Letecký test z aerodynamiky

Letecká navigácia B 8 - letecký test
(20 otázok)

Otestujte si svoje znalosti v online leteckom teste Letecká navigácia B 8. Po vyplnení testu stlačte tlačidlo "Vyhodnotiť test". Zobrazí sa Vám vyhodnotenie testu a Vaša úspešnosť. V prípade nesprávnych odpovedí sa dozviete riešenie. Pre správne fungovanie on-line testu musíte mať povolený javascript.

Otázka č. 1
Plná výchylka ručičky CPI (zostupového ukazovateľa majáka ILS-u), predstavuje odchýlku od zostupovej roviny:

+ 2,5° (alebo viac).

plus-mínus 0,7° (alebo viac).

- 1,0° (alebo viac).

Otázka č. 2
Vypočítajte potrebné množstvo LPH, vrátane navigačnej zásoby (45´), pre trať Prešov- Lučenec, ak je dané: Vp = 180 km/h, S = 140 km. Uvažujte so spotrebou 40 l/h, a s letom po okruhu v trvaní 2 x 5´.

40 l

68 l

33 l

Otázka č. 3
Skratka NOTAM znamená:

oznámenie o vydaní Leteckého obežníka.

oznámenie o lete.

oznámenie obsahujúce informácie o stave zariadenia alebo o zmene zariadenia, služby alebo postupy, alebo postupy, alebo informácie o nebezpečí, ich včasná znalosť je nevyhnutná pre pracovníkov zapojených do letovej prevádzky.

Otázka č. 4
Zemepisnú šírku vyjadrujeme:

stupňami od rovníka (od 0° do 90°).

stupňami od pólu.

kilometrami (km) od rovníka.

Otázka č. 5
Zemepisná dĺžka je vyjadrená:

stupňami od nultého poludníka v smere pohybu hodinových ručičiek.

stupňami od pólu.

stupňami od nultého poludníka od 0° do 180° v smere na východ a západ.

Otázka č. 6
Obvod rovníka je približne:

20 000 km

30 000 km

40 000 km

Otázka č. 7
Identifikácia rádiomajákka VOR je zabezpečená vysielaním:

identifikačnej značky skladajúcej sa z dvoch alebo troch písmen morzeovej abecedy (vysiela- nej približne jedenkrát za 10 sekúnd).

dlhého tiahleho tónu po prelete rádiomajáka.

identifikačnej značky oznamovanej formou syntetického hlasu.

Otázka č. 8
Jednu polohovú čiaru môžeme použiť na:

určenie polohy.

kontrolu vzdialenosti od rádionavigačného zariadenia.

kontrolu letenej trate, prípadne kontrolu traťovej rýchlosti.

Otázka č. 9
Trojuholník (mnohouholník) chýb je:

tri (alebo viac) polohových čiar vytvára v priesečníku trojuholník (mnohouholník) chýb. Naj- pravdepodobnejšia poloha lietadla je v jeho ťažisku.

trojuholník, ktorého chyba v určení každej jeho strany je ešte v tolerancii.

trojuholník, u ktorého sa chyby v navigácii navzájom rušia a tým dostávame najpresnejší výsledok.

Otázka č. 10
Magnetickú deklináciu spôsobuje:

homogénnosť magnetického poľa lietadla.

rozdielnosť polohy miesta Nz a Nm.

elektromagnetické polia agregátov lietadla.

Otázka č. 11
Rozdiel zemepisných dĺžok medzi bodmi OBT 1: 04o14´ 28´´ E a OBT 2: 02o 30´ 30´´ E je:

1° 43' 58''

6° 44' 58''

2° 44' 58''

Otázka č. 12
Východ alebo západ slnka nastáva v okamihu, keď stred slnka je na morskom horizonte:

12°

Otázka č. 13
Neperspektívne projekcie sú také, kde obraz geografickej siete získame:

centrálnym premietaním gule na zobrazovaciu plochu.

výpočtom na referenčnej guli.

konštrukciou na zobrazovacích plochách na podklade zvolených geometrických a matema- tických podmienok.

Otázka č. 14
Čo je pre porovnávaciu navigáciu najvhodnejšie z týchto orientačných čiar?

autostráda.

štátna hranica.

dvojkoľajová železničná trať.

Otázka č. 15
Konformné projekcie sú také, u ktorých sa neskresľujú:

dĺžky.

plochy.

uhly.

Otázka č. 16
Čas SEČ je voči času UTC posunutý o:

+ 2 hod.

0 hod.

+ 1 hod.

Otázka č. 17
Gnómonické projekcie majú stred premietania v:

strede zeme.

opačnom bode ako je bod dotyku zobrazovacej plochy.

mimo referenčnej plochy.

Otázka č. 18
LMT (local meanse time) je:

miestny stredný slnečný čas.

miestny hviezdny čas.

pravý slnečný čas.

Otázka č. 19
Čo sú to orientačné body a čiary?

sú to výrazné objekty v teréne, ktoré sú z lietadla dobre viditeľné a pilot ich pri porovnávaní s mapou môže využiť pre vedenie lietadla po trati.

sú to výrazné objekty na mape.

sú to výrazné objekty v priestore letiska, podľa ktorých uskutočňujeme prílet k letisku.

Otázka č. 20
Polohu bodu na referenčnej guli udávame v leteckej navigácii najčastejšie v:

pravouhlých súradniciach.

polárnych súradniciach.

zemepisných súradniciach.