Letecký test z aerodynamiky

Palubné prístroje B 9 - letecký test
(20 otázok)

Otestujte si svoje znalosti v online leteckom teste Palubné prístroje B 9. Po vyplnení testu stlačte tlačidlo "Vyhodnotiť test". Zobrazí sa Vám vyhodnotenie testu a Vaša úspešnosť. V prípade nesprávnych odpovedí sa dozviete riešenie. Pre správne fungovanie on-line testu musíte mať povolený javascript.

Otázka č. 1
Súčasťou priameho magnetického kompasu s otočným systémom nie je

inklinačné vyrovnávacie závažie

indukčná magnetická sonda

indikačná magnetická ružica

Otázka č. 2
Polohu osi rotácie zotrvačníka umelého horizontu udržuje

elektrolytická alebo ortuťová libela

korekčné zariadenie spolu so snímačom na určenie polohy osi

len korekčné zariadenie prístroja

Otázka č. 3
Ukazovateľ polohy podvozku musí mať zabudované v indikátore

tlačítko na kontrolu svietivosti indikačných žiaroviek

prepínač intenzity svietivosti žiaroviek alebo ich clonu

označenie čísla podvozkových nôh

Otázka č. 4
Polohu osi rotácie zotrvačníka umelého horizontu udržuje

elektrolytická alebo ortuťová libela

korekčné zariadenie spolu so snímačom na určenie polohy osi

len korekčné zariadenie prístroja

Otázka č. 5
Korekčné zariadenie smerového zotrvačníka slúži na

nastavovanie osi rotácie gyroskopu do vertikálnej polohy

nastavenie kolmosti vnútorného a vonkajšieho rámika v horizontálnom lete

vylúčenie vplyvu zotrvačných síl na prístroj

Otázka č. 6
Dynamický tlak je z hľadiska aerometrických prístrojov daný ako

rozdiel celkového a statického tlaku

rozdiel statického a celkového tlaku

súčet celkového a statického tlaku

Otázka č. 7
Na kompenzovanie kompasov sa používa

elektrické a mechanické zariadenie

magnetické ihlové alebo otočné kompenzačné zariadenie

elektrolytická alebo ortuťová libela

Otázka č. 8
Zotrvačník (technický zotrvačník) je

teleso všeobecného tvaru, otáčajúce sa v priestore okolo pevnej osi

rotačné teleso, otáčajúce sa okolo osi rotácie veľkou rýchlosťou

otáčajúce sa rotačné teleso, ktoré nemení svoju polohou voči podložke

Otázka č. 9
Podľa definície je polohoznak

ukazovateľ, ukazujúci polohu určitého zariadenia na lietadle

zariadenie na meranie polohy lietadla v priestore

systém na indikáciu polohy plynových pák ovládania motorov

Otázka č. 10
Kompenzácia kompasu je postup

určený na stanovenie chýb kompasu spôsobených rušivými zotrvačnými silami

určený na komplexné určenie chýb kompasu

smerujúci k stanoveniu a vylúčeniu vplyvu deviácie

Otázka č. 11
Rýchlomer ako tlakomerný prístroj je

absolútny tlakomer

relatívny tlakomer

nie je vôbec tlakomerom

Otázka č. 12
Smerový zotrvačník (gyroskop) je gyroskopický prístroj

s tromi stupňami voľnosti a vodorovnou osou rotácie gyroskopu

s dvomi stupňami voľnosti a vodorovnou osou rotácie gyroskopu

s tromi stupňami voľnosti a zvislou osou rotácie gyroskopu

Otázka č. 13
Tlmiaca kvapalina v magnetickom kompase s otočným systémom slúži na

zlepšenie čitateľnosti stupnice kompasu

zámerné vyplnenie voľného priestoru telesa kompasu

riadené tlmenie pohybu otočného systému

Otázka č. 14
Chyby v údajoch magnetického kompasu s otočným systémom sú najmenšie

počas letu v turbulentnom ovzduší

pri vykonávaní zákrut s náklonom väčším ako 15°

počas horizontálneho ustáleného letu

Otázka č. 15
Barometrický výškomer je z hľadiska princípu činnosti

absolútny tlakomer

diferenčný tlakomer

piezoelektrický tlakomerný snímač s teplotnou kompenzáciou

Otázka č. 16
Na činnosť väčšiny palivomerov nemá vplyv

zmena statického tlaku a vlhkosti vzduchu

zmena teploty a druhu paliva

zmena tvaru nádrže a miesto uloženia snímača

Otázka č. 17
Diaľkový prenos u súčasných leteckých tlakomerov je prevažne

mechanický

hydraulický

elektrický

Otázka č. 18
Súčasťou rozvodu celkového a statického tlaku na lietadle nie sú

odkaľovacie nádoby

vzduchový filter

rozdvojky a hadice rozvodu

Otázka č. 19
Barometrická metóda merania výšky je založená na princípe

porovnávania tlakov pri stúpaní alebo klesaní lietadla

merania statického tlaku rozdeleného s výškou podľa štandardnej atmosféry

merania zrýchlenia vo zvislom smere

Otázka č. 20
Smerový zotrvačník má byť pri rolovaní (z konštrukčného hľadiska)

odaretovaný

zaaretovaný

v ľubovoľom stave