Letecký test z aerodynamiky

Aerodynamika B 8 - letecký test
(20 otázok)

Otestujte si svoje znalosti v online leteckom teste Aerodynamika B 8. Po vyplnení testu stlačte tlačidlo "Vyhodnotiť test". Zobrazí sa Vám vyhodnotenie testu a Vaša úspešnosť. V prípade nesprávnych odpovedí sa dozviete riešenie. Pre správne fungovanie on-line testu musíte mať povolený javascript.

Otázka č. 1
Časti štartu sú

rozbeh, vzlet, stúpanie

rozbeh, odpútanie, rozlet, prechod, stúpanie

rozbeh, odpútanie, prechod, stúpanie

Otázka č. 2
Vodorovné chvostové plochy majú na pozdĺžnu stabilitu lietadla

záporný vplyv

kladný vplyv

nemajú vplyv

Otázka č. 3
Pri vykonaní sklzovej zákruty sa lietadlo vytáča (pozdĺžna os smeruje)

do zákruty

von zo zákruty

nevytáča sa

Otázka č. 4
Čím je väčšia štíhlosť krídla, tým je

menší indukovaný odpor

väčší indukovaný odpor

väčší vztlak

Otázka č. 5
Hlavné účinky výchylky kormidiel sú

krídelká-klonenie, smerovka-zatáčanie, výškovka-klopenie

krídelká-zatáčanie, smerovka-klonenie, výškovka-klopenie

krídelká-klopenie, smerovka-zatáčanie, výškovka-klonenie

Otázka č. 6
Príliš veľká hodnota tzv. sily na 10%-F10%

zhoršuje ovládateľnosť lietadla, sily do riadenia sú veľké

zlepšuje ovládateľnosť lietadla, sily do riadenia sú malé

riadenie je príliš ľahké a sily v riadení neinformujú dostatočne pilota o zmene letového režimu

Otázka č. 7
Stredná aerodynamická tetiva krídla ľubovoľného pôdorysného tvaru odpovedá

hĺbke náhradného lichobežníkového krídla, ktoré má rovnakú plochu a rovnaké klopivé momenty ako dané krídlo

hĺbke náhradného obĺžnikového krídla, ktoré má rovnakú plochu a rovnaké klopivé momenty ako dané krídlo

hĺbke náhradného eliptického krídla, na ktoré pôsobia rovnaké výsledné sily a momenty pri všetkých uhloch nábehu ako skutočné krídlo

Otázka č. 8
Za základné rozdelenie letových vlastností považujeme delenie na

stabilitu s pevným a voľným riadením

stabilitu a riaditeľnosť

statickú a dynamickú stabilitu

Otázka č. 9
Ideálnym plynom rozumieme plyn

nestlačiteľný, s vnútorným trením

stlačiteľný, s vnútorným trením

stlačiteľný, bez vnútorného trenia

Otázka č. 10
Polára lietadla predstavuje závislosť

súčiniteľov cX a cY od uhla kĺzania

súčiniteľov cX a cY od uhla nábehu

súčiniteľov cm a cX od uhla nábehu

Otázka č. 11
Ekonomická rýchlosť v horizontálnom lete je

väčšia než optimálna

rovná sa rýchlosti minimálnej

menšia než optimálna

Otázka č. 12
Chvostové plochy slúžia k zabezpečeniu

stability, riaditeľnosti, vyvážiteľnosti (z hľadiska momentovej rovnováhy k ťažisku)

stability hmotového vyváženia, vytvorenia vyvažovacích síl

stability kompenzácie vplyvu vertikálnych a horizontálnych poryvov

Otázka č. 13
Pozdĺžnou stabilitnou zásobou nazývame vzdialenosť medzi

neutrálnym bodom lietadla a ťažiskom

pôsobiskom vztlaku a ťažiskom

pôsobiskom vztlaku a neutrálnym bodom lietadla

Otázka č. 14
Vplyv blízkosti zeme na poláru lietadla je

zanedbateľný

posúva poláru do oblasti s menšími cx pre dané cy

posúva poláru do oblasti s väčšími cx pre dané cy

Otázka č. 15
Pitot-statická trubica je snímač

statického a dynamického tlaku

dynamického a celkového tlaku

statického a celkového tlaku

Otázka č. 16
Najvýhodnejšie rozloženie miestnych súčiniteľov vztlaku z hľadiska letových vlastností má

lichobežníkové neskrútené krídlo

eliptické neskrútené krídlo

obdĺžnikové neskrútené krídlo

Otázka č. 17
Polomer zákruty je obmedzený týmito faktormi

násobkom, cy max , maximálnym výkonom motorov

násobkom, náklonom, odporom lietadla

násobkom, cx max , maximálnym výkonom motorov

Otázka č. 18
Aerodynamickým vyvážením docieľujeme

dosiahnutie až nulovej sily v riadení pri určitom režime letu

odľahčenie sily na riadiacej páke plynule v celom rozsahu výchylky kormidla

elimináciu pôsobenia hmotových síl

Otázka č. 19
Stranovú stabilitu lietadla najviac ovplyvňujú

zvislé chvostové plochy (SCHP), šípovitosť krídla, uhol nábehu

SCHP, šípovitosť krídla, vzopätie krídla

vzopätie krídla

Otázka č. 20
Pitot-statická trubica je snímač

statického a dynamického tlaku

dynamického a celkového tlaku

statického a celkového tlaku