Letecký test z aerodynamiky

Letecká meteorológia 2 - letecký test
(17 otázok)

Otestujte si svoje znalosti v online leteckom teste Letecká meteorológia 2. Po vyplnení testu stlačte tlačidlo "Vyhodnotiť test". Zobrazí sa Vám vyhodnotenie testu a Vaša úspešnosť. V prípade nesprávnych odpovedí sa dozviete riešenie. Pre správne fungovanie on-line testu musíte mať povolený javascript.

Otázka č. 1
Vietor, nameraný na letisku Sliač je 09008mps. Aký vietor možno očakávať vo výške asi 1000 m pri normálnych podmienkach a v ktorom smere od tohto letiska sa nachádza stred tlakovej níže?

12014mps, na juh

04006mps, na sever

27016mps, na západ

Otázka č. 2
Najväčším stupňom turbulencie sa vyznačujú

oblaky vertikálneho vývoja

vrstevnaté oblaky

oblaky druhu nimbostratus

Otázka č. 3
Základnou leteckou meteorologickou správou je

METAR

VOLMET

TAF

Otázka č. 4
Výškomer zaparkovaného lietadla ukazoval večer výšku 350 ft, kým v ranných hodinách nasledujúceho dňa 400 ft. Príčinou bol

pokles tlaku vzduchu

vzostup tlaku vzduchu

nočný pokles teploty vzduchu

Otázka č. 5
Výskyt alebo očakávaný výskyt silnej námrazy obsahuje

TAF

TREND

SIGMET

Otázka č. 6
Skupina SCT040CB v správe METAR znamená, že sa na danom letisku vyskytuje

5 až 7/8 búrkových oblakov s výškou základne 400 m

stratokumulus a predpokladá sa výskyt 4/8 kumulonimbov

1 až 4/8 búrkových oblakov s výškou základne 1200 m

Otázka č. 7
Pokiaľ ide o dohľadnosť, možno nasledujúcu leteckú poveternostnú správu LZIB 27010mps CAVOK 20/10 Q1020 NOSIG = interpretovať

dohľadnosť 10 km alebo viac

údaj o dohľadnosti nie je k dispozícii

dohľadnosť je viac ako 5 km

Otázka č. 8
Informácia SIGMET sa v prípade búrok vysiela v našej oblasti, ak sa vyskytujú alebo očakávajú (predpovedajú)

frontálne búrky alebo búrky vôbec

búrkové oblaky s vertikálnym rozsahom celej troposféry

búrkové oblaky, vytvárajúce bariéru alebo maskované búrkové oblaky

Otázka č. 9
Nasledujúce údaje vyjadrujú najmenšiu a najväčšiu hodnotu VIS v určitom čase na danom letisku. Rozhodnite, v ktorom prípade sa má do správy METAR zaradiť skupina o minimálnej dohľadnosti (VVVVDv)!

4000 m a 7 km

2700 m a 3000 m

6 km a 9 km

Otázka č. 10
Informácia 1300SE 5600N v správe METAR sa správne dešifruje

minimálna dohľadnosť 1300 m na juhovýchod a maximálna dohľadnosť 5600 m na sever

dohľadnosť vykazuje premenlivosť: za posledných 10 minút varírovala od 1300 m na SE do 5600m na N

dohľadnosť bolo možné pozorovať len vo dvoch smeroch, a to na SE, kde má hodnotu 1300 m a na N s dohľadnosťou 5600 m

Otázka č. 11
Čo je VOLMET?

trvalé vysielanie aktuálnych poveternostných informácií pozemnou stanicou pre lietadlá počas letu

predpoveď poveternostných podmienok na vybraných letiskách, formulovaná podľa meteorologického kódu

súbor stanovených údajov o letisku a poveternostných podmienkach, ovplyvňujúcich bezpečné pristátie

Otázka č. 12
Na ktorých mapách sú zakreslené izobary?

na výškových

na mapách s rovnakou zmenou tlaku

na prízemných

Otázka č. 13
Určte, ktorá zo skupín o vetre je z formálnej stránky správna v zmysle kódu METAR!

02009G17mps

03002/08mps

10010G14

Otázka č. 14
Pri akej teplote vzduchu (0C) sa najčastejšie vyskytuje námraza na lietadle?

0 až -6

-10 až -12

3 až -3

Otázka č. 15
Pretrvávanie radiačnej hmly na danom letisku v zimnom polroku podporuje

oblačnosť a silný vietor

nerušené vyžarovanie tepla zemským povrchom a silná mechanická trubulencia

prízmená výrazná inverzia teploty vzduchu

Otázka č. 16
METAR je

správa, obsahujúca meteorologické údaje získané pozorovaním a meraním pozemnej stanice, určená letectvu

predpoveď poveternostných javov významných pre letectvo s platnosťou 9 hodín

letová predpoveď spojená s TREND

Otázka č. 17
Malé podchladené kvapôčky, tvoriace oblak, sa usadzujú na nábežných hranách krídla uzatvárajúc pri tom medzi sebou vzduch. O aký druh námrazy ide?

vytvára sa zrnitá námraza

ide o ľadovku

na lietadle sa usadzuje inovatka