Letecký test z aerodynamiky

Všeobecné vedomosti o lietadlách B 9 - letecký test
(20 otázok)

Otestujte si svoje znalosti v online leteckom teste Všeobecné vedomosti o lietadlách B 9. Po vyplnení testu stlačte tlačidlo "Vyhodnotiť test". Zobrazí sa Vám vyhodnotenie testu a Vaša úspešnosť. V prípade nesprávnych odpovedí sa dozviete riešenie. Pre správne fungovanie on-line testu musíte mať povolený javascript.

Otázka č. 1
Zosilnená prepážka trupu plní funkciu

ako prepážka tvarová a navyše prenáša sústredené zaťaženie od pripojeného uzla

pri prenášaní sústredených zaťažení

pri stabilizácii priečneho tvaru trupu a v miestnom odvádzaní plošných síl od pripojeného poťahu

Otázka č. 2
Pri plnení paliva musí z bezpečnostných dôvodov byť

prítomný požiarnik s hasiacim prístrojom

uzemnené lietadlo a nádrž vodivo prepojená s plniacim zariadením

zamedzený styk plniaceho zariadenia s palivovou nádržou lietadla

Otázka č. 3
Hlavné časti pneumatickej sústavy tvoria

turbína, potrubie, tlakový akumulátor

kompresor, potrubie, pracovný valec, čistiace a odkaľovacie zariadenie

expanzná jednotka, potrubie, ovládacie klapky

Otázka č. 4
Hlavný nosník jednonosníkového krídla je umiestnený

vo vystuženej nábežnej hrade krídla

v mieste najväčšej hrúbky profilu krídla

v odtokovej časti krídla s uchytením krídielok a klapiek

Otázka č. 5
Kyslíkové systémy zabezpečujú

kyslík potrebný na správny chod motora vo väčších výškach letu

prívod kyslíka do pneumatického systému

kyslík na krátkodobý pobyt človeka vo väčších výškach letu

Otázka č. 6
Pri plnení paliva musí z bezpečnostných dôvodov byť

prítomný požiarnik s hasiacim prístrojom

uzemnené lietadlo a nádrž vodivo prepojená s plniacim zariadením

zamedzený styk plniaceho zariadenia s palivovou nádržou lietadla

Otázka č. 7
Spojovacie uzly priehradovej konštrukcie trupu dobre prenášajú

sústredené zaťaženia, na prenášanie plošných zaťažení sú nevhodné

plošné zaťaženia, na prenášanie sústredených zaťažení sú nevhodné

plošné aj sústredené zaťaženia

Otázka č. 8
Zosilnená prepážka trupu plní funkciu

ako prepážka tvarová a navyše prenáša sústredené zaťaženie od pripojeného uzla

pri prenášaní sústredených zaťažení

pri stabilizácii priečneho tvaru trupu a v miestnom odvádzaní plošných síl od pripojeného poťahu

Otázka č. 9
Kinematika priameho riadenia musí zabezpečiť

súčasné ovládanie jednotlivých kormidiel

nezávislosť a súčasnosť v ovládaní jednotlivých kormidiel

obmedzenie výchyliek kormidiel v závislosti na rýchlosti letu

Otázka č. 10
Na ovládanie vysokoúčinných kotúčových bŕzd sa spravidla používa

mechanický pákový prevod

hydraulický systém

pneumatický systém

Otázka č. 11
Pološkrupinovú konštrukciu trupu tvoria

pozdĺžne vystužený nosný poťah a prepážky

pozdĺžne nosníky a poťahy

pozdĺžne priečne a diagonálne prúty

Otázka č. 12
Zvislá chvostová plocha letúna zabezpečuje

pozdĺžnu stabilitu a riaditeľnosť letúna

vhodnú polohu ťažiska letúna, centráž

stranovú stabilitu a riaditeľnosť letúna

Otázka č. 13
Lietadlá spôsobilé na akrobaciu musia mať v palivovej sústave

minimálne jednu nádrž s akrobatickou úpravou

akrobatickú úpravu všetkých hlavných nádrží

akrobatickú úpravu prídavnej nádrže

Otázka č. 14
Platnosť osvedčenia letovej spôsobilosti sa obnovuje

dodatočnou skúškou spôsobilosti orgánom Štátnej leteckej inšpekcie

kontrolou u prevádzkovateľa

komisiou výrobcu

Otázka č. 15
Tvarová prepážka trupu plní funkciu

ako prepážka zosilnená, je však slabšia

pri prenášaní sústredených zaťažení

pri stabilizácii priečneho tvaru trupu a v miestnom odvádzaní plošných síl od pripojeného poťahu

Otázka č. 16
Pomocný hasiaci prístroj v kabíne

môže ako hasidlo používať aj tetrachlór

nesmie používať tetrachlór ako hasidlo

má ako hasidlo tetrachlór

Otázka č. 17
Klimatizačné zariadenie lietadiel lietajúcich v malých výškach zabezpečuje spravidla

len požadovanú teplotu vzduchu v kabíne

požadovanú teplotu a potrebný tlak vzduchu

požadovanú teplotu a vlhkosť vzduchu

Otázka č. 18
Krídlo letúna plní hlavnú funkciu pri

vytváraní potrebné vztlaku a umiestnení palivových nádrží

vytváraní potrebného vztlaku a stabilizácii tvaru profilu

vytváraní potrebného vztlaku a zabezpečení požadovaných letových vlastností

Otázka č. 19
Hydraulický systém je na letúni použitý

na spúšťanie a riadenie pohonnej jednotky

ako súčasť primárnej konštrukcie letúna

ako silová sústava na obsluhu niektorých mechanizmov a zariadení letúna

Otázka č. 20
Hlavné podvozkové nohy trojbodového podvozku sú

vybavené mechanickými brzdami s jediným spoločným ovládaním a nie sú smerovo riaditeľné

smerovo riaditeľné, bez mechanických bŕzd

vybavené mechanickými brzdami s nezávislým ovládaním a nie sú smerovo riaditeľné