Letecký test z aerodynamiky

Aerodynamika B 4 - letecký test
(20 otázok)

Otestujte si svoje znalosti v online leteckom teste Aerodynamika B 4. Po vyplnení testu stlačte tlačidlo "Vyhodnotiť test". Zobrazí sa Vám vyhodnotenie testu a Vaša úspešnosť. V prípade nesprávnych odpovedí sa dozviete riešenie. Pre správne fungovanie on-line testu musíte mať povolený javascript.

Otázka č. 1
Pohonná jednotka je schopná na rôzne režimy letu dodať tzv. využiteľný výkon, ktorý je daný vzťahom (Tv - využiteľný ťah pohonnej jednotky, Tp - potrebný ťah, v - rýchlosť letu)

Pv = Tp . v

Pv = Tv . v2

Pv = Tv . v

Otázka č. 2
Čím väčšia bude štíhlosť krídla, tým

väčší bude jeho indukovaný odpor

menší bude jeho indukovaný odpor

sa indukovaný odpor lietadla zväčší

Otázka č. 3
Pri vykonávaní výklzovej zákruty lietadlo vytáča (pozdĺžna os smeruje)

von zo zákruty

nevytáča vôbec

do zákruty

Otázka č. 4
Pri zväčšení uhla nábehu sa indukovaný odpor

nezmení

zmenší

zväčší

Otázka č. 5
Vodorovné chvostové plochy majú na pozdĺžnu stabilitu lietadla

záporný vplyv

kladný vplyv

nemajú vplyv

Otázka č. 6
Hybnosť hmotného bodu je definovaná

m . a (m.kg.s-2)

m . v (m.kg.s-1)

m . t (kg.s)

Otázka č. 7
Odpor, ktorý vzniká pri obtekaní krídla konečného rozpätia delíme na

tvarový, trecí

tvarový, indukovaný, škodlivý

tvarový, trecí, indukovaný

Otázka č. 8
Výkon je definovaný

výkon P = A . t (m2.kg.s-3)

výkon P = A . v (m3.kg.s-3)

výkon P = A / t (W)

Otázka č. 9
Aby bolo lietadlo pozdĺžne stabilné musí platiť

ťažisko musí byť pred neutrálnym bodom lietadla

ťažisko musí byť za neutrálnym bodom lietadla

pôsobisko vztlaku lietadla musí byť pred ťažiskom

Otázka č. 10
Vztlaková čiara profilu je závislosť

cY od uhla nábehu

cY od cX

cX od uhla nábehu

Otázka č. 11
Pri vysunutí vztlakových klapiek sa odpor lietadla

vzrastie

klesne

nezmení

Otázka č. 12
Uhol nábehu zviera vektor nabiehajúceho prúdu vzduchu s

strednou hrivkou profilu

výslednou aerodynamickou silou

tetivou profilu

Otázka č. 13
Vztlaková čiara profilu je závislosť

cY od uhla nábehu

cY od cX

cX od uhla nábehu

Otázka č. 14
U motorových lietadiel pohonné jednotky ovplyvňujú aerodynamiku lietadla z týchto hľadísk

škodlivým odporom pohonnej jednotky a zmenou vyvážiteľnosti a obratnosti lietadla

tvarovým a trecím odporom pohonnej jednotky odporom vrtule a ovplyvnením obtekania lietadla so zmenou stability a riaditeľnosti

indukovaným odporom a ovplyvnením obtekania lietadla

Otázka č. 15
Merítkom pozdĺžnej obratnosti je tzv. sila na násobok. Pri jej vyvodení sa násobok

zväčší o jedna

zväčší o dve

zmenší o jedna

Otázka č. 16
Odpor celého lietadla sa skladá z odporu

tvarového, trecieho, indukovaného, škodlivého

tvarového, trecieho, indukovaného, interferenčného

profilového (tvarového a trecieho), indukovaného, škodlivého, interferenčného

Otázka č. 17
Geometrickým skrútením krídla rozumieme

postupnú zmenu hrúbky profilov od koreňa ku koncu krídla

ohnutie konca krídla smerom nahor

postupnú zmenu uhlu nastavenia profilu od koreňa ku koncu krídla

Otázka č. 18
Praktický dostup lietadla sa určuje ako výška, v ktorej je lietadlo schopné dosiahnuť rýchlosti stúpania Vy max

0,2 ms-1

0,5 ms-1

0,7 ms-1

Otázka č. 19
Pristátie lietadla má tieto časti

kĺzanie, prechod, výdrž, dosadnutie, dojazd

kĺzanie, prechod, výdrž, dosadnutie

kĺzanie, prechod, dosadnutie, dobeh

Otázka č. 20
Moment sily je definovaný

moment M = F.l (N.m)

moment M = m.l (kg.m)

moment M = G.l (kg.m)