Letecký test z aerodynamiky

Aerodynamika B 11 - letecký test
(20 otázok)

Otestujte si svoje znalosti v online leteckom teste Aerodynamika B 11. Po vyplnení testu stlačte tlačidlo "Vyhodnotiť test". Zobrazí sa Vám vyhodnotenie testu a Vaša úspešnosť. V prípade nesprávnych odpovedí sa dozviete riešenie. Pre správne fungovanie on-line testu musíte mať povolený javascript.

Otázka č. 1
Tetiva profilu je spojnica

nábežnej a odtokovej hrany

stredov kružníc vpísaných do profilu

aerodynamického stredu profilu a odtokovej hrany

Otázka č. 2
Maximálne prehnutie profilu je maximálna vzdialenosť medzi

tetivou a hornou stranou profilu

strednou krivkou a hornou stranou profilu

strednou krivkou a tetivou

Otázka č. 3
Rýchlostná polára lietadla je konštruovaná ako závislosť

rýchlostí lietadla, vynášaných z jedného bodu na iný odpovedajúci uhlu kĺzania - koncové body týchto vektorov tvoria rýchlostnú poláru

klesacej rýchlosti od doprednej rýchlosti s vyznačením uhlu kĺzania

doprednej a klesacej rýchlosti od uhla nábehu

Otázka č. 4
Pri statickej stabilite zvažujeme pôsobenie nasledujúcich síl a momentov

aerodynamických

aerodynamických, zotrvačných a síl tiaže

zotrvačných a síl tiaže

Otázka č. 5
Odpor celého lietadla sa skladá z odporu

tvarového, trecieho, indukovaného, škodlivého

tvarového, trecieho, indukovaného, interferenčného

profilového (tvarového a trecieho), indukovaného, škodlivého, interferenčného

Otázka č. 6
Hybnosť hmotného bodu je definovaná

m . a (m.kg.s-2)

m . v (m.kg.s-1)

m . t (kg.s)

Otázka č. 7
Časti štartu sú

rozbeh, vzlet, stúpanie

rozbeh, odpútanie, rozlet, prechod, stúpanie

rozbeh, odpútanie, prechod, stúpanie

Otázka č. 8
Rýchlosť zvuku sa s výškou

nemení

zmenšuje

vzrastá

Otázka č. 9
Tiaž (sila tiaže) je definovaná

G = m.g (N)

G = m.v (m.kg.s-1)

G = m. (kg.m)

Otázka č. 10
Pri lete vo väčších výškach je rýchlosť vo výške v porovnaní s rýchlosťou pri zemi

rovnaká

väčšia

menšia

Otázka č. 11
Centrážou lietadla rozumieme polohu

neutrálneho bodu lietadla vyjadrenú v % strednej aerodynamickej tetivy

pôsobiska vztlaku, vyjadrenú v % strednej aerodynamickej tetivy

ťažiska lietadla, vyjadrenú v % strednej aerodynamickej tetivy

Otázka č. 12
Čím väčšia bude štíhlosť krídla, tým

väčší bude jeho indukovaný odpor

menší bude jeho indukovaný odpor

sa indukovaný odpor lietadla zväčší

Otázka č. 13
Bod najmenšej klesavosti na rýchlostnej poláre leží

mierne pod bodom najlepšej klesavosti

mierne pred (nad) bodom najlepšej klesavosti

na dotyčnici k poláre, rovnobežne s osou y

Otázka č. 14
Mierou stlačiteľnosti vzduchu je

rýchlosť zvuku

Machovo číslo

Reynoldsovo číslo

Otázka č. 15
Pri dynamickej stabilite zvažujeme pôsobenie nasledujúcich síl a momentov

aerodynamických

aerodynamických, zotrvačných a síl tiaže

zotrvačných a síl tiaže

Otázka č. 16
Rovnica spojitosti predstavuje určitú formu zákona

zachovania energie

zachovania hmoty

akcie a reakcie

Otázka č. 17
Pri výklzovej zákrute platí

dostredivá sila je väčšia než odstredivá sila

dostredivá sila je menšia než odstredivá sila

dostredivá sila sa rovná odstredivej sile

Otázka č. 18
Odpor, ktorý vzniká pri obtekaní krídla konečného rozpätia delíme na

tvarový, trecí

tvarový, indukovaný, škodlivý

tvarový, trecí, indukovaný

Otázka č. 19
Pokiaľ sa nachádza ťažisko za NB je lietadlo

statické, pozdĺžne nestabilné

statické, pozdĺžne stabilné

pozdĺžne stabilné

Otázka č. 20
Venturiho trubica je snímač

statického tlaku voľného prúdu a dynamického tlaku

statického tlaku voľného prúdu a statického tlaku v zúženom priereze

statického tlaku v zúženom priereze a celkového tlaku