Letecký test z aerodynamiky

Letecká navigácia B 2 - letecký test
(20 otázok)

Otestujte si svoje znalosti v online leteckom teste Letecká navigácia B 2. Po vyplnení testu stlačte tlačidlo "Vyhodnotiť test". Zobrazí sa Vám vyhodnotenie testu a Vaša úspešnosť. V prípade nesprávnych odpovedí sa dozviete riešenie. Pre správne fungovanie on-line testu musíte mať povolený javascript.

Otázka č. 1
Jeden feet [stopa] je: [prevod ft na m]

30,48 cm

30,33 cm

30,30 cm

Otázka č. 2
Vypočítajte potrebné množstvo LPH, vrátane navigačnej zásoby (45´), pre trať Lučenec - Nitra, ak je dané: Vp = 180 km/h, S = 120 km. Uvažujte so spotrebou 40 l/h, a s letom po okruhu v trvaní 2 x 5´.

63 l

69 l

33 l

Otázka č. 3
V akom časovom pásme sa nachádza bod, ktorý leží na zemepisnej dĺžke 157o 00´ E ?

9

10

11

Otázka č. 4
Pre približný prevod km/h na m/s možno pri výpočtoch spamäti použiť vzťah:

km/h : 4 + 10%

km/h x 4 - 10%

km/h : 4 - 10%

Otázka č. 5
Praktická presnosť v určení relatívneho smerníka pomocou rádiomajáka NDB je:

10°

Otázka č. 6
Pre približný prevod metrov na stopy (feet), možno pri výpočtoch spamäti použiť vzťah:

m x 0,3

m : 10 x 3

m x 3 + 10%

Otázka č. 7
Pre loxodromu je charakteristické, že:

zviera s poludníkmi rôzne zemepisné smerníky.

nemá charakteristické znaky.

zviera s poludníkmi rovnaký zemepisný smerník.

Otázka č. 8
GMT je svetový čas získaný:

geometricky.

geodeticky.

astronomicky.

Otázka č. 9
Komponenta vetra je:

hodnota jeho smeru vyjadrená v stupňoch.

rozloženie smeru vetra do jeho pozdĺžnej a bočnej zložky, ktoré pilot potrebuje poznať, napríklad pri vzlete alebo pred pristátím na VPD.

smer a rýchlosť vetra sú jeho komponenty.

Otázka č. 10
Na akej frekvencii pracuje rádiomaják VOR?

150 - 1 750 kHz

108 - 118 kHz

112 - 118 MHz, a v pásme 108-112 MHz za určitých obmedzení.

Otázka č. 11
Vypočítajte potrebné množstvo LPH, vrátane navigačnej zásoby (45´), pre trať A - B, ak, je dané: Vp = 160 km/h, S = 240 km. Uvažujte so spotrebou 38 l/h, a s letom po okruhu v trvaní 2 x 5´.

69 l

92 l

63 l

Otázka č. 12
Frekvencia VOLMET-u (napr. VOLMET Bratislava), je publikovaná v AIP-e, časť:

COM

ATIS

GEN

Otázka č. 13
Údaje o Vojenských rádiových spojovacích a navigačných zariadeniach sú publikované v AIP-e, časť:

GEN

AGA

ENR

Otázka č. 14
V Leteckých obežníkoch - (AIC), sa uverejňujú informácie:

ktorých znalosť je všeobecne prospešná a užitočná ako pre lietajúcich, tak aj pre pozemných zamestnancov a ostatných pracovníkov civilného letectva.

ktorých znalosť je všeobecne užitočná a prospešná pre riadiacich letovej prevádzky.

ktorých znalosť je všeobecne užitočná a prospečná pre pilotov.

Otázka č. 15
Frekvencia ATIS-u (napr. ATIS Bratislava), je publikovaná v AIP-e, časť:

COM

MET

AD

Otázka č. 16
Rádiomajáky NDB pracujú na frekvenciách:

108 - 118 MHz.

150 - 1 750 kHz.

120 - 400 kHz.

Otázka č. 17
Presnosť údajov kurzovej informácie dodávanej horizontálne polarizovanou vlnou vo vzdialenosti asi štyroch vlnových dĺžok od rádiomajáka VOR, meraná od stredu anténnej sústavy je:

Otázka č. 18
Ktorá projekcia tvorí základ leteckej mapy sveta ICAO zhotovenej v merítku 1:1 000 000 ?

Merkátorova.

Gauss-Krugerova.

Konformná kúžeľová Lambertova projekcia.

Otázka č. 19
Priestorová navigácia umožňuje:

let po letových cestách, vrátane informácie o výške a čase.

let v priestore po letových cestách a aj letových líniách.

let lietadla po ľubovoľnej trati aj mimo schválených letových ciest a línií.

Otázka č. 20
Pre približný prevod NM na km možno pri výpočtoch spamäti použiť vzťah:

NM : 2 - 10%

NM x 2 - 20%

NM x 2 - 10%