Letecký test z aerodynamiky

Letecká navigácia 10 - letecký test
(18 otázok)

Otestujte si svoje znalosti v online leteckom teste Letecká navigácia 10. Po vyplnení testu stlačte tlačidlo "Vyhodnotiť test". Zobrazí sa Vám vyhodnotenie testu a Vaša úspešnosť. V prípade nesprávnych odpovedí sa dozviete riešenie. Pre správne fungovanie on-line testu musíte mať povolený javascript.

Otázka č. 1
Z hľadiska leteckej navigácie sú na mapy kladené hlavne také požiadavky, aby boli:

konformné - (rovnakouhlové), t.j. uhlojavné.

ekvidištančné - (rovnakodĺžkové), t.j. dĺžkojavné.

ekvivalentné - (rovnakoplošné), t.j. plochojavné.

Otázka č. 2
Údaje o Vojenských rádiových spojovacích a navigačných zariadeniach sú publikované v AIP-e, časť:

GEN

AGA

ENR

Otázka č. 3
Plán je:

kolmý priemet zemského obrazu do horizontálnej roviny.

zobrazenie veľkej časti povrchu zeme.

základný mapový dokument pilota.

Otázka č. 4
Mapa v merítku 1:500 000, používaná vo všeobecnom (športovom) letectve pre porovnávaciu navigáciu (mapa bývalého Československa z r.1960) je zhotovená v projekcii:

Gauss-Krugerovej.

konformnej kužeľovej Lambertovej.

Merkátorovej.

Otázka č. 5
Pri pravých perspektívnych projekciách získame obraz geografickej siete:

premietaním v zmysle deskriptívnej geometrie.

výpočtom na zobrazovacích plochách.

výpočtom na referenčnej guli.

Otázka č. 6
Konformné projekcie sú také, u ktorých sa neskresľujú:

dĺžky.

plochy.

uhly.

Otázka č. 7
Praktická presnosť v určení relatívneho smerníka pomocou rádiomajáka NDB je:

10°

Otázka č. 8
Identifikácia majáka NDB je uskutočňovaná:

vysielaním identifikačnej značky, skladajúcej sa z dvoch prípadne troch písmen morzeovej abecedy vysielanej rýchlosťou odpovedajúcou približne siedmim slovám za minútu. Poznávacia značka sa vysiela aspoň 1x za 30 sekúnd.

vysielaním dlhého tiahleho tónu po prelete rádiomajáka.

vysielaním identifikačnej značky oznamovanej formou syntetického hlasu.

Otázka č. 9
Jeden m [meter] je: [prevod m na stopy]

30,48 ft

3,28 ft

0,328 ft

Otázka č. 10
Presnosť údajov kurzovej informácie dodávanej horizontálne polarizovanou vlnou vo vzdialenosti asi štyroch vlnových dĺžok od rádiomajáka VOR, meraná od stredu anténnej sústavy je:

Otázka č. 11
Ktoré z čiar na referenčnej guli sú veľké kružnice?

všetky poludníky.

všetky rovnobežky a rovník.

všetky poludníky a rovník.

Otázka č. 12
Letecký obežník (AIC) - je vydávaný v:

dvoch sériách A a C

piatich sériách A, C, D, E a S

troch sériách A, C a S

Otázka č. 13
Bod posledného návratu je:

kritický bod pri uvažovaní množstva paliva.

akčný rádius s obmedzením rýchlosti letu.

vzdialenosť na trati, kde až môže lietadlo doletieť, aby pri obmedzenom množstve paliva sa mohlo ešte vrátiť na letisko vzletu.

Otázka č. 14
Pri porovnávacej navigácii pilot orientuje mapu tak:

aby popis mapy bol vždy čitateľný, čiže aby vrchný okraj mapy smeroval vždy k palubnej doske.

k severu zemepisnému.

k význačnému orientačnému bodu na trati.

Otázka č. 15
Identifikácia rádiomajákka VOR je zabezpečená vysielaním:

identifikačnej značky skladajúcej sa z dvoch alebo troch písmen morzeovej abecedy (vysiela- nej približne jedenkrát za 10 sekúnd).

dlhého tiahleho tónu po prelete rádiomajáka.

identifikačnej značky oznamovanej formou syntetického hlasu.

Otázka č. 16
Značka ZT znamená, že čas je udaný v:

UTC

SEČ

SEČ L

Otázka č. 17
Vypočítajte potrebné množstvo LPH, vrátane navigačnej zásoby (45´), pre trať Prešov- Lučenec, ak je dané: Vp = 180 km/h, S = 140 km. Uvažujte so spotrebou 40 l/h, a s letom po okruhu v trvaní 2 x 5´.

40 l

68 l

33 l

Otázka č. 18
Vietor je:

rýchlosť vzduchu voči lietadlu.

premiestňovanie vzduchu v horizontálnom smere a udáva sa silou prúdenia vzduchu.

premiestňovanie vzduchu v horizontálnom smere a udáva sa smerom a rýchlosťou.