Letecký test z aerodynamiky

Aerodynamika B 1 - letecký test
(20 otázok)

Otestujte si svoje znalosti v online leteckom teste Aerodynamika B 1. Po vyplnení testu stlačte tlačidlo "Vyhodnotiť test". Zobrazí sa Vám vyhodnotenie testu a Vaša úspešnosť. V prípade nesprávnych odpovedí sa dozviete riešenie. Pre správne fungovanie on-line testu musíte mať povolený javascript.

Otázka č. 1
Aerodynamické skrútenie je dané

uhlom medzi tetivami profilov v strede a na konci krídla

uhlom medzi priečnou osou a aerodynamickou osou krídla

uhlom medzi smermi nulového vztlaku v strede a na konci krídla

Otázka č. 2
Pri lete vo väčších výškach je rýchlosť vo výške v porovnaní s rýchlosťou pri zemi

rovnaká

väčšia

menšia

Otázka č. 3
Pri obtekaní symetrického profilu pri uhlae alfa rovná sa nula bude vztlak

väčší ako nula

menší ako nula

rovný nule

Otázka č. 4
Indukovaná rýchlosť vzniká vplyvom vyrovnávania tlakov pod a nad krídlom a ich výslednica má smer

zhora dole kolmo na tetivu

zhora dole kolmo na strednú krivku

zhora dole kolmo na nabiehajúci prúd

Otázka č. 5
Merítkom pozdĺžnej obratnosti je tzv. sila na násobok. Pri jej vyvodení sa násobok

zväčší o jedna

zväčší o dve

zmenší o jedna

Otázka č. 6
Moment sily je definovaný

moment M = F.l (N.m)

moment M = m.l (kg.m)

moment M = G.l (kg.m)

Otázka č. 7
Pri dynamickej stabilite zvažujeme pôsobenie nasledujúcich síl a momentov

aerodynamických

aerodynamických, zotrvačných a síl tiaže

zotrvačných a síl tiaže

Otázka č. 8
Veľkosť stabilizujúceho vplyvu vodorovných chvostových plôch (VCHP) danej vztlakovej účinnosti závisí na

ploche VCHP, vzdialenosti VCHP od ťažiska lietadla

uhle nábehu VCHP, ploche VCHP

ploche VCHP, vzdialenosti VCHP od NB

Otázka č. 9
Tetiva profilu je spojnica

nábežnej a odtokovej hrany

stredov kružníc vpísaných do profilu

aerodynamického stredu profilu a odtokovej hrany

Otázka č. 10
Dĺžku pristátia ovplyvňujú predovšetkým tieto faktory

smer a rýchlosť vetra, tiaž lietadla, dĺžka letiska, teplota a hustota vzduchu

smer a sila vetra, tiaž lietadla, teplota a hustota vzduchu, sklon VPD, povrch VPD

povrch VPD, smer a sila vetra, teplota, sklon VPD, tiaž lietadla

Otázka č. 11
Aby bolo lietadlo pozdĺžne stabilné musí platiť

ťažisko musí byť pred neutrálnym bodom lietadla

ťažisko musí byť za neutrálnym bodom lietadla

pôsobisko vztlaku lietadla musí byť pred ťažiskom

Otázka č. 12
Mechanická práca je definovaná

práca A = F.t (N.s)

práca A = F.v (M.n.s-1)

práca A = F.s (J)

Otázka č. 13
Pri vzniku rázovej vlny na krídle sa odpor lietadla

nemení

vzrastá

klesá

Otázka č. 14
Geometrickými charakteristikami profilu krídla sú

polomer nábežnej hrany, maximálna hrúbka, maximálne prehnutie, poloha maximálnej hrúbky, poloha maximálneho prehnutia, stredná krivka

hrúbka profilu, polomer nábežnej hrany, maximálna hrúbka profilu a jej poloha, maximálne prehnutie strednej krivky profilu a jeho poloha, stredná krivka, tetiva profilu

hrúbka profilu

Otázka č. 15
Bernoulliho rovnica vyjadruje zákon

zachovania hmoty

zachovania energie

akcie a reakcie

Otázka č. 16
Ktorá rýchlosť podľa rýchlostnej poláry zodpovedá vy max

rýchlosti strmhlavého letu

maximálnej kĺzavosti

optimálnej rýchlosti

Otázka č. 17
Účinnosť je definovaná ako

pomer výkonu k príkonu

pomer príkonu k výkonu

súčin príkonu a výkonu

Otázka č. 18
Základnými aerodynamickými charakteristikami profilu sú

tlakový spád, uhol nábehu, závislosť súčiniteľa odporu od uhla nábehu, maximálna hrúbka profilu

závislosť súčiniteľa vztlaku od uhla nábehu (vztlaková čiara), závislosť súčiniteľa vztlaku od súčiniteľa odporu s vyznačením hodnôt uhla nábehu (polára), závislosť súčiniteľa klopivého momentu od uhla nábehu (momentová čiara), rozloženie tlaku po hĺbke profilu

polára, vztlaková čiara, momentová čiara, tlakový spád, uhol nábehu, maximálna hrúbka

Otázka č. 19
Aerodynamickým vyvážením docieľujeme

dosiahnutie až nulovej sily v riadení pri určitom režime letu

odľahčenie sily na riadiacej páke plynule v celom rozsahu výchylky kormidla

elimináciu pôsobenia hmotových síl

Otázka č. 20
Medzi aerodynamické odľahčenie síl v riadení patrí

rohové odľahčenie, osové odľahčenie, odľahčovacie plošky

osové odľahčenie, rohové odľahčenie, vyváženie

osové, rohové odľahčenie, statické vyváženie