Letecký test z aerodynamiky

Komplexný test 99 - letecký test
(30 otázok)

Otestujte si svoje znalosti v online leteckom teste Komplexný test 99. Po vyplnení testu stlačte tlačidlo "Vyhodnotiť test". Zobrazí sa Vám vyhodnotenie testu a Vaša úspešnosť. V prípade nesprávnych odpovedí sa dozviete riešenie. Pre správne fungovanie on-line testu musíte mať povolený javascript.

Otázka č. 1
Návod na obsluhu a údržbu

poskytuje informácie pre obsluhujúci personál

poskytuje informácie dôležité pre posádku

je propagačným materiálom o lietadle

Otázka č. 2
Tiesňovú prevádzku môže ukončiť

stanica v tiesni

stanica riadiaca

stanica v tiesni alebo stanica riadiaca

Otázka č. 3
Tropický rok je doba zodpovedajúca:

365-tim dňom stredného slnečného času.

366,2422 dňom stredného slnečného času.

365,2422 dňom stredného slnečného času.

Otázka č. 4
Čističe v palivovej sústave

zabraňujú prietoku znečisteného paliva

odlučujú vodu a zachytávajú mechanické nečistoty z pretekajúceho paliva

odstraňujú nečistoty z paliva plneného do nádrže lietadla

Otázka č. 5
Anglický výraz endurance test znamená v slovenčine:

vytrvalostná letová skúška

doba chodu motora

zúženie krídla

Otázka č. 6
Jednosmerné elektrické siete lietadiel majú napätie základnej siete

24 V

32 V

27 V

Otázka č. 7
Dlhé vlny sa vplyvom zániku vrstvy D v noci šíria

na väčšie vzdialenosti

na kratšie vzdialenosti

na rovnaké vzdialenosti

Otázka č. 8
Slovenský výraz spusteniu motora za letu znamená v angličtine:

altitude system

relight capabilty

mature engines

Otázka č. 9
Traťová mapa (bývalá Radionavigačná mapa), je zhotovená v:

Lambertovej mnohokužeľovej projekcii.

Merkátorovej projekcii.

gnómonickej projekcii.

Otázka č. 10
Trať je:

spojnica dvoch bodov, po ktorej má lietadlo letieť.

vzdialenosť medzi letiskom vzletu a pristátia.

uhol medzi severnou vetvou poludníka a kurzovou čiarou letu.

Otázka č. 11
Prevod rýchlosti vetra z uzlov na ms-1 vyjadruje vzťah

1 kt = 0,75 ms-1

1 kt = 0,5 ms-1

1 kt = 2 ms-1

Otázka č. 12
Pri slabom a prerušovanom príjme signálu je potrebné

prepínač Squelch prepnúť z polohy SQ do polohy O

nastaviť ovládač hlasitosti na maximum

prepínač Squelch prepnúť z polohy O do polohy SQ

Otázka č. 13
Vypočítajte západ slnka pre letisko nachádzajúce sa na 21o 45´E, keď podľa Tabuľky na 15o E slnko zapadá o 18 : 46 h.

18 : 19 h

18 : 20 h

19 : 11 h

Otázka č. 14
Polomer zákruty je obmedzený týmito faktormi

násobkom, cy max , maximálnym výkonom motorov

násobkom, náklonom, odporom lietadla

násobkom, cx max , maximálnym výkonom motorov

Otázka č. 15
Stanica, ktorá vie o tiesňovej prevádzke a nie je riadiaca

nesmie vysielať na danom kmitočte

môže vysielať za účelom poskytnutia pomoci

môže vysielať

Otázka č. 16
Veľmi dlhým vlnám prislúcha frekvencia a vlnová dĺžka

f: 300 - 3 000 kHz lambda: 1 000 - 100 m

f: 3 - 30 kHz lambda: 100 - 10 km

f: 300 - 3 000 MHz lambda: 1 - 0,1 m

Otázka č. 17
Aké nebezpečie hrozí počas vzletu v priestore mohutnej prízemnej inverzie teploty pri maximálnej vzletovej hmotnosti?

pokles nosnosti lietadla s výškou vďaka zmenšovaniu hustoty vzduchu s výškou a okrem toho hrozí aj strih vetra

termická turbulencia v dôsledku vzostupu teploty vzduchu s výškou

nehrozí žiadne nebezpečie, inverzia teploty skôr napomáha bezpečnému vzletu

Otázka č. 18
Vlastnosť fázovej modulácie, kde sa posúva fáza nosnej vlny, sa využíva u rádionavigačných zariadení

NDB

ILS

VOR

Otázka č. 19
Kyslíkové systémy zabezpečujú

kyslík potrebný na správny chod motora vo väčších výškach letu

prívod kyslíka do pneumatického systému

kyslík na krátkodobý pobyt človeka vo väčších výškach letu

Otázka č. 20
Ako stanovíme priemernú výšku pre výpočet PVR, ak stúpanie začíname v 500 m?

od cestovnej výšky odrátame 500 m, získanú hodnotu delíme dvoma a pripočítame 500 m.

delíme cestovnú výšku dvoma a pripočítame 500 m.

delíme 500 m dvoma a pripočítame polovicu cestovnej výšky.

Otázka č. 21
U motorových lietadiel pohonné jednotky ovplyvňujú aerodynamiku lietadla z týchto hľadísk

škodlivým odporom pohonnej jednotky a zmenou vyvážiteľnosti a obratnosti lietadla

tvarovým a trecím odporom pohonnej jednotky odporom vrtule a ovplyvnením obtekania lietadla so zmenou stability a riaditeľnosti

indukovaným odporom a ovplyvnením obtekania lietadla

Otázka č. 22
Hydraulický zámok

zabraňuje prívodu hydraulickej kvapaliny pri pohybe piestu v pracovnom valci

zabraňuje nežiadúcemu pohybu piestu v pracovnom valci hydraulickej sústavy pri určitej polohe

umožňuje plynulý prietok hydraulickej kvapaliny pracovným valcom

Otázka č. 23
Čo sú časové úseky?

sú to vyznačené miesta na mape. Úsečky sú zakreslené do mapy buď v pravidelných intervaloch (napríklad 5 min), alebo naprieč význačným orientačným bodom, alebo čiaram. Tieto miesta sú opatrené časom, ktorý pilot vypočítal pred letom.

sú to dĺžky úsečiek kolmo k trati, cez ktoré sa pilot nesmie odchýliť od trate letu.

sú to dĺžky traťových úsekov.

Otázka č. 24
Silový účinok je v hydraulickej sústave vyvodený

plynulým prietokom hydraulickej kvapaliny pracovným valcom

zvýšením objemu privedenej hydraulickej kvapaliny do pracovného valca

tlakom hydraulickej kvapaliny v pracovnom valci

Otázka č. 25
Polárny vzduch - PV:

je vzduch, ktorý získal svoje vlastnosti v premenlivých anticyklónach miernych šírok medzi 40-700 z. š.

pochádza zo subtropických maxím okolo 30-40 rovnobežky, v lete môže pochádzať i z pevninských miním

pochádza z tlakových maxím nad ľadovou a snehovou pokrývkou severne od 70. rovnobežky

Otázka č. 26
Indikovaná rýchlosť je dôležitá z hľadiska

navigácie

aerodynamiky

aeroelastických javov na lietadle

Otázka č. 27
V akom časovom pásme sa nachádza bod, ktorý leží na zemepisnej dĺžke 157o 00´ E ?

9

10

11

Otázka č. 28
Civilné svitanie alebo súmrak nastávajú, ak je slnko:

5° pod horizontom.

6° pod horizontom.

7° pod horizontom.

Otázka č. 29
Pre približný prevod NM na km možno pri výpočtoch spamäti použiť vzťah:

NM : 2 - 10%

NM x 2 - 20%

NM x 2 - 10%

Otázka č. 30
Kyslíkové systémy zabezpečujú

kyslík potrebný na správny chod motora vo väčších výškach letu

prívod kyslíka do pneumatického systému

kyslík na krátkodobý pobyt človeka vo väčších výškach letu