Letecký test z aerodynamiky

Aerodynamika B 10 - letecký test
(20 otázok)

Otestujte si svoje znalosti v online leteckom teste Aerodynamika B 10. Po vyplnení testu stlačte tlačidlo "Vyhodnotiť test". Zobrazí sa Vám vyhodnotenie testu a Vaša úspešnosť. V prípade nesprávnych odpovedí sa dozviete riešenie. Pre správne fungovanie on-line testu musíte mať povolený javascript.

Otázka č. 1
Kritické Reynoldsovo číslo určuje polohu

miesta vzniku rázovej vlny

aerodynamického stredu krídla

bodu prechodu laminárneho prúdenia na turbulentné

Otázka č. 2
Pre aerodynamickú podobnosť platia tieto základné kritériá

zhodnosť Re a rýchlosti pre skutočnosť a experiment

zhodnosť M a plochy pre skutočnosť a experiment

zhodnosť Re a M pre skutočnosť a modelovaný experiment

Otázka č. 3
Bernoulliho rovnica vyjadruje zákon

zachovania hmoty

zachovania energie

akcie a reakcie

Otázka č. 4
Geometrickými charakteristikami krídla sú

uhol nábehu, rozpätie, hĺbka, štíhlosť, šíp, zúženie, uhol vzopätia, plocha

plocha, uhol šípu, štíhlosť, dĺžka strednej aerodynamickej tetivy

rozpätie, hĺbka, dĺžka strednej aerodynamickej tetivy, štíhlosť, zúženie, uhol šípu, uhol vzopätia a skrútenie krídla, plocha krídla

Otázka č. 5
Geometrickým skrútením krídla rozumieme

postupnú zmenu hrúbky profilov od koreňa ku koncu krídla

ohnutie konca krídla smerom nahor

postupnú zmenu uhlu nastavenia profilu od koreňa ku koncu krídla

Otázka č. 6
Neutrálny bod lietadla je bod, pre ktorý platí

súčiniteľ klopivého momentu je konštantný a nezávislý od uhlu nábehu

súčiniteľ klopivého momentu je nulový

je pôsobiskom vztlaku lietadla

Otázka č. 7
Najvýhodnejšie rozloženie miestnych súčiniteľov vztlaku z hľadiska letových vlastností má

lichobežníkové neskrútené krídlo

eliptické neskrútené krídlo

obdĺžnikové neskrútené krídlo

Otázka č. 8
Pri kritickom Machovom čísle dochádza

ku vzniku rázovej vlny na nábežnej a odtokovej hrane

na profile k takému urýchleniu prúdu vzduchu, že jeho miestna rýchlosť dosiahne rýchlosť zvuku a vznikne slabá priama rázová vlna

ku vzniku rázovej vlny na nábežnej hrane

Otázka č. 9
Prostriedky na zvýšenie vztlaku krídla sú

sloty, vztlakové klapky, interceptory, odsávanie medznej vrstvy

sloty, vztlakové klapky, odsávanie medznej vrstvy, vyfukovanie medznej vrstvy

spojlery, vztlakové klapky, sloty, interceptory, odsávanie a vyfukovanie medznej vrstvy

Otázka č. 10
Režimy práce vrtule sú

vrtulový, režim nulového ťahu, brzdenia (reverzie), nulového výkonu

vrtulový, vrtuľníkový, režim nulového ťahu, brzdenia, autorotácie, mlynkový režim

vrtulový, autorotácie, režim nulového ťahu

Otázka č. 11
Výkon je definovaný

výkon P = A . t (m2.kg.s-3)

výkon P = A . v (m3.kg.s-3)

výkon P = A / t (W)

Otázka č. 12
Bod prechodu je bodom, kde dochádza k

odtrhnutiu medznej vrstvy

zmene laminárneho prúdenia v turbulentne

rozdeleniu nabiehajúceho prúdu na profil

Otázka č. 13
Základnými aerodynamickými charakteristikami profilu sú

tlakový spád, uhol nábehu, závislosť súčiniteľa odporu od uhla nábehu, maximálna hrúbka profilu

závislosť súčiniteľa vztlaku od uhla nábehu (vztlaková čiara), závislosť súčiniteľa vztlaku od súčiniteľa odporu s vyznačením hodnôt uhla nábehu (polára), závislosť súčiniteľa klopivého momentu od uhla nábehu (momentová čiara), rozloženie tlaku po hĺbke profilu

polára, vztlaková čiara, momentová čiara, tlakový spád, uhol nábehu, maximálna hrúbka

Otázka č. 14
Pri vykonávaní výklzovej zákruty lietadlo vytáča (pozdĺžna os smeruje)

von zo zákruty

nevytáča vôbec

do zákruty

Otázka č. 15
Kritériom pozdĺžnej ovládateľnosti je tzv. sila na 10%-F10%. Je to sila, ktorou musíme zapôsobiť na riadiacu páku, aby lietadlo prešlo z vyváženého letu na

rýchlosť letu o 10% väčšiu alebo menšiu

uhol nábehu o 10% väčší alebo menší

uhol sklonu dráhy letu o 10% väčší alebo menší

Otázka č. 16
Pri vzniku rázovej vlny na krídle sa odpor lietadla

nemení

vzrastá

klesá

Otázka č. 17
Za základné rozdelenie letových vlastností považujeme delenie na

stabilitu s pevným a voľným riadením

stabilitu a riaditeľnosť

statickú a dynamickú stabilitu

Otázka č. 18
U staviteľnej vrtuli pri zvyšovaní rýchlosti letu sa uhol nastavenia vrtule

zväčšuje

zmenšuje

nemení

Otázka č. 19
Maximálnu rýchlosť stúpania dosiahne lietadlo, keď

prebytok výkonov pohonných jednotiek je minimálny

prebytok výkonov pohonných jednotiek je maximálny

prebytok výkonov je rovný 0

Otázka č. 20
Geometrickými charakteristikami profilu krídla sú

polomer nábežnej hrany, maximálna hrúbka, maximálne prehnutie, poloha maximálnej hrúbky, poloha maximálneho prehnutia, stredná krivka

hrúbka profilu, polomer nábežnej hrany, maximálna hrúbka profilu a jej poloha, maximálne prehnutie strednej krivky profilu a jeho poloha, stredná krivka, tetiva profilu

hrúbka profilu