Letecký test z aerodynamiky

Letecká navigácia B 3 - letecký test
(20 otázok)

Otestujte si svoje znalosti v online leteckom teste Letecká navigácia B 3. Po vyplnení testu stlačte tlačidlo "Vyhodnotiť test". Zobrazí sa Vám vyhodnotenie testu a Vaša úspešnosť. V prípade nesprávnych odpovedí sa dozviete riešenie. Pre správne fungovanie on-line testu musíte mať povolený javascript.

Otázka č. 1
Pri približnom prevode NM/h na km/h možno pri výpočtoch spamäti použiť vzťah:

NM/h : 2 - 10%

NM/h x 2 - 20%

NM/h x 2 - 10%

Otázka č. 2
OBS je ovládač:

ktorým pilot nastavuje príslušný radiál, prípadne magnetický smerník, po ktorom plánuje letieť

ktorý pilotovi udáva, na ktorom radiáli sa nachádza.

ktorý udáva, akým kurzom má lietadlo letieť, aby sa dostalo na zvolený rádiomaják.

Otázka č. 3
Praktická presnosť v určení relatívneho smerníka pomocou rádiomajáka NDB je:

10°

Otázka č. 4
Formulár SNOWTAM-u je publikovaný v AIP-e, časť:

FAL

SAR

AD

Otázka č. 5
Pre približný prevod m/s na km/h možno pri výpočtoch spamäti použiť vzťah:

m/s x 4 - 10%

m/s : 4 - 10%

m/s x 4 +10%

Otázka č. 6
Ako stanovíme priemernú výšku (pri stúpaní a klesaní) lietadla pre výpočet PVR, ak lietadlo stúpa od zeme?

priemerná výška je výška okruhu plus cestovná výška delená dvoma.

je to polovica cestovnej výšky.

je to polovica cestovnej výšky plus výška okruhu.

Otázka č. 7
Vypočítajte západ slnka pre letisko nachádzajúce sa na 21o 45´E, keď podľa Tabuľky na 15o E slnko zapadá o 18 : 46 h.

18 : 19 h

18 : 20 h

19 : 11 h

Otázka č. 8
168 NM je:

321,0 km

311,1 km

301,1 km

Otázka č. 9
Podľa Tabuliek na zemepisnej dĺžke 15o E je 18 h 30 min. Koľko hodín miestneho času je na zemepisnej dĺžke 5o W ?

19 h 50 min.

17 h 10 min.

19 h 10 min.

Otázka č. 10
Traťový uhol zemepisný [Tuz] je:

uhol, ktorý zviera severná vetva poludníka s kurzom letu.

uhol, ktorý zviera severná vetva miestneho poludníka s traťou.

uhol, ktorý zviera trať s význačným orientačným bodom.

Otázka č. 11
Čas UTC je voči času SEČ posunutý o:

- 1 hod.

+ 1 hod.

- 2 hod.

Otázka č. 12
Opravená vzdušná rýchlosť je:

indikovaná vzdušná rýchlosť, opravená o chybu mechanizmu prístroja a chyby polohové.

indikovaná vzdušná rýchlosť, opravená o teplotu a výšku.

indikovaná vzdušná rýchlosť, opravená o tlak a stlačiteľnosť vzduchu.

Otázka č. 13
Obvod rovníka je približne:

20 000 km

30 000 km

40 000 km

Otázka č. 14
Čo je to kruh neistoty?

je to kružnica na trati, ktorej sa pilot musí vyhnúť.

je to kružnica, v ktorej sa pri strate orientácie lietadlo najpravdepodobnejšie nachádza a jej polomer je približne 10% z uletenej vzdialenosti.

je to kružnica, kde údaj magnetického kompasu vykazuje neurčité informácie.

Otázka č. 15
Bod A leží na zemepisnej šírke 62o 33´ N. Aká je zemepisná šírka bodu B ležiaceho na sever od bodu A vo vzdialenosti 240 NM?

33° 33' N

66° 33' N

58° 33' S

Otázka č. 16
Astronomické svitanie alebo súmrak nastávajú, ak je slnko:

18° pod horizontom.

15° pod horizontom.

16° pod horizontom.

Otázka č. 17
Na zemepisnej dĺžke 117o 42´ W je pásmový čas 10 h 52 min 18 s. Aký je čas UTC ?

18 h 52 min 18 s

16 h 25 min 13 s

19 h 25 min 33 s

Otázka č. 18
Vypočítajte potrebné množstvo LPH, vrátane navigačnej zásoby (45´), pre trať Lučenec - Nitra, ak je dané: Vp = 180 km/h, S = 120 km. Uvažujte so spotrebou 40 l/h, a s letom po okruhu v trvaní 2 x 5´.

63 l

69 l

33 l

Otázka č. 19
Pri príprave na navigačný let (z hľadiska leteckej navigácie) musí pilot pred letom:

mať platný pilotný preukaz.

preštudovať publikácie AIP a NOTAM a presvedčiť sa, že trať letu nezasahuje do stálych, ani pre danú dobu aktivovaných zakázaných a obmedzených priestorov.

preštudovať letovú príručku pre daný typ lietadla.

Otázka č. 20
V Leteckých obežníkoch - (AIC), sa uverejňujú informácie:

ktorých znalosť je všeobecne prospešná a užitočná ako pre lietajúcich, tak aj pre pozemných zamestnancov a ostatných pracovníkov civilného letectva.

ktorých znalosť je všeobecne užitočná a prospešná pre riadiacich letovej prevádzky.

ktorých znalosť je všeobecne užitočná a prospečná pre pilotov.