Letecký test z aerodynamiky

Elektrotechnika B 5 - letecký test
(20 otázok)

Otestujte si svoje znalosti v online leteckom teste Elektrotechnika B 5. Po vyplnení testu stlačte tlačidlo "Vyhodnotiť test". Zobrazí sa Vám vyhodnotenie testu a Vaša úspešnosť. V prípade nesprávnych odpovedí sa dozviete riešenie. Pre správne fungovanie on-line testu musíte mať povolený javascript.

Otázka č. 1
Hlavným zdrojom jednosmerného prúdu na lietadle je

dynamo

alternátor

termoelektrický zdroj

Otázka č. 2
Trojfázové striedavé elektrické rozvody na malom lietadle (obyčajne je zdroj menič) majú toto napätie a frekvenciu

3 x 36 V / 400 Hz

3 x 380 V / 500 Hz

3 x 24 V / 400 Hz

Otázka č. 3
Rotačný menič je z hľadiska konštrukcie

podobný dynamu

rovnaký ako trojfázový alternátor

spotrebič na vstupe a zdroj žiadaného napätia na výstupe

Otázka č. 4
Činnosť vibračného regulátora napätia elektrickej siete lietadla je založená na

zmene odporu uhlíkového stĺpca

prerušovanom ručnom spínaní budiaceho obvodu

spínaní a rozpínaní kontaktov regulačného systému

Otázka č. 5
Magnetická indukcia je jav súvisiaci s

všeobecným magnetickým poľom (napr. cievky)

magnetickým poľom Zeme

len magnetickým poľom permanentného tyčového magnetu

Otázka č. 6
V striedavej elektrickej sieti sa na lietadle okrem napätia a prúdu ešte meria

striedavý odpor

výkon zdroja napätia

kmitočet

Otázka č. 7
Kapacita akumulátora je daná

objemom všetkých nádob článkov

objemom kyseliny naplnenej do článkov batérie

množstvom energie, ktorú môže akumulátor dodať v priebehu vybíjania

Otázka č. 8
Ak je uvedené, že striedavý systém má napätie 220 V, ide o

okamžitú hodnotu striedavého prúdu

efektívnu hodnotu napätia U

amplitúdu (maximálnu hodnotu) U

Otázka č. 9
Kapacita akumulátora je daná

objemom všetkých nádob článkov

objemom kyseliny naplnenej do článkov batérie

množstvom energie, ktorú môže akumulátor dodať v priebehu vybíjania

Otázka č. 10
Napätie mechanických zdrojov elektrickej energie je závislé od

konštrukcie, otáčok a zaťaženia

chladenia, umiestnenia na motore, rozvodu

počtu spotrebičov a ich spotrebe

Otázka č. 11
Striedavá elektrická sieť na palube lietadiel pracuje s týmito hodnotami napätia a frekvencie

220 V, 50 Hz

27 V, 500 Hz

36, resp. 115 V, 400 Hz

Otázka č. 12
Vlastná elektrická sieť malého lietadla kovovej konštrukcie (športového, obchodného) je

jednovodičová

dvojvodičová

používa aj viac vodičov pre rozvod

Otázka č. 13
Kapacita súvisí s vlastnosťou materiálov

viesť elektrický prúd

klásť odpor prechádzajúcemu elektrickému prúdu

prijať určitý elektrický náboj

Otázka č. 14
Na reguláciu napätia leteckého dynama sa používa

vibračný alebo uhlíkový regulátor

zariadenie na udržiavanie stálych otáčok

ručný regulátor budiaceho prúdu

Otázka č. 15
Lietadlá všeobecného letectva používajú akumulátor v prevažnej miere

olovený

niklokadmiový

striebrozinkový

Otázka č. 16
Jednotkou elektrického výkonu je

W ( wat)

kW/h (kilowat za hodinu)

kJ (kilojoule)

Otázka č. 17
Transformátory bez ďalšieho zariadenia sú použiteľné len v sieti

striedavej

jednosmernej

záložnej (akumulátorovej)

Otázka č. 18
U jednovodičovej elektrickej siete je ukostrený vždy

ľubovoľný pól batérie

kladný pól

záporný pól

Otázka č. 19
Na reguláciu napätia leteckého dynama sa používa

vibračný alebo uhlíkový regulátor

zariadenie na udržiavanie stálych otáčok

ručný regulátor budiaceho prúdu

Otázka č. 20
Trojfázové striedavé elektrické rozvody na malom lietadle (obyčajne je zdroj menič) majú toto napätie a frekvenciu

3 x 36 V / 400 Hz

3 x 380 V / 500 Hz

3 x 24 V / 400 Hz