Letecký test z aerodynamiky

Aerodynamika B 7 - letecký test
(20 otázok)

Otestujte si svoje znalosti v online leteckom teste Aerodynamika B 7. Po vyplnení testu stlačte tlačidlo "Vyhodnotiť test". Zobrazí sa Vám vyhodnotenie testu a Vaša úspešnosť. V prípade nesprávnych odpovedí sa dozviete riešenie. Pre správne fungovanie on-line testu musíte mať povolený javascript.

Otázka č. 1
Staviteľný stabilizátor zaraďujeme medzi

aerodynamické odľahčenie

statické vyváženie

aerodynamické vyváženie

Otázka č. 2
Medzi aerodynamické odľahčenie síl v riadení patrí

rohové odľahčenie, osové odľahčenie, odľahčovacie plošky

osové odľahčenie, rohové odľahčenie, vyváženie

osové, rohové odľahčenie, statické vyváženie

Otázka č. 3
Pristátie lietadla má tieto časti

kĺzanie, prechod, výdrž, dosadnutie, dojazd

kĺzanie, prechod, výdrž, dosadnutie

kĺzanie, prechod, dosadnutie, dobeh

Otázka č. 4
Pri obtekaní symetrického profilu pri uhlae alfa rovná sa nula bude vztlak

väčší ako nula

menší ako nula

rovný nule

Otázka č. 5
Z hľadiska stranovej stability rozoznávame 3 druhy pohybov, podľa ktorých posudzujeme stabilitu lietadla

tlmivo-klonivý pohyb, špirálový pohyb, stranové kmity lietadla

tlmivo-klonivý pohyb, špirálový pohyb, pozdĺžne kmity lietadla

klonivý pohyb, špirálový pohyb, stranové kmity lietadla

Otázka č. 6
Čím je väčšia štíhlosť krídla, tým je

menší indukovaný odpor

väčší indukovaný odpor

väčší vztlak

Otázka č. 7
Príliš veľká hodnota tzv. sily na 10%-F10%

zhoršuje ovládateľnosť lietadla, sily do riadenia sú veľké

zlepšuje ovládateľnosť lietadla, sily do riadenia sú malé

riadenie je príliš ľahké a sily v riadení neinformujú dostatočne pilota o zmene letového režimu

Otázka č. 8
Geometrické skrútenie krídla je dané

uhlom medzi smerom nulového vztlaku v strede a na konci krídla

uhlom medzi tetivami v strede a na konci krídla

uhlom medzi danou rovinou a aerodynamickou osou krídla

Otázka č. 9
Pri zväčšení uhla nábehu sa indukovaný odpor

nezmení

zmenší

zväčší

Otázka č. 10
Medzi aerodynamické odľahčenie síl v riadení patrí

osové odľahčenie, rohové odľahčenie, vyváženie

osové, rohové odľahčenie, statické vyváženie

rohové odľahčenie, osové odľahčenie, odľahčovacie plošky

Otázka č. 11
Mierou stlačiteľnosti vzduchu je

rýchlosť zvuku

Machovo číslo

Reynoldsovo číslo

Otázka č. 12
Pre plné pochopenie stability popisujeme ju s riadením

pevným - ako statickú stabilitu

pevným a voľným

voľným - ako dynamickú stabilitu

Otázka č. 13
Medzi aerodynamické odľahčenie síl v riadení patrí

osové odľahčenie, rohové odľahčenie, vyváženie

osové, rohové odľahčenie, statické vyváženie

rohové odľahčenie, osové odľahčenie, odľahčovacie plošky

Otázka č. 14
Indukovaná rýchlosť vzniká vplyvom vyrovnávania tlakov pod a nad krídlom a ich výslednica má smer

zhora dole kolmo na tetivu

zhora dole kolmo na strednú krivku

zhora dole kolmo na nabiehajúci prúd

Otázka č. 15
Vplyv blízkosti zeme na poláru lietadla je

zanedbateľný

posúva poláru do oblasti s menšími cx pre dané cy

posúva poláru do oblasti s väčšími cx pre dané cy

Otázka č. 16
Pri výklzovej zákrute je gulička priečneho relatívneho sklonomeru

mimo rysky von zo zákruty

medzi ryskami

mimo rysky dovnútra zákruty

Otázka č. 17
Maximálnu rýchlosť stúpania dosiahne lietadlo, keď

prebytok výkonov pohonných jednotiek je minimálny

prebytok výkonov pohonných jednotiek je maximálny

prebytok výkonov je rovný 0

Otázka č. 18
Odpor častí lietadla, ktoré sa nepodieľajú na vzniku vztlaku nazývame

trecím

škodlivým

interferenčným

Otázka č. 19
Schopnosť udržovať stálu rýchlosť letu, t.j. stály uhol nábehu, resp. stály sklon dráhy voči zemi nazývame

statickou stabilitou

dynamickou stabilitou

pozdĺžnou stabilitou

Otázka č. 20
Najmenší potrebný ťah lietadla dostaneme pre taký súčiniteľ vztlaku, pri ktorom je aerodynamická jemnosť

rovná sa 1

najväčšia

najmenšia