Letecký test z aerodynamiky

Palubné prístroje B 4 - letecký test
(20 otázok)

Otestujte si svoje znalosti v online leteckom teste Palubné prístroje B 4. Po vyplnení testu stlačte tlačidlo "Vyhodnotiť test". Zobrazí sa Vám vyhodnotenie testu a Vaša úspešnosť. V prípade nesprávnych odpovedí sa dozviete riešenie. Pre správne fungovanie on-line testu musíte mať povolený javascript.

Otázka č. 1
Letecké elektrické teplomery súčasných konštrukcií využívajú na svoju činnosť prevažne princíp

dilatačný a bimetalický

bimetalický a rádioizotopový

odporový a termoelektrický

Otázka č. 2
Základnou vlastnosťou točiaceho sa zotrvačníka s tromi stupňami voľnosti je

sledovať pohyby lietadla v priestore

schopnosť merať uhlové rýchlosti pootočenia lietadla okolo niektorej osi

udržiavať v stálej polohe svoju os rotácie

Otázka č. 3
Magnetizmus ako fyzikálny jav môže byť

prirodzený a umelý

len prirodzený

len umelo vytváraný

Otázka č. 4
Zotrvačník s tromi stupňami voľnosti má

dva rámy

jeden rám

tri rámy

Otázka č. 5
Gyromagnetické a gyroindukčné kompasy sú používané, pretože sa

touto kombináciou zlepšujú vlastnosti magnetického alebo indukčného kompasu

týmto spojením zlepšujú vlastnosti navigačných gyroskopov

takto dosiahlo zlepšenie čitateľnosti spoločného ukazovateľa oboch zariadení

Otázka č. 6
Činnosť plavákových a kapacitných palivomerov ovplyvňuje zásadne táto chyba metódy

zmena hladiny paliva spôsobená pohybom lietadla

trenie a zadrhávanie mechanických súčastí

zmena množstva paliva v nádrži

Otázka č. 7
Rýchlomer ako tlakomerný prístroj je

absolútny tlakomer

relatívny tlakomer

nie je vôbec tlakomerom

Otázka č. 8
Magnetický otáčkomer pracuje na princípe

magnetickej indukcie a vírivých prúdov

magnetického odporu a magnetických prúdov

vzniku elektrického prúdu pri otáčaní

Otázka č. 9
Priamy magnetický kompas s otočným systémom indikuje

všeobecný dotyčnicový vektor intenzity zemského magnetického poľa

vodorovnú zložku intenzity magnetického poľa Zeme v danom mieste

výslednicu vodorovnej a priečnej zložky intenzity zemského magnetického poľa

Otázka č. 10
Z hľadiska princípu činnosti je variometer tlakomer

absolútny

meria len statický tlak

relatívny

Otázka č. 11
Indikovaná rýchlosť (IAS) a pravá vzdušná rýchlosť (TAS) majú rovnakú hodnotu

vo výške nula metrov nad morom

vo výške 11 000 m nad morom

sú rovnaké v celom rozsahu výšok a rýchlostí

Otázka č. 12
Komplex termoelektrického teplomera tvorí

termoelektrická sonda (podsviečková vložka) a galvanometer (vrátane vedenia)

termoelektrická sonda a pomerový prístroj vhodného typu

odporová sonda a galvanometer (bez uvažovania spojov. vedenia)

Otázka č. 13
Ak jednoduchý rýchlomer ukazuje určitú rýchlosť vo výške, je táto vzhľadom na rýchlosť lietadla voči zemi

menšia

väčšia

nemení sa

Otázka č. 14
Odporový teplomer na svoju činnosť musí byť napojený

na palubnú elektrickú sieť

na vonkajší elekrický zdroj

nepotrebuje žiadny zdroj energie

Otázka č. 15
Zemské magnetické pole je v danom mieste určené

smerom zemepisného poludníka

smerom vektoru zemského magnetického poľa

výsledným vektorom magnetického poľa a Coriolisovho zrýchlenia na určitom mieste povrchu Zeme

Otázka č. 16
Elektrické teplomery vonkajšieho vzduchu používajú ako snímač zväčša

odporovú sondu

indukčný snímač

kvapalinový teplomer

Otázka č. 17
Magnet ako taký je charakteristický

pólmi a magnetickým poľom

dĺžkou, prierezom a farbou

orientáciou voči zemepisným svetovým stranám

Otázka č. 18
Medzi polohoznaky nepatrí

ukazovateľ uhlu nábehu a vybočenia

ukazovateľ podvozku, ukazovateľ klapiek

ukazovateľ polohy stabilizátora, vyváženia

Otázka č. 19
Zákrutomer je prístroj určený na

meranie polomeru zákruty

meranie uhlovej rýchlosti zatáčania lietadla a vertikálnej rýchlosti

meranie zmyslu, resp. uhlovej rýchlosti zatáčania

Otázka č. 20
Barometrická metóda merania výšky je založená na princípe

porovnávania tlakov pri stúpaní alebo klesaní lietadla

merania statického tlaku rozdeleného s výškou podľa štandardnej atmosféry

merania zrýchlenia vo zvislom smere