Letecký test z aerodynamiky

Letecká navigácia B 7 - letecký test
(20 otázok)

Otestujte si svoje znalosti v online leteckom teste Letecká navigácia B 7. Po vyplnení testu stlačte tlačidlo "Vyhodnotiť test". Zobrazí sa Vám vyhodnotenie testu a Vaša úspešnosť. V prípade nesprávnych odpovedí sa dozviete riešenie. Pre správne fungovanie on-line testu musíte mať povolený javascript.

Otázka č. 1
Vzdušná rýchlosť je:

rýchlosť vzduchu, ktorou sa pohybuje voči lietadlu

relatívna rýchlosť, ktorou sa lietadlo pohybuje voči vzduchu a závisí od aerodynamických vlastností lietadla a jeho hmotnosti.

rýchlosť vzduchovej hmoty, závislá na rozdiele tlakov v určitej oblasti.

Otázka č. 2
Keď pilot po prelete orientačného bodu zistí znos, vráti sa na pôvodnú trať tak, že:

opraví kurz letu o uhol znosu a letí týmto novým kurzom.

opraví kurz lietadla o dvojnásobný uhol znosu a pripočíta 180°.

obráti pozdĺžnu os lietadla o dvojnásobný uhol znosu smerom k trati a letí novým kurzom rovnakú dobu, akú letel od orientačného bodu, nad ktorým bol ešte na trati.

Otázka č. 3
Akčný rádius je:

časový okamih na trati, za ktorý lietadlo doletí do kritického bodu.

vzdialenosť meraná na stanovenom smere trate, ktorú preletí lietadlo za predpokladaných poveternostných podmienok tam aj späť, v presne vopred vymedzenom čase.

polomer kruhu neistoty.

Otázka č. 4
Rovník zviera s poludníkmi zemepisný smerník:

45°

180°

90°

Otázka č. 5
Identifikácia majáka NDB je uskutočňovaná:

vysielaním identifikačnej značky, skladajúcej sa z dvoch prípadne troch písmen morzeovej abecedy vysielanej rýchlosťou odpovedajúcou približne siedmim slovám za minútu. Poznávacia značka sa vysiela aspoň 1x za 30 sekúnd.

vysielaním dlhého tiahleho tónu po prelete rádiomajáka.

vysielaním identifikačnej značky oznamovanej formou syntetického hlasu.

Otázka č. 6
Informácie pre prílet na letisko (napr. na LZIB) - sú publikované v AIP-e, časť:

FAL

AGA

AD

Otázka č. 7
Pre približný prevod km/h na m/s možno pri výpočtoch spamäti použiť vzťah:

km/h : 4 + 10%

km/h x 4 - 10%

km/h : 4 - 10%

Otázka č. 8
Opravená vzdušná rýchlosť je:

indikovaná vzdušná rýchlosť, opravená o chybu mechanizmu prístroja a chyby polohové.

indikovaná vzdušná rýchlosť, opravená o teplotu a výšku.

indikovaná vzdušná rýchlosť, opravená o tlak a stlačiteľnosť vzduchu.

Otázka č. 9
Pre loxodromu je charakteristické, že:

zviera s poludníkmi rôzne zemepisné smerníky.

nemá charakteristické znaky.

zviera s poludníkmi rovnaký zemepisný smerník.

Otázka č. 10
Ako stanovíme priemernú výšku (pri stúpaní a klesaní) lietadla pre výpočet PVR, ak lietadlo stúpa od zeme?

priemerná výška je výška okruhu plus cestovná výška delená dvoma.

je to polovica cestovnej výšky.

je to polovica cestovnej výšky plus výška okruhu.

Otázka č. 11
Mapa v merítku 1:500 000, používaná vo všeobecnom (športovom) letectve pre porovnávaciu navigáciu (mapa bývalého Československa z r.1960) je zhotovená v projekcii:

Gauss-Krugerovej.

konformnej kužeľovej Lambertovej.

Merkátorovej.

Otázka č. 12
Pri ortografických projekciách je stred premietania:

v nekonečne.

v strede referenčnej gule.

na opačnej strane ako je bod dotyku.

Otázka č. 13
Trať je:

spojnica dvoch bodov, po ktorej má lietadlo letieť.

vzdialenosť medzi letiskom vzletu a pristátia.

uhol medzi severnou vetvou poludníka a kurzovou čiarou letu.

Otázka č. 14
Pri navigačných výpočtoch počítame:

s pravou vzdušnou rýchlosťou.

s indikovanou vzdušnou rýchlosťou.

s opravenou vzdušnou rýchlosťou.

Otázka č. 15
Dátumová čiara je:

Greenwichský poludník.

čiara, ktorá sleduje približne poludník na zemepisnej dĺžke 180°.

čiara s rovnakým dátumom.

Otázka č. 16
Ako stanovíme aritmetický priemerný vietor?

vynásobením všetkých vetrov a delením ich počtov.

spočítaním všetkých smerov vetra a vydelením ich počtom.

spočítaním štvorcov vetrov a delením ich počtov.

Otázka č. 17
Údaje o Vojenských rádiových spojovacích a navigačných zariadeniach sú publikované v AIP-e, časť:

GEN

AGA

ENR

Otázka č. 18
Pri približnom prevode NM/h na km/h možno pri výpočtoch spamäti použiť vzťah:

NM/h : 2 - 10%

NM/h x 2 - 20%

NM/h x 2 - 10%

Otázka č. 19
Ako stanovíme priemernú výšku pre výpočet PVR, ak stúpanie začíname v 500 m?

od cestovnej výšky odrátame 500 m, získanú hodnotu delíme dvoma a pripočítame 500 m.

delíme cestovnú výšku dvoma a pripočítame 500 m.

delíme 500 m dvoma a pripočítame polovicu cestovnej výšky.

Otázka č. 20
Zemepisnú šírku vyjadrujeme:

stupňami od rovníka (od 0° do 90°).

stupňami od pólu.

kilometrami (km) od rovníka.