Letecký test z aerodynamiky

Palubné prístroje 9 - letecký test
(18 otázok)

Otestujte si svoje znalosti v online leteckom teste Palubné prístroje 9. Po vyplnení testu stlačte tlačidlo "Vyhodnotiť test". Zobrazí sa Vám vyhodnotenie testu a Vaša úspešnosť. V prípade nesprávnych odpovedí sa dozviete riešenie. Pre správne fungovanie on-line testu musíte mať povolený javascript.

Otázka č. 1
Na činnosť väčšiny palivomerov nemá vplyv

zmena statického tlaku a vlhkosti vzduchu

zmena teploty a druhu paliva

zmena tvaru nádrže a miesto uloženia snímača

Otázka č. 2
Tlmiaca kvapalina v magnetickom kompase s otočným systémom slúži na

zlepšenie čitateľnosti stupnice kompasu

zámerné vyplnenie voľného priestoru telesa kompasu

riadené tlmenie pohybu otočného systému

Otázka č. 3
Termoelektrické teplomery nie sú vhodné na meranie

teploty plynov v prúdovom motore

meranie teplôt hláv valcov

meranie teploty mazacích olejov

Otázka č. 4
Inklináciu spôsobuje

zvislá zložka vektora magnetického poľa Zeme v danom mieste

vodorovná zložka tohoto vektora

nesúhlas zemského geografického a magnetického pólu

Otázka č. 5
Prístroje na určenie kurzu, ktoré využívajú na svoju činnosť zemské magnetické pole indikujú

všeobecný magnetický vektor v danom mieste

zvislú zložku vektora zemského magnetického poľa

vodorovnú zložku vektora zemského magnetického poľa

Otázka č. 6
Rýchlomer ako tlakomerný prístroj je

absolútny tlakomer

relatívny tlakomer

nie je vôbec tlakomerom

Otázka č. 7
Ukazovateľ polohy podvozku musí mať zabudované v indikátore

tlačítko na kontrolu svietivosti indikačných žiaroviek

prepínač intenzity svietivosti žiaroviek alebo ich clonu

označenie čísla podvozkových nôh

Otázka č. 8
Diaľkový prenos u súčasných leteckých tlakomerov je prevažne

mechanický

hydraulický

elektrický

Otázka č. 9
Vertikálny teplotný gradient na štandardný kilometer MSA pre výšky 0 11 km, 11 20 km a 20 32 km je nasledovný

+ 6,5° + 1° 0°

- 6,5° 0° + 1°

- 1° 0° + 1°

Otázka č. 10
Barometrický výškomer je z hľadiska princípu činnosti

absolútny tlakomer

diferenčný tlakomer

piezoelektrický tlakomerný snímač s teplotnou kompenzáciou

Otázka č. 11
Direkčná pružina ako súčasť zákrutomeru slúži na

protipôsobenie direkčným momentom

nie je súčasťou mechanizmu prístroja

udržiavanie vodorovnej polohy rámika

Otázka č. 12
Medzinárodná štandardná atmosféra (MSA alebo aj ISA) je

súhrn presných hodnôt a priebehov vybraných veličín v závislosti od výšky

hodnota tlaku, teploty a hustoty vzduchu v počiatočnej výške merania

súhrn údajov o atmosfére pri určitých podobných a viac-menej sa opakujúcich (štandardných) situáciách

Otázka č. 13
Priečny relatívny sklonomer (gulička) slúži na

meranie výslednice síl pôsobiacich na lietadlo pri zatáčaní

doplnenie obrazu čelnej časti zátačkomera

určenie zmyslu zátačky podľa polohy guličky

Otázka č. 14
Aretačné zariadenie umelého horizontu neslúži na

zaaretovanie a nastavenie systému

korigovanie nesprávnych údajov na čelnej strane prístroja počas činnosti

fixáciu (upevnenie) systému prístroja z dôvodov jeho ochrany pred poškodením

Otázka č. 15
Na veľkosť termoelektromotorickej sily termočlánku nemá vplyv

výber materiálov termočlánku a ich geometrické rozmery

kolísanie napätia palubnej elektrickej siete

rozdiel teplôt tzv. teplého a studeného konca termočlánku

Otázka č. 16
Palivomer býva doplnený signalizáciou

maximálneho množstva paliva

zmeny teploty a tým aj objemu paliva

minimálneho množstva paliva

Otázka č. 17
Indikovaná rýchlosť je dôležitá z hľadiska

navigácie

aerodynamiky

aeroelastických javov na lietadle

Otázka č. 18
Ukazovateľ gyroskopického prístroja na meranie kurzu lietadla sa nastavuje

nenastavuje sa

automaticky bez potreby nastavenia

tak, aby indikátor ukazoval kurz súhlasný s magnetickým kompasom