Letecký test z aerodynamiky

Letecká navigácia B 5 - letecký test
(20 otázok)

Otestujte si svoje znalosti v online leteckom teste Letecká navigácia B 5. Po vyplnení testu stlačte tlačidlo "Vyhodnotiť test". Zobrazí sa Vám vyhodnotenie testu a Vaša úspešnosť. V prípade nesprávnych odpovedí sa dozviete riešenie. Pre správne fungovanie on-line testu musíte mať povolený javascript.

Otázka č. 1
Kurz zemepisný je:

zemepisný smerník kurzu letu.

relatívny smerník orientačného bodu a predĺženej pozdĺžnej osi lietadla.

uhol meraný od severnej vetvy miestneho poludníka po predĺženú pozdĺžnu os lietadla.

Otázka č. 2
Aký je rozdiel medzi radiálom a magnetickým smerníkom rádiomajáka VOR?

radiál je magnetický smerník lietadla (QDR) a na palubnom prístroji je signalizovaný FROM, magnetický smerník (QDM) je smerník od lietadla k majáku a na palubnom prístroji je signalizovaný TO.

radiál aj magnetický smerník sú totožné výrazy.

radiál je smerník, ktorý vstupuje do majáka, magnetický smerník je ten, ktorý vystupuje z . rádiomajáka VOR.

Otázka č. 3
Význam výrazu (napr. H24), je publikovaný v AIPe, časť:

AGA

COM

GEN

Otázka č. 4
Na mapách v kužeľovom zobrazení, pri meraní zemepisného smerníka trate (pri väčších vzdialenostiach) meriame tento zemepisný smerník:

počiatočnom bode trate.

koncovom bode trate a pripočítame 180°.

v strede letenej trate.

Otázka č. 5
Znosové čiary sú:

čiary, na ktorých sa lietadlo ocitne pri bočnom vetre v dôsledku vektorového súčtu.

vopred zakreslené pomocné čiary do mapy (spravidla 10°-čiary), pomocou ktorých pilot má možnosť kontrolovať správnosť dodržiavania plánovanej trate.

čiary, pomocou ktorých vylučujeme znos lietadla na plánovanej trati.

Otázka č. 6
INS (inerciálny navigačný systém) nám umožňuje:

určovať polohu v zemepisných súradniciach.

určovať polohu a všetky základné navigačné prvky.

určovať len základné navigačné prvky.

Otázka č. 7
Jeden NM je: [prevod NM na km]

1,852 km

1,609 km

1 223 km

Otázka č. 8
Bod posledného návratu je:

kritický bod pri uvažovaní množstva paliva.

akčný rádius s obmedzením rýchlosti letu.

vzdialenosť na trati, kde až môže lietadlo doletieť, aby pri obmedzenom množstve paliva sa mohlo ešte vrátiť na letisko vzletu.

Otázka č. 9
Pri porovnávacej navigácii pilot orientuje mapu tak:

aby popis mapy bol vždy čitateľný, čiže aby vrchný okraj mapy smeroval vždy k palubnej doske.

k severu zemepisnému.

k význačnému orientačnému bodu na trati.

Otázka č. 10
Čas východu a západu slnka je publikovaný vAIP-e, časť:

FAL

SAR

GEN

Otázka č. 11
Plná výchylka ručičky CDI predstavuje pri traťovom lete na vysielač VOR-u odchýlku od trate 10o (a viac). V konfigurácii so systémom ILS-u, plná výchylka ručičky predstavuje odchýlku od trate:

5° (a viac)

2° 30' (a viac)

3° (a viac)

Otázka č. 12
Je 10 h UTC, koľko je stredoeurópskeho času SEČ ?

9 h 00 min.

12 h 00 min.

11 h 00 min.

Otázka č. 13
Akčný rádius je:

časový okamih na trati, za ktorý lietadlo doletí do kritického bodu.

vzdialenosť meraná na stanovenom smere trate, ktorú preletí lietadlo za predpokladaných poveternostných podmienok tam aj späť, v presne vopred vymedzenom čase.

polomer kruhu neistoty.

Otázka č. 14
Traťový uhol zemepisný [Tuz] je:

uhol, ktorý zviera severná vetva poludníka s kurzom letu.

uhol, ktorý zviera severná vetva miestneho poludníka s traťou.

uhol, ktorý zviera trať s význačným orientačným bodom.

Otázka č. 15
Agóna je:

čiara spájajúca miesta s rovnakou deklináciou

čiara spájajúca miesta s rovnakou presnosťou

čiara spájajúca miesta s nulovou deklináciou

Otázka č. 16
Polomer referenčnej gule (meraný na rovníku) je približne:

6 378 km

6 371 km

6 372 km

Otázka č. 17
Ktoré z čiar na referenčnej guli sú veľké kružnice?

všetky poludníky.

všetky rovnobežky a rovník.

všetky poludníky a rovník.

Otázka č. 18
1o na rovníku predstavuje:

1° 43' 58''

60 km

60 NM

Otázka č. 19
Pri pravých perspektívnych projekciách získame obraz geografickej siete:

premietaním v zmysle deskriptívnej geometrie.

výpočtom na zobrazovacích plochách.

výpočtom na referenčnej guli.

Otázka č. 20
Medzi ktorými poludníkmi prešlo na svojej zdanlivej dráhe slnko za 1 h ?

od 10 E do 10 W.

od 10 W do 5 E.

od 5 E do 10 W.