Letecký test z aerodynamiky

Letecká navigácia B 1 - letecký test
(20 otázok)

Otestujte si svoje znalosti v online leteckom teste Letecká navigácia B 1. Po vyplnení testu stlačte tlačidlo "Vyhodnotiť test". Zobrazí sa Vám vyhodnotenie testu a Vaša úspešnosť. V prípade nesprávnych odpovedí sa dozviete riešenie. Pre správne fungovanie on-line testu musíte mať povolený javascript.

Otázka č. 1
Magnetickú deklináciu spôsobuje:

homogénnosť magnetického poľa lietadla.

rozdielnosť polohy miesta Nz a Nm.

elektromagnetické polia agregátov lietadla.

Otázka č. 2
1000 ft/min je približne: [prevod ft/min na m/s]

2 m/s

5 m/s

10 m/s

Otázka č. 3
Frekvencia VOLMET-u (napr. VOLMET Bratislava), je publikovaná v AIP-e, časť:

COM

ATIS

GEN

Otázka č. 4
Plná výchylka ručičky CPI (zostupového ukazovateľa majáka ILS-u), predstavuje odchýlku od zostupovej roviny:

+ 2,5° (alebo viac).

plus-mínus 0,7° (alebo viac).

- 1,0° (alebo viac).

Otázka č. 5
Vietor je:

rýchlosť vzduchu voči lietadlu.

premiestňovanie vzduchu v horizontálnom smere a udáva sa silou prúdenia vzduchu.

premiestňovanie vzduchu v horizontálnom smere a udáva sa smerom a rýchlosťou.

Otázka č. 6
Pri príprave na navigačný let (z hľadiska leteckej navigácie) musí pilot pred letom:

mať platný pilotný preukaz.

preštudovať publikácie AIP a NOTAM a presvedčiť sa, že trať letu nezasahuje do stálych, ani pre danú dobu aktivovaných zakázaných a obmedzených priestorov.

preštudovať letovú príručku pre daný typ lietadla.

Otázka č. 7
Astronomické svitanie alebo súmrak nastávajú, ak je slnko:

18° pod horizontom.

15° pod horizontom.

16° pod horizontom.

Otázka č. 8
Východ alebo západ slnka nastáva v okamihu, keď stred slnka je na morskom horizonte:

12°

Otázka č. 9
Je 17 : 00 SEČ L, koľko je to v čase UTC ?

16 : 00 UTC.

17 : 00 UTC.

15 : 00 UTC.

Otázka č. 10
Ktoré z čiar na referenčnej guli sú veľké kružnice?

všetky poludníky.

všetky rovnobežky a rovník.

všetky poludníky a rovník.

Otázka č. 11
AIP SUPPLEMENT (AIP SUP) nahradzuje:

NOTAM II. triedy po 31. máji 1990.

NOTAM I. triedy.

NOTAM I. triedy série A a C.

Otázka č. 12
Značka ZT znamená, že čas je udaný v:

UTC

SEČ

SEČ L

Otázka č. 13
Pre približný prevod metrov na stopy (feet), možno pri výpočtoch spamäti použiť vzťah:

m x 0,3

m : 10 x 3

m x 3 + 10%

Otázka č. 14
Kurz zemepisný je:

zemepisný smerník kurzu letu.

relatívny smerník orientačného bodu a predĺženej pozdĺžnej osi lietadla.

uhol meraný od severnej vetvy miestneho poludníka po predĺženú pozdĺžnu os lietadla.

Otázka č. 15
Pravá vzdušná rýchlosť je:

súčet indikovanej a opravenej vzdušnej rýchlosti.

rozdiel indikovanej a vzdušnej rýchlosti, u ktorého sa vo väčších výškach musí počítať so stlačiteľnosťou vzduchu.

opravená vzdušná rýchlosť skorigovaná na skutočné podmienky letu, t.j. opravená s ohľadom na výšku a teplotu okolitého vzduchu. Vo väčších výškach (rádove nad 4 000 m) a pri vyšších rýchlostiach (nad 400 km/h) je nutné počítať aj so stlačiteľnosťou vzduchu.

Otázka č. 16
Plná výchylka ručičky CDI predstavuje pri traťovom lete na vysielač VOR-u odchýlku od trate 10o (a viac). V konfigurácii so systémom ILS-u, plná výchylka ručičky predstavuje odchýlku od trate:

5° (a viac)

2° 30' (a viac)

3° (a viac)

Otázka č. 17
Pre približný prevod NM na km možno pri výpočtoch spamäti použiť vzťah:

NM : 2 - 10%

NM x 2 - 20%

NM x 2 - 10%

Otázka č. 18
Pravá vzdušná rýchlosť je:

súčet indikovanej a opravenej vzdušnej rýchlosti.

rozdiel indikovanej a vzdušnej rýchlosti, u ktorého sa vo väčších výškach musí počítať so stlačiteľnosťou vzduchu.

opravená vzdušná rýchlosť skorigovaná na skutočné podmienky letu, t.j. opravená s ohľadom na výšku a teplotu okolitého vzduchu. Vo väčších výškach (rádove nad 4 000 m) a pri vyšších rýchlostiach (nad 400 km/h) je nutné počítať aj so stlačiteľnosťou vzduchu.

Otázka č. 19
Podľa Tabuľky na 15o E slnko vychádza v čase 08 h 46 min. Vypočítajte východ slnka pre miesto nachádzajúce sa na 22o 15´ E.

08 : 17 h

09 : 15 h

08 : 18 h

Otázka č. 20
Čo je to kruh neistoty?

je to kružnica na trati, ktorej sa pilot musí vyhnúť.

je to kružnica, v ktorej sa pri strate orientácie lietadlo najpravdepodobnejšie nachádza a jej polomer je približne 10% z uletenej vzdialenosti.

je to kružnica, kde údaj magnetického kompasu vykazuje neurčité informácie.