Letecký test z aerodynamiky

Aerodynamika 16 - letecký test
(10 otázok)

Otestujte si svoje znalosti v online leteckom teste Aerodynamika 16. Po vyplnení testu stlačte tlačidlo "Vyhodnotiť test". Zobrazí sa Vám vyhodnotenie testu a Vaša úspešnosť. V prípade nesprávnych odpovedí sa dozviete riešenie. Pre správne fungovanie on-line testu musíte mať povolený javascript.

Otázka č. 1
Pohonná jednotka je schopná na rôzne režimy letu dodať tzv. využiteľný výkon, ktorý je daný vzťahom (Tv - využiteľný ťah pohonnej jednotky, Tp - potrebný ťah, v - rýchlosť letu)

Pv = Tp . v

Pv = Tv . v2

Pv = Tv . v

Otázka č. 2
Pre vodorovný ustálený let platí nasledujúca silová rovnováha (Ť - ťah pohonnej jednotky, G - tiaž lietadla, X - odpor lietadla, Y - vztlak)

X = G Y = Ť

X = Ť Y = G

X = Y Y = G

Otázka č. 3
Praktický dostup lietadla sa určuje ako výška, v ktorej je lietadlo schopné dosiahnuť rýchlosti stúpania Vy max

0,2 ms-1

0,5 ms-1

0,7 ms-1

Otázka č. 4
Rýchlosť letu pri maximálnej kĺzavosti je tzv.

optimálna rýchlosť

ekonomická rýchlosť

cestovná rýchlosť

Otázka č. 5
Ktorá rýchlosť podľa rýchlostnej poláry zodpovedá vy max

rýchlosti strmhlavého letu

maximálnej kĺzavosti

optimálnej rýchlosti

Otázka č. 6
Rýchlostná polára lietadla je konštruovaná ako závislosť

rýchlostí lietadla, vynášaných z jedného bodu na iný odpovedajúci uhlu kĺzania - koncové body týchto vektorov tvoria rýchlostnú poláru

klesacej rýchlosti od doprednej rýchlosti s vyznačením uhlu kĺzania

doprednej a klesacej rýchlosti od uhla nábehu

Otázka č. 7
Maximálnu rýchlosť stúpania dosiahne lietadlo, keď

prebytok výkonov pohonných jednotiek je minimálny

prebytok výkonov pohonných jednotiek je maximálny

prebytok výkonov je rovný 0

Otázka č. 8
Časti štartu sú

rozbeh, vzlet, stúpanie

rozbeh, odpútanie, rozlet, prechod, stúpanie

rozbeh, odpútanie, prechod, stúpanie

Otázka č. 9
Pristátie lietadla má tieto časti

kĺzanie, prechod, výdrž, dosadnutie, dojazd

kĺzanie, prechod, výdrž, dosadnutie

kĺzanie, prechod, dosadnutie, dobeh

Otázka č. 10
Dĺžku pristátia ovplyvňujú predovšetkým tieto faktory

smer a rýchlosť vetra, tiaž lietadla, dĺžka letiska, teplota a hustota vzduchu

smer a sila vetra, tiaž lietadla, teplota a hustota vzduchu, sklon VPD, povrch VPD

povrch VPD, smer a sila vetra, teplota, sklon VPD, tiaž lietadla