Letecký test z aerodynamiky

Letecké právne predpisy B 2 - letecký test
(20 otázok)

Otestujte si svoje znalosti v online leteckom teste Letecké právne predpisy B 2. Po vyplnení testu stlačte tlačidlo "Vyhodnotiť test". Zobrazí sa Vám vyhodnotenie testu a Vaša úspešnosť. V prípade nesprávnych odpovedí sa dozviete riešenie. Pre správne fungovanie on-line testu musíte mať povolený javascript.

Otázka č. 1
Starostlivosť o rozvoj slovenského civilného letectva prináleží

Slovenskej správe letísk

Ministerstvu dopravy, pôšt a telekomunikácii

Štátnej leteckej inšpekcii

Otázka č. 2
Ak zachytí veliteľ lietadla rádiotelefonické alebo rádiotelegrafické tiesňové volanie alebo správu o tiesni, musí okrem iného

pokúsiť sa o nadviazanie spojenia s lietadlom v tiesni

upovedomiť stanovisko riadenia letovej prevádzky alebo príslušné záchranné koordinačné stredisko, pričom uvedie všetky údaje, ktoré má k dispozícii

určiť polohu lietadla v tiesni

Otázka č. 3
S troskami lietadla, poškodeným lietadlom, prípadne s nákladom sa môže manipulovať alebo pohybovať len za účelom

záchrany osôb, zvierat, pošty a cenností

zabráneniu ďalšieho poškodenia

zaistenia stôp na vyšetrovanie

Otázka č. 4
Letecká informačná príručka musí byť opravovaná buď výmenou listov alebo ručne

pravidelne 1x za rok

pravidelne 2x za rok

v takých časových intervaloch, ktoré zabezpečujú jej udržovanie v platnosti

Otázka č. 5
Strata spôsobilosti člena lietajúceho personálu môže okrem iného nastať z dôvodov

zdravotných

osobných

organizačných

Otázka č. 6
Vizuálny signálny kód zem - vzduch používaný osobami, ktoré prežili leteckú nehodu, návestie v tvare písmena V znamená

áno, potvrdzujem

nie, negatív

žiadame pomoc

Otázka č. 7
Za medzinárodný let sa považuje každý let civilného lietadla, pri ktorom vymedzená letová cesta alebo schválená trať vedie

z medzinárodného letiska na iné medzinárodné letisko

cez štátne hranice

z vnútroštátneho letiska na letisko s medzinárodnou prevádzkou

Otázka č. 8
V prípade, že lietadlo, ktoré spozorovalo nehodu alebo lietadlo v tiesni, nemôže nadviazať spojenie s príslušným záchranným koordinačným strediskom alebo službou riadenia letovej prevádzky, odovzdá informácie

príslušnému úradu

Štátnej leteckej inšpekcii

niektorému lietadlu, ktoré je schopné udržovať spojenie

Otázka č. 9
O zápise do slovenského leteckého registra vydá Štátna letecká inšpekcia

potvrdenie

registračné potvrdenie

osvedčenie

Otázka č. 10
Ak zachytí veliteľ lietadla rádiotelefonické alebo rádiotelegrafické tiesňové volanie alebo správu o tiesni, musí okrem iného

pokúsiť sa o nadviazanie spojenia s lietadlom v tiesni

upovedomiť stanovisko riadenia letovej prevádzky alebo príslušné záchranné koordinačné stredisko, pričom uvedie všetky údaje, ktoré má k dispozícii

určiť polohu lietadla v tiesni

Otázka č. 11
Štátna letecká inšpekcia okrem iného

prideľuje civilným lietadlám registračnú (poznávaciu) značku

riadi a zabezpečuje civilnú leteckú prevádzku

vydáva letiskové poriadky pre verejné letiská

Otázka č. 12
Slovenskú štátnu príslušnosť majú

všetky lietadlá prevádzkované slovenskými prevádzkovateľmi

všetky civilné lietadlá umiestnené v SR

civilné lietadlá zapísané v slovenskom leteckom registri

Otázka č. 13
Členovia leteckého personálu musia byť na výkon svojej činnosti

odborne spôsobilí

zdravotne a odborne spôsobilí

zdravotne spôsobilí s požadovaným vzdelaním

Otázka č. 14
Akonáhle veliteľ lietadla spozoruje nehodu, alebo že je iné lietadlo v tiesni, vynímajúc prípady kedy nie je schopný alebo by to ohrozilo bezpečnosť jeho letu, alebo že ďalšie sledovanie by bolo zbytočné, je povinný

oznámiť túto skutočnosť príslušnému úradu

vyčkávať v priestore nehody až do príchodu zástupcu prevádzkovateľa

nestratiť lietadlo v tiesni z dohľadu, určiť polohu lietadla v tiesni, oznámiť túto skutočnosť stanovisku riadenia letovej prevádzky alebo záchrannému koordinačnému stredisku a postupovať podľa ich pokynov

Otázka č. 15
S troskami lietadla, poškodeným lietadlom, prípadne s nákladom sa môže manipulovať alebo pohybovať len za účelom

záchrany osôb, zvierat, pošty a cenností

zabráneniu ďalšieho poškodenia

zaistenia stôp na vyšetrovanie

Otázka č. 16
Za medzinárodný let sa považuje každý let civilného lietadla, pri ktorom vymedzená letová cesta alebo schválená trať vedie

z medzinárodného letiska na iné medzinárodné letisko

cez štátne hranice

z vnútroštátneho letiska na letisko s medzinárodnou prevádzkou

Otázka č. 17
Vizuálny signálny kód zem - vzduch používaný osobami, ktoré prežili leteckú nehodu, návestie v tvare písmena V znamená

áno, potvrdzujem

nie, negatív

žiadame pomoc

Otázka č. 18
Publikácia vydaná štátom alebo ním poverenou organizáciou obsahujúca letecké informácie dlhodobého charakteru, ktoré sú dôležité pre leteckú prevádzku, je

letová príručka

prevádzková príručka

letecká informačná príručka

Otázka č. 19
Informácie, ktoré nezodpovedajú podmienkam na vydanie NOTAMu alebo publikovaniu v AIPe, ale vzťahujú sa na bezpečnosť letov, leteckej prevádzky alebo sa týkajú otázok technických, administratívnych alebo právnych, sú publikované v

leteckom obežníku

letovej príručke

leteckej príručke

Otázka č. 20
Publikácia vydaná štátom alebo ním poverenou organizáciou obsahujúca letecké informácie dlhodobého charakteru, ktoré sú dôležité pre leteckú prevádzku, je

letová príručka

prevádzková príručka

letecká informačná príručka