Letecký test z aerodynamiky

Aerodynamika 14 - letecký test
(10 otázok)

Otestujte si svoje znalosti v online leteckom teste Aerodynamika 14. Po vyplnení testu stlačte tlačidlo "Vyhodnotiť test". Zobrazí sa Vám vyhodnotenie testu a Vaša úspešnosť. V prípade nesprávnych odpovedí sa dozviete riešenie. Pre správne fungovanie on-line testu musíte mať povolený javascript.

Otázka č. 1
Aerodynamickým skrútením krídla rozumieme

ohnutie konca krídla smerom dolu

postupnú zmenu uhlu nastavenia profilu od koreňa ku koncu krídla

použitie rôznych profilov (s rôznymi uhlami nulového vztlaku)

Otázka č. 2
Čím je väčšia štíhlosť krídla, tým je

menší indukovaný odpor

väčší indukovaný odpor

väčší vztlak

Otázka č. 3
Pre aerodynamickú podobnosť platia tieto základné kritériá

zhodnosť Re a rýchlosti pre skutočnosť a experiment

zhodnosť M a plochy pre skutočnosť a experiment

zhodnosť Re a M pre skutočnosť a modelovaný experiment

Otázka č. 4
U motorových lietadiel pohonné jednotky ovplyvňujú aerodynamiku lietadla z týchto hľadísk

škodlivým odporom pohonnej jednotky a zmenou vyvážiteľnosti a obratnosti lietadla

tvarovým a trecím odporom pohonnej jednotky odporom vrtule a ovplyvnením obtekania lietadla so zmenou stability a riaditeľnosti

indukovaným odporom a ovplyvnením obtekania lietadla

Otázka č. 5
Aké sily pôsobia na lietadlo pri rovnovážnych režimoch letu?

tiaž lietadla, odstredivá sila, celková aerodynamická sila, ťah pohonnej jednotky

tiaž lietadla, odstredivá sila, aerodynamická sila

tiaž lietadla, odstredivá sila, ťah pohonnej jednotky

Otázka č. 6
Veľkosť horizontálnej rýchlosti pri stálej tiaži lietadla G = konšt. má vplyv na uhol nábehu. S jeho rastom rýchlosť

nemení sa

klesá

stúpa

Otázka č. 7
Pri lete vo väčších výškach je rýchlosť vo výške v porovnaní s rýchlosťou pri zemi

rovnaká

väčšia

menšia

Otázka č. 8
Ekonomická rýchlosť v horizontálnom lete je

väčšia než optimálna

rovná sa rýchlosti minimálnej

menšia než optimálna

Otázka č. 9
Aby lietadlo letelo určitým režimom vodorovného letu, je treba, aby pohonná jednotka vyvodila tzv. potrebný výkon, ktorý vyjadruje vzťah

Pp = Y . v

Pp = X . v

Pp = X . v2

Otázka č. 10
Najmenší potrebný ťah lietadla dostaneme pre taký súčiniteľ vztlaku, pri ktorom je aerodynamická jemnosť

rovná sa 1

najväčšia

najmenšia