Letecký test z aerodynamiky

Palubné prístroje 4 - letecký test
(10 otázok)

Otestujte si svoje znalosti v online leteckom teste Palubné prístroje 4. Po vyplnení testu stlačte tlačidlo "Vyhodnotiť test". Zobrazí sa Vám vyhodnotenie testu a Vaša úspešnosť. V prípade nesprávnych odpovedí sa dozviete riešenie. Pre správne fungovanie on-line testu musíte mať povolený javascript.

Otázka č. 1
Precesia je

pohyb systému zotrvačníka s tromi stupňami voľnosti ako dôsledok pôsobenia stáleho rušivého momentu

pohyb systému zotrvačníka s dvoma stupňami voľnosti ako dôsledok pôsobenia stáleho rušivého momentu

odozva zotrvačníka s tromi stupňami voľnosti na krátkodobo pôsobiaci impulz

Otázka č. 2
Základnou vlastnosťou točiaceho sa zotrvačníka s tromi stupňami voľnosti je

sledovať pohyby lietadla v priestore

schopnosť merať uhlové rýchlosti pootočenia lietadla okolo niektorej osi

udržiavať v stálej polohe svoju os rotácie

Otázka č. 3
Medzinárodná štandardná atmosféra (MSA alebo aj ISA) je

súhrn presných hodnôt a priebehov vybraných veličín v závislosti od výšky

hodnota tlaku, teploty a hustoty vzduchu v počiatočnej výške merania

súhrn údajov o atmosfére pri určitých podobných a viac-menej sa opakujúcich (štandardných) situáciách

Otázka č. 4
Základné hodnoty tlaku a teploty podľa MSA pre nulovú výšku sú

Po = 1013,25 hPa , To = 288,15 K

Po = 1013,25 hPa , To = 273,15 K

Po = 1013,25 Pa , To = 288,15 K

Otázka č. 5
Vertikálny teplotný gradient na štandardný kilometer MSA pre výšky 0 11 km, 11 20 km a 20 32 km je nasledovný

+ 6,5° + 1° 0°

- 6,5° 0° + 1°

- 1° 0° + 1°

Otázka č. 6
Statický tlak je z hľadiska aerometrických prístrojov definovaný ako

tlak stĺpca vzduchu na hladine mora

tlak na povrchu dostatočne malého telesa, pohybujúceho sa rovnakou rýchlosťou ako prúdiace médium

kolmá zložka silového pôsobenia akéhokoľvek telesa na podložku

Otázka č. 7
Celkový tlak je z hľadiska aerometrických prístrojov definovaný ako

je rovný dynamickému tlaku

súčet statického a dynamického tlaku

rozdiel statického a dynamického tlaku

Otázka č. 8
Dynamický tlak je z hľadiska aerometrických prístrojov daný ako

rozdiel celkového a statického tlaku

rozdiel statického a celkového tlaku

súčet celkového a statického tlaku

Otázka č. 9
Priamy magnetický kompas s otočným systémom indikuje

všeobecný dotyčnicový vektor intenzity zemského magnetického poľa

vodorovnú zložku intenzity magnetického poľa Zeme v danom mieste

výslednicu vodorovnej a priečnej zložky intenzity zemského magnetického poľa

Otázka č. 10
Vplyv, ktorý zásadne ovplyvňuje činnosť kompasu s otočným systémom, je

inklinácia

devalvácia

deviácia