Letecký test z aerodynamiky

Vonkajšie osvetlenie lietadla - letecký test
(10 otázok)

Otestujte si svoje znalosti v online leteckom teste Vonkajšie osvetlenie lietadla. Po vyplnení testu stlačte tlačidlo "Vyhodnotiť test". Zobrazí sa Vám vyhodnotenie testu a Vaša úspešnosť. V prípade nesprávnych odpovedí sa dozviete riešenie. Pre správne fungovanie on-line testu musíte mať povolený javascript.

Otázka č. 1
Vysoko intenzívne prerušované svetlá bielej farby sú umiestnené na konci každého krídla.

Tieto blikajúce svetlá slúžia na detekciu námrazy na okienkach lietadla.

Tieto blikajúce svetlá sa nesmú používať na dráhe počas parkovania.

Tieto blikajúce svetlá sú veľmi jasné a priťahujú pozornosť počas letu.

Otázka č. 2
Rolovacie svetlo - jasný biely svetlomet - je umiestnený na prednej podvozkovej nohe na väčšine lietadiel.

Rolovacie svetlo sa typicky otáča, keď je lietadlo v pohybe spolu s prednou podvozkovou nohou.

Rolovacie svetlo svieti počas pristávania a vzlietania na podvozkovú nohu pre jej lepšiu viditeľnosť.

Rolovacie svetlo slúži na kontrolu povrchu, na ktorom sa pristáva – kontroluje, či asfalt nie je zrolovaný.

Otázka č. 3
Pozičné svetlá - okrem zeleného a červeného svetla, mnoho lietadiel ma pevné biele svetlá na rôznych miestach. Ich účel je:

zlepšenie viditeľnosti lietadla zozadu

zlepšenie viditeľnosti lietadla zo zeme

zlepšenie viditeľnosti lietadla zozadu

Otázka č. 4
Štartovacie svetlá sú obyčajne umiestnené na nábežnej hrane v koreni krídla.

Tieto jasné biele svetlomety sú určené na osvetlenie motorov alebo turbín.

Tieto jasné biele svetlomety sú určené na osvetlenie bočných strán počas rolovania a štartovania. Tieto jasné modré svetlá sú veľmi vhodné na zle osvetlených letiskách, inak sú zvyčajne nepotrebné.

Otázka č. 5
Jasné biele pristávacie svetlá slúžia obyčajne na väčšine lietadiel na zvýšenie bezpečnosti a viditeľnosti počas pristávania.

Pristávacie svetlá musia byť vždy zapnuté, keď je motor v behu.

Pristávacie svetlá môžu byť použité len pri nočných pristátiach.

Pristávacie svetlá osvetľujú pristávaciu dráhu na zle osvetlených letiskách.

Otázka č. 6
Všetky lietadlá sú vybavené pevným navigačným svetlom blízko nebežnej hrany na konci každého krídla.

Svetlo na pravom konci krídla je zelené a na ľavom je červené.

Svetlo na pravom konci krídla je červené a na ľavom je zelené.

Svetlo na pravom konci krídla je zelené a na ľavom je biele.

Otázka č. 7
Medzi vonkajšie osvetlenie lietadla nepatrí táto kategória

navigačné svetlá a majáky

núdzové a výstražné osvetlenie

štartovacie a pristávacie svetlá

Otázka č. 8
Niektoré lietadlá sú vybavené dodatočnými svetlami na prednej podvozkovej nohe alebo na hlavnom podvozku.

Tieto svetlá slúžia na osvetlenie pristávacej plochy počas pristávania v noci.

Tieto svetlá slúžia na osvetlenie kolies.

Tieto svetlá slúžia na likvidáciu drobného hmyzu pod lietadlom.

Otázka č. 9
Dva majáky sú blízko stredu trupu lietadla - jeden je orientovaný zvrchu a druhu zospodu trupu.

Tieto majáky majú čierno-bielu farbu.

Tieto majáky majú zeleno-bielu farbu.

Tieto majáky majú červeno-oranžovú farbu.

Otázka č. 10
Dva majáky nachádzajúce sa blízko stredu trupu lietadla:

sa zapínajú za hmly alebo za zníženej viditeľnosti

sa zapínajú bezprostredne po zapnutí motorov a vypínajú sa tesne pred vypnutím motorov

sa zapínajú vždy pred zapnutím motorov a zostávajú zapnuté, kým sa motory nevypnú