Letecký test z aerodynamiky

Letecká navigácia 17 - letecký test
(16 otázok)

Otestujte si svoje znalosti v online leteckom teste Letecká navigácia 17. Po vyplnení testu stlačte tlačidlo "Vyhodnotiť test". Zobrazí sa Vám vyhodnotenie testu a Vaša úspešnosť. V prípade nesprávnych odpovedí sa dozviete riešenie. Pre správne fungovanie on-line testu musíte mať povolený javascript.

Otázka č. 1
Komponenta vetra je:

hodnota jeho smeru vyjadrená v stupňoch.

rozloženie smeru vetra do jeho pozdĺžnej a bočnej zložky, ktoré pilot potrebuje poznať, napríklad pri vzlete alebo pred pristátím na VPD.

smer a rýchlosť vetra sú jeho komponenty.

Otázka č. 2
Trať je:

spojnica dvoch bodov, po ktorej má lietadlo letieť.

vzdialenosť medzi letiskom vzletu a pristátia.

uhol medzi severnou vetvou poludníka a kurzovou čiarou letu.

Otázka č. 3
Traťový uhol zemepisný [Tuz] je:

uhol, ktorý zviera severná vetva poludníka s kurzom letu.

uhol, ktorý zviera severná vetva miestneho poludníka s traťou.

uhol, ktorý zviera trať s význačným orientačným bodom.

Otázka č. 4
Traťová rýchlosť [W] je:

rýchlosť lietadla na kurze letu.

rýchlosť lietadla vzhľadom na smer vetra.

absolútna rýchlosť lietadla voči zemskému povrchu.

Otázka č. 5
168 NM je:

321,0 km

311,1 km

301,1 km

Otázka č. 6
Polohová čiara je:

čiara, ktorá udáva polohový smerník lietadla.

geometrické miesto bodov, nad ktorými sa lietadlo s určitou pravdepodobnosťou v danom okamihu nachádza.

geometrické miesto bodov, ktoré nám v mape udávajú polohu lietadla.

Otázka č. 7
Jednu polohovú čiaru môžeme použiť na:

určenie polohy.

kontrolu vzdialenosti od rádionavigačného zariadenia.

kontrolu letenej trate, prípadne kontrolu traťovej rýchlosti.

Otázka č. 8
Akčný rádius je:

časový okamih na trati, za ktorý lietadlo doletí do kritického bodu.

vzdialenosť meraná na stanovenom smere trate, ktorú preletí lietadlo za predpokladaných poveternostných podmienok tam aj späť, v presne vopred vymedzenom čase.

polomer kruhu neistoty.

Otázka č. 9
Bod posledného návratu je:

kritický bod pri uvažovaní množstva paliva.

akčný rádius s obmedzením rýchlosti letu.

vzdialenosť na trati, kde až môže lietadlo doletieť, aby pri obmedzenom množstve paliva sa mohlo ešte vrátiť na letisko vzletu.

Otázka č. 10
Trojuholník (mnohouholník) chýb je:

tri (alebo viac) polohových čiar vytvára v priesečníku trojuholník (mnohouholník) chýb. Naj- pravdepodobnejšia poloha lietadla je v jeho ťažisku.

trojuholník, ktorého chyba v určení každej jeho strany je ešte v tolerancii.

trojuholník, u ktorého sa chyby v navigácii navzájom rušia a tým dostávame najpresnejší výsledok.

Otázka č. 11
Ako stanovíme priemernú výšku (pri stúpaní a klesaní) lietadla pre výpočet PVR, ak lietadlo stúpa od zeme?

priemerná výška je výška okruhu plus cestovná výška delená dvoma.

je to polovica cestovnej výšky.

je to polovica cestovnej výšky plus výška okruhu.

Otázka č. 12
Ako stanovíme priemernú výšku pre výpočet PVR, ak stúpanie začíname v 500 m?

od cestovnej výšky odrátame 500 m, získanú hodnotu delíme dvoma a pripočítame 500 m.

delíme cestovnú výšku dvoma a pripočítame 500 m.

delíme 500 m dvoma a pripočítame polovicu cestovnej výšky.

Otázka č. 13
Ako stanovíme aritmetický priemerný vietor?

vynásobením všetkých vetrov a delením ich počtov.

spočítaním všetkých smerov vetra a vydelením ich počtom.

spočítaním štvorcov vetrov a delením ich počtov.

Otázka č. 14
Vypočítajte potrebné množstvo LPH, vrátane navigačnej zásoby (45´), pre trať Prešov- Lučenec, ak je dané: Vp = 180 km/h, S = 140 km. Uvažujte so spotrebou 40 l/h, a s letom po okruhu v trvaní 2 x 5´.

40 l

68 l

33 l

Otázka č. 15
Vypočítajte potrebné množstvo LPH, vrátane navigačnej zásoby (45´), pre trať Lučenec - Nitra, ak je dané: Vp = 180 km/h, S = 120 km. Uvažujte so spotrebou 40 l/h, a s letom po okruhu v trvaní 2 x 5´.

63 l

69 l

33 l

Otázka č. 16
Vypočítajte potrebné množstvo LPH, vrátane navigačnej zásoby (45´), pre trať A - B, ak, je dané: Vp = 160 km/h, S = 240 km. Uvažujte so spotrebou 38 l/h, a s letom po okruhu v trvaní 2 x 5´.

69 l

92 l

63 l