Letecký test z aerodynamiky

Letecké právne predpisy X23 - letecký test
(13 otázok)

Otestujte si svoje znalosti v online leteckom teste Letecké právne predpisy X23. Po vyplnení testu stlačte tlačidlo "Vyhodnotiť test". Zobrazí sa Vám vyhodnotenie testu a Vaša úspešnosť. V prípade nesprávnych odpovedí sa dozviete riešenie. Pre správne fungovanie on-line testu musíte mať povolený javascript.

Otázka č. 1
Letecká informačná príručka musí byť opravovaná buď výmenou listov alebo ručne

pravidelne 1x za rok

pravidelne 2x za rok

v takých časových intervaloch, ktoré zabezpečujú jej udržovanie v platnosti

Otázka č. 2
Oznámenie obsahujúce informácie o zriadení, stave alebo zmene nejakého leteckého zariadenia, služby alebo postupov, alebo informáciu o nebezpečí, ktorých včasná znalosť je nevyhnutná pre pracovníkov zapojených do leteckej prevádzky, sú publikované v

AIPe

NOTAMe

SNOWTAMe

Otázka č. 3
Informácie, ktoré nezodpovedajú podmienkam na vydanie NOTAMu alebo publikovaniu v AIPe, ale vzťahujú sa na bezpečnosť letov, leteckej prevádzky alebo sa týkajú otázok technických, administratívnych alebo právnych, sú publikované v

leteckej príručke

leteckom obežníku

letovej príručke

Otázka č. 4
Akonáhle veliteľ lietadla spozoruje nehodu, alebo že je iné lietadlo v tiesni, vynímajúc prípady kedy nie je schopný alebo by to ohrozilo bezpečnosť jeho letu, alebo že ďalšie sledovanie by bolo zbytočné, je povinný

oznámiť túto skutočnosť príslušnému úradu

vyčkávať v priestore nehody až do príchodu zástupcu prevádzkovateľa

nestratiť lietadlo v tiesni z dohľadu, určiť polohu lietadla v tiesni, oznámiť túto skutočnosť stanovisku riadenia letovej prevádzky alebo záchrannému koordinačnému stredisku a postupovať podľa ich pokynov

Otázka č. 5
V prípade, že lietadlo, ktoré spozorovalo nehodu alebo lietadlo v tiesni, nemôže nadviazať spojenie s príslušným záchranným koordinačným strediskom alebo službou riadenia letovej prevádzky, odovzdá informácie

príslušnému úradu

Štátnej leteckej inšpekcii

niektorému lietadlu, ktoré je schopné udržovať spojenie

Otázka č. 6
Ak zachytí veliteľ lietadla rádiotelefonické alebo rádiotelegrafické tiesňové volanie alebo správu o tiesni, musí okrem iného

pokúsiť sa o nadviazanie spojenia s lietadlom v tiesni

upovedomiť stanovisko riadenia letovej prevádzky alebo príslušné záchranné koordinačné stredisko, pričom uvedie všetky údaje, ktoré má k dispozícii

určiť polohu lietadla v tiesni

Otázka č. 7
Vizuálny signálny kód zem - vzduch používaný osobami, ktoré prežili leteckú nehodu, návestie v tvare písmena "V" znamená

áno, potvrdzujem

nie, negatív

žiadame pomoc

Otázka č. 8
Odborná komisia na vyšetrovanie nehôd musí zabezpečiť ochranu poškodeného lietadla alebo trosiek a nákladu pred ďalším poškodením a neprípustnou manipuláciou po dobu nevyhnutnú na účely

ochrany majetku proti krádežiam

vyšetrenia

spracovanie fotoobjektívnej dokumentácie

Otázka č. 9
Zaistenie poškodeného lietadla alebo trosiek a nákladu musí zabezpečovať ochranu proti

ďalšiemu poškodeniu alebo zhoršeniu stavu, proti prístupu nepovolaných osôb a proti krádežiam

znemožneniu objektívneho vyšetrovania

znehodnoteniu stôp

Otázka č. 10
S troskami lietadla, poškodeným lietadlom, prípadne s nákladom sa môže manipulovať alebo pohybovať len za účelom

záchrany osôb, zvierat, pošty a cenností

zabráneniu ďalšieho poškodenia

zaistenia stôp na vyšetrovanie

Otázka č. 11
Štátna letecká inšpekcia môže trvale alebo dočasne odobrať preukaz spôsobilosti člena leteckého personálu alebo obmedziť oprávnenie uvedené v preukaze, ak by ponechanie oprávnenia alebo preukazu spôsobilosti bolo

v rozpore s predpismi

na úkor bezpečnosti leteckej prevádzky

proti záujmom prevádzkovateľa

Otázka č. 12
Štátna letecká inšpekcia odoberie členovi leteckého personálu preukaz spôsobilosti

ak sa nezúčastní praktického preskúšania

ak sa nezúčastní teoretického preskúšania

ak odmietne vyšetrenie na obsah alkoholu

Otázka č. 13
Strata spôsobilosti člena lietajúceho personálu môže okrem iného nastať z dôvodov

zdravotných

osobných

organizačných