Letecký test z aerodynamiky

Meteorológia B 5 - letecký test
(20 otázok)

Otestujte si svoje znalosti v online leteckom teste Meteorológia B 5. Po vyplnení testu stlačte tlačidlo "Vyhodnotiť test". Zobrazí sa Vám vyhodnotenie testu a Vaša úspešnosť. V prípade nesprávnych odpovedí sa dozviete riešenie. Pre správne fungovanie on-line testu musíte mať povolený javascript.

Otázka č. 1
Keď je smer vetra poznateľný podľa pohybu dymu, vietor však nepohybuje veternou ružicou, jedná sa o:

slabý vietor

vánok

bezvetrie

Otázka č. 2
Druh oblakov sa pri meteorologickom zabezpečovaní letectva zaraďuje do správ a informácií, keď ide o

búrkový oblak CB alebo o vežovitý kumulus TCU

nízky vrstevnatý oblak ST so základňou pod úrovňou prevádzkových miním daného letiska

akýkoľvek druh oblakov, ktoré je možné jednoznačne určiť

Otázka č. 3
Skratkové slovo CAVOK sa do správy METAR zaraďuje namiesto skupín o

vetre, dohľadnosti a oblačnosti

dohľadnosti, stave počasia a oblačnosti

dohľadnosti a oblačnosti

Otázka č. 4
Pretrvávanie radiačnej hmly na danom letisku v zimnom polroku podporuje

oblačnosť a silný vietor

nerušené vyžarovanie tepla zemským povrchom a silná mechanická trubulencia

prízmená výrazná inverzia teploty vzduchu

Otázka č. 5
Výskyt alebo očakávaný výskyt krúp (ľadovca) a silnej turbulencie obsahuje

SIGMET

výstraha leteckej výstražnej služby

Advice for GA

Otázka č. 6
Meranie vetra

vietor je určený rýchlosťou

vietor je určený smerom z ktorého vanie a rýchlosťou

vietor je určený smerom kam vanie a rýchlosťou

Otázka č. 7
Aký význam má skratkové slovo (indikátor) NOSIG v pristávacej predpovedi?

žiadna významná zmena sa do času vydania najbližšej pravidelnej správy neočakáva

počas nasledujúcich dvoch hodín sa neočakávajú významnejšie zmeny poveternostných prvkov a javov

počas nasledujúcej hodiny sa počasie významnejšie nezmení

Otázka č. 8
Skratkové slovo CAVOK sa do správy METAR zaraďuje namiesto skupín o

vetre, dohľadnosti a oblačnosti

dohľadnosti, stave počasia a oblačnosti

dohľadnosti a oblačnosti

Otázka č. 9
SNOWTAM je správa

o výške snehovej pokrývky v okolí leteckej meteorologickej stanice

o stave povrchu vzletovej a pristávacej dráhy

o významnej zmene intenzity sneženia na cieľovom letisku

Otázka č. 10
Pre stabilne zvrstvenú vzduchovú hmotu sú typické javy

hmly, mrholenie a nízka oblačnosť druhu St

búrky, prehánky a nárazy vetra

hmly, búrky a premenlivé počasie

Otázka č. 11
So zreteľom na MET informácie sa let IFR môže začať

len vtedy, ak sú predpovedané MET podmienky na cieľovom alebo náhradnom letisku aspoň na úrovni LPM

len vtedy, ak sú v čase prípravy na let MET podmienky aspoň na úrovni LPM

za akýchkoľvek podmienok, pretože o pristátí rozhoduje veliteľ lietadla

Otázka č. 12
Druh oblakov sa pri meteorologickom zabezpečovaní letectva zaraďuje do správ a informácií, keď ide o

búrkový oblak CB alebo o vežovitý kumulus TCU

nízky vrstevnatý oblak ST so základňou pod úrovňou prevádzkových miním daného letiska

akýkoľvek druh oblakov, ktoré je možné jednoznačne určiť

Otázka č. 13
Pre oblak druhu Ns sú charakteristické zrážky

prehánky so značnou výdatnosťou

mrholenie

trvalé zrážky na území s veľkým rozsahom

Otázka č. 14
TAF je označením predpovede

dvojhodinovej

letiskovej

letovej

Otázka č. 15
Označenie bodov, v ktorých sa meria RVR pozdĺž určitej RWY začínajúc od prahu prístrojovej dráhy je správne

A B C

TDZ MID END

END MID TDZ

Otázka č. 16
Aký význam má skratkové slovo (indikátor) NOSIG v pristávacej predpovedi?

žiadna významná zmena sa do času vydania najbližšej pravidelnej správy neočakáva

počas nasledujúcich dvoch hodín sa neočakávajú významnejšie zmeny poveternostných prvkov a javov

počas nasledujúcej hodiny sa počasie významnejšie nezmení

Otázka č. 17
Aké je percentuálne zastúpenie kyslíka v ovzduší vo výške 5500 m MSL?

0,105

0,78

0,21

Otázka č. 18
Čo znamená skratka množstva oblačnosti OVC (overcast)?

nad oblakmi

oblačno

zamračené

Otázka č. 19
Skratkové slovo TREND je

indikátor zmeny v pristávacej predpovedi

označenie typu pristávacej predpovede

letisková predpoveď

Otázka č. 20
Je možné, aby na letisku Poprad-Tatry (asi 700 m n.m.) bola teplota vzduchu -10oC a súčasne na Štrbskom Plese (1400 m n.m.) +3oC a na Skalnatom Plese (1800 m n.m.) bod mrazu?

nie je to možné, lebo teplota vzduchu s výškou v troposfére ako celku klesá

áno, pri dlhšie trvajúcej zimnej anticyklóne, najmä ak sa nad Popradskou kotlinou po intenzívnom vyžarovaní vytvorí nízky St

je to možné pri výrazných búrkach s krúpami