Letecký test z aerodynamiky

Letecká meteorológia 6 - letecký test
(12 otázok)

Otestujte si svoje znalosti v online leteckom teste Letecká meteorológia 6. Po vyplnení testu stlačte tlačidlo "Vyhodnotiť test". Zobrazí sa Vám vyhodnotenie testu a Vaša úspešnosť. V prípade nesprávnych odpovedí sa dozviete riešenie. Pre správne fungovanie on-line testu musíte mať povolený javascript.

Otázka č. 1
Na pozícii pre dohľadnosť (VIS) sa nachádza údaj 1800E. Jeho správna interpretácia je

dohľadnosť v smere na východ dosahuje 1800 m

minimálna dohľadnosť v smere na východ dosahuje 1800 m, pričom je v niektorom smere dohľadnosť aspoň 2700 m

dohľadnosť sa z hodnoty 1800 m zhoršuje smerom na východ

Otázka č. 2
Predpoveď TREND sa vydáva na

jednu hodinu

dve hodiny

tri hodiny

Otázka č. 3
V akom smere sa s výškou stáča vietor vo vrstve trenia na severnej pologuli?

v smere na západ

vpravo

vľavo

Otázka č. 4
Aké je percentuálne zastúpenie kyslíka v ovzduší vo výške 5500 m MSL?

0,105

0,78

0,21

Otázka č. 5
Inovať, ktorá sa počas pokojnej noci vytvorila na parkujúcom lietadle, je dôsledkom

prúdenia studeného a dostatočne vlhkého vzduchu

rýchleho ochladenia vzduchu s vysokým obsahom vodnej pary

ochladenia vzduchu na teplotu rosného bodu, ktorého hodnota leží pod bodom mrazu

Otázka č. 6
Je možné, aby na letisku Poprad-Tatry (asi 700 m n.m.) bola teplota vzduchu -10oC a súčasne na Štrbskom Plese (1400 m n.m.) +3oC a na Skalnatom Plese (1800 m n.m.) bod mrazu?

nie je to možné, lebo teplota vzduchu s výškou v troposfére ako celku klesá

áno, pri dlhšie trvajúcej zimnej anticyklóne, najmä ak sa nad Popradskou kotlinou po intenzívnom vyžarovaní vytvorí nízky St

je to možné pri výrazných búrkach s krúpami

Otázka č. 7
TAF je označením predpovede

dvojhodinovej

letiskovej

letovej

Otázka č. 8
Druh oblakov sa pri meteorologickom zabezpečovaní letectva zaraďuje do správ a informácií, keď ide o

búrkový oblak CB alebo o vežovitý kumulus TCU

nízky vrstevnatý oblak ST so základňou pod úrovňou prevádzkových miním daného letiska

akýkoľvek druh oblakov, ktoré je možné jednoznačne určiť

Otázka č. 9
Akú výšku indikuje tlakový výškomer v lietadle počas letu, ak sa na jeho tlakovú stupnicu nastaví QNH?

výšku lietadla nad MSL

výšku lietadla nad letiskom, na ktorom sa nameral tlak

výšku lietadla nad izobarickou hladinou 1000 hPa

Otázka č. 10
LKPR 0615 13005MPS 9000 BKN010 BECMG 0608 SCT015, BKN020TCU BECMG 1115 27008G17 2000 +TSRA, BKN030CB = S akou najnižšou hodnotou VIS sa má na letisku Praha - Ruzyně počítať v období platnosti uvedenej predpovede?

1115 m

2000 m

9 km

Otázka č. 11
Skratkové slovo TREND je

indikátor zmeny v pristávacej predpovedi

označenie typu pristávacej predpovede

letisková predpoveď

Otázka č. 12
Aké nebezpečie hrozí pri lete VFR naprieč teplému frontu?

nehrozí žiadne zvláštne nebezpečie

búrky

nízka oblačnosť, zhoršená dohľadnosť a v zime aj námraza