Letecký test z aerodynamiky

Aerodynamika 15 - letecký test
(15 otázok)

Otestujte si svoje znalosti v online leteckom teste Aerodynamika 15. Po vyplnení testu stlačte tlačidlo "Vyhodnotiť test". Zobrazí sa Vám vyhodnotenie testu a Vaša úspešnosť. V prípade nesprávnych odpovedí sa dozviete riešenie. Pre správne fungovanie on-line testu musíte mať povolený javascript.

Otázka č. 1
Sila je definovaná

sila F = v.t (m)

sila F = m.a (N)

sila F = m.g (N)

Otázka č. 2
Centrážou lietadla rozumieme polohu

neutrálneho bodu lietadla vyjadrenú v % strednej aerodynamickej tetivy

pôsobiska vztlaku, vyjadrenú v % strednej aerodynamickej tetivy

ťažiska lietadla, vyjadrenú v % strednej aerodynamickej tetivy

Otázka č. 3
Kormidlo môže byť hmotove

vyvážené (ťažisko v závese), prevyvážené (ťažisko pred závesom), nedovyvážené (ťažisko so závesom)

vyvážené (ťažisko v závese), odľahčené, rohovo odľahčené

čiastočne odľahčené, vyvážené, osovo odľahčené

Otázka č. 4
Pri obtekaní symetrického profilu pri uhlae alfa rovná sa nula bude vztlak

väčší ako nula

menší ako nula

rovný nule

Otázka č. 5
Pre výklzovú zákrutu platí konfigurácia orgánov riadenia

úmerné výchylky nožného a ručného riadenia

nadmerná výchylka nožného riadenia a malý náklon

veľký náklon a malá výchylka nožného riadenia

Otázka č. 6
Ktorá rýchlosť podľa rýchlostnej poláry zodpovedá vy max

rýchlosti strmhlavého letu

maximálnej kĺzavosti

optimálnej rýchlosti

Otázka č. 7
Vplyv blízkosti zeme na poláru lietadla je

zanedbateľný

posúva poláru do oblasti s menšími cx pre dané cy

posúva poláru do oblasti s väčšími cx pre dané cy

Otázka č. 8
Vztlak vznikajúci na profile pôsobí kolmo na

vektor nabiehajúceho nerozrušeného prúdu

tetivy

strednú krivku

Otázka č. 9
Pre plné pochopenie stability popisujeme ju s riadením

pevným - ako statickú stabilitu

pevným a voľným

voľným - ako dynamickú stabilitu

Otázka č. 10
Najmenší potrebný ťah lietadla dostaneme pre taký súčiniteľ vztlaku, pri ktorom je aerodynamická jemnosť

rovná sa 1

najväčšia

najmenšia

Otázka č. 11
Ekonomická rýchlosť v horizontálnom lete je

väčšia než optimálna

rovná sa rýchlosti minimálnej

menšia než optimálna

Otázka č. 12
Súčtom odporov jednotlivých častí lietadla obdržíme väčší odpor ako odpor kompletného lietadla. Je to spôsobené

interferenciou medzi jednotlivými časťami lietadla

zanedbaním odporu trenia

zanedbaním indukovaného odporu

Otázka č. 13
Aerodynamické skrútenie je dané

uhlom medzi tetivami profilov v strede a na konci krídla

uhlom medzi priečnou osou a aerodynamickou osou krídla

uhlom medzi smermi nulového vztlaku v strede a na konci krídla

Otázka č. 14
Pri lete nízka nad zemou vzniká tzv. prízemný efekt, ktorý spôsobí, že sa

vztlak lietadla zväčší

indukovaný odpor lietadla zväčší

indukovaný odpor lietadla zmenší

Otázka č. 15
Geometrické skrútenie krídla je dané

uhlom medzi smerom nulového vztlaku v strede a na konci krídla

uhlom medzi tetivami v strede a na konci krídla

uhlom medzi danou rovinou a aerodynamickou osou krídla