Letecký test z aerodynamiky

Aerodynamika 21 - letecký test
(18 otázok)

Otestujte si svoje znalosti v online leteckom teste Aerodynamika 21. Po vyplnení testu stlačte tlačidlo "Vyhodnotiť test". Zobrazí sa Vám vyhodnotenie testu a Vaša úspešnosť. V prípade nesprávnych odpovedí sa dozviete riešenie. Pre správne fungovanie on-line testu musíte mať povolený javascript.

Otázka č. 1
Vodorovné chvostové plochy majú na pozdĺžnu stabilitu lietadla

záporný vplyv

kladný vplyv

nemajú vplyv

Otázka č. 2
U motorových lietadiel pohonné jednotky ovplyvňujú aerodynamiku lietadla z týchto hľadísk

škodlivým odporom pohonnej jednotky a zmenou vyvážiteľnosti a obratnosti lietadla

tvarovým a trecím odporom pohonnej jednotky odporom vrtule a ovplyvnením obtekania lietadla so zmenou stability a riaditeľnosti

indukovaným odporom a ovplyvnením obtekania lietadla

Otázka č. 3
Pre vodorovný ustálený let platí nasledujúca silová rovnováha (Ť - ťah pohonnej jednotky, G - tiaž lietadla, X - odpor lietadla, Y - vztlak)

X = G Y = Ť

X = Ť Y = G

X = Y Y = G

Otázka č. 4
Základnými fyzikálnymi jednotkami podľa SI sú

meter, kilogram, sekunda, kilopond, bar, kalória, gauss

meter, decimeter, hodina, joule, watt, volt, ohm

meter, kilogram, sekunda, ampér, kelvin, mol, kandela

Otázka č. 5
Geometrickými charakteristikami profilu krídla sú

polomer nábežnej hrany, maximálna hrúbka, maximálne prehnutie, poloha maximálnej hrúbky, poloha maximálneho prehnutia, stredná krivka

hrúbka profilu, polomer nábežnej hrany, maximálna hrúbka profilu a jej poloha, maximálne prehnutie strednej krivky profilu a jeho poloha, stredná krivka, tetiva profilu

hrúbka profilu

Otázka č. 6
Aby bolo lietadlo pozdĺžne stabilné musí platiť

ťažisko musí byť pred neutrálnym bodom lietadla

ťažisko musí byť za neutrálnym bodom lietadla

pôsobisko vztlaku lietadla musí byť pred ťažiskom

Otázka č. 7
Bernoulliho rovnica vyjadruje zákon

zachovania hmoty

zachovania energie

akcie a reakcie

Otázka č. 8
Čím je väčšia štíhlosť krídla, tým je

menší indukovaný odpor

väčší indukovaný odpor

väčší vztlak

Otázka č. 9
Účinnosť je definovaná ako

pomer výkonu k príkonu

pomer príkonu k výkonu

súčin príkonu a výkonu

Otázka č. 10
Hlavné účinky výchylky kormidiel sú

krídelká-klonenie, smerovka-zatáčanie, výškovka-klopenie

krídelká-zatáčanie, smerovka-klonenie, výškovka-klopenie

krídelká-klopenie, smerovka-zatáčanie, výškovka-klonenie

Otázka č. 11
Dĺžku pristátia ovplyvňujú predovšetkým tieto faktory

smer a rýchlosť vetra, tiaž lietadla, dĺžka letiska, teplota a hustota vzduchu

smer a sila vetra, tiaž lietadla, teplota a hustota vzduchu, sklon VPD, povrch VPD

povrch VPD, smer a sila vetra, teplota, sklon VPD, tiaž lietadla

Otázka č. 12
Stabilita je schopnosť lietadla, ktorá lietadlo

po vychýlení z ustáleného letu uvedie do pôvodného stavu bez zásahu pilota

po vychýlení z ustáleného letu vráti do pôvodného stavu so zásahom pilota

po vychýlení z ustáleného letu uvedie do druhého ustáleného letu bez zásahu pilota

Otázka č. 13
Pôsobisko vztlaku profilu je bod

ku ktorému je priložený vztlak profilu

okolo ktorého sa otáča profil pri torznom namáhaní krídla

ku ktorému je súčiniteľ momentu nezávislý na uhle nábehu

Otázka č. 14
Geometrickým skrútením krídla rozumieme

postupnú zmenu hrúbky profilov od koreňa ku koncu krídla

ohnutie konca krídla smerom nahor

postupnú zmenu uhlu nastavenia profilu od koreňa ku koncu krídla

Otázka č. 15
Veľkosť stabilizujúceho vplyvu vodorovných chvostových plôch (VCHP) danej vztlakovej účinnosti závisí na

ploche VCHP, vzdialenosti VCHP od ťažiska lietadla

uhle nábehu VCHP, ploche VCHP

ploche VCHP, vzdialenosti VCHP od NB

Otázka č. 16
Aké sily pôsobia na lietadlo pri rovnovážnych režimoch letu?

tiaž lietadla, odstredivá sila, celková aerodynamická sila, ťah pohonnej jednotky

tiaž lietadla, odstredivá sila, aerodynamická sila

tiaž lietadla, odstredivá sila, ťah pohonnej jednotky

Otázka č. 17
Lietadlo vykonáva okolo osi tieto obraty

klonenie okolo pozdĺžnej osi, zatáčanie okolo kolmej osi a klopenie okolo priečnej osi

klonenie okolo priečnej osi, zatáčanie okolo kolmej osi, klopenie okolo pozdĺžnej osi

klonenie okolo kolmej osi, zatáčanie okolo priečnej osi, klopenie okolo pozdĺžnej osi

Otázka č. 18
Stredná aerodynamická tetiva krídla ľubovoľného pôdorysného tvaru odpovedá

hĺbke náhradného lichobežníkového krídla, ktoré má rovnakú plochu a rovnaké klopivé momenty ako dané krídlo

hĺbke náhradného obĺžnikového krídla, ktoré má rovnakú plochu a rovnaké klopivé momenty ako dané krídlo

hĺbke náhradného eliptického krídla, na ktoré pôsobia rovnaké výsledné sily a momenty pri všetkých uhloch nábehu ako skutočné krídlo