Letecký test z aerodynamiky

Komplexný test 97 - letecký test
(30 otázok)

Otestujte si svoje znalosti v online leteckom teste Komplexný test 97. Po vyplnení testu stlačte tlačidlo "Vyhodnotiť test". Zobrazí sa Vám vyhodnotenie testu a Vaša úspešnosť. V prípade nesprávnych odpovedí sa dozviete riešenie. Pre správne fungovanie on-line testu musíte mať povolený javascript.

Otázka č. 1
Cirrostratus - Cs je:

hustý a vysoký oblak s mohutným vertikálnym vývojom v tvare hory alebo obrovskej veže. Časť vrcholu je obvykle hladká, vláknitá alebo rebrovitá a temer vždy sploštená.

priehľadný belavý závoj s vláknitou štruktúrou alebo bez zjavnej štruktúry. Na Cs vznikajú halové javy.

vrstva skladajúca sa z elementov pripomínajúcich dlaždice, je sivej farby s tmavými miestami. Vzniká rozlievaním cumulov do vrstvy alebo zo stratusu pri turbulentnom pohybe.

Otázka č. 2
Zaťaženie letúna pri neustálenych letových režimoch je dané kombináciou

aerodynamických síl a ťahu pohonnej sústavy

aerodynamických síl, zaťažení od podvozku a hmotových síl

aerodynamických síl, ťahu pohonnej sústavy, hmotových síl a gyroskopických momentov

Otázka č. 3
Aké zrážky sú charakteristické pre teplý front v zime?

krúpy a snehové prehánky

trvalé zrážky s veľkým územným rozsahom

prehánky najmä v poludňajších hodinách

Otázka č. 4
Pre sklzovú zákrutu platí

dostredivá sila je menšia než odstredivá sila

dostredivá sila sa rovná odstredivej sile

dostredivá sila je väčšia než odstredivá sila

Otázka č. 5
Dlhým vlnám prislúcha frekvencia a vlnová dĺžka

f: 30 - 300 kHz lambda: 10 - 1 km

f: 3 - 30 MHz lambda: 100 - 10 m

f: 3 - 30 kHz lambda: 100 - 10 km

Otázka č. 6
Dynamické zaťaženia pôsobiace na lietadlo ovplyvňujú jeho

statickú pevnosť

životnosť

výkony

Otázka č. 7
Najviac namáhané konštrukčné uzly (závesné kovania, čapy, uchytenie pohonnej jednotky ...) sú spravidla

z ľahkých zliatin hliníka

z ocele

z kompozitových materiálov

Otázka č. 8
Plniť do nádrží lietadla možno

akékoľvek letecké palivo

len palivo predpísané na daný typ lietadla, bez vody a mechanických nečistôt

len letecký benzín alebo letecký petrolej podľa druhu použitého motora

Otázka č. 9
Automatický rádiokompas pracuje na princípe

porovnávania napätia vznikajúceho na rámovej a všesmerovej anténe

natočenia rámovej antény do smeru minimálneho príjmu

porovnania prúdu vznikajúceho v rámovej a všesmerovej anténe

Otázka č. 10
Základnou vlastnosťou točiaceho sa zotrvačníka s tromi stupňami voľnosti je

sledovať pohyby lietadla v priestore

schopnosť merať uhlové rýchlosti pootočenia lietadla okolo niektorej osi

udržiavať v stálej polohe svoju os rotácie

Otázka č. 11
Pri dynamickej stabilite zvažujeme pôsobenie nasledujúcich síl a momentov

aerodynamických

aerodynamických, zotrvačných a síl tiaže

zotrvačných a síl tiaže

Otázka č. 12
Aké javy sú charakterisktické pre studený front v lete

mrholenie, hmly a prehánky

nárazy vetra, rýchly vzostup tlaku a mrholenie

búrky a prehánky

Otázka č. 13
Čas SEČ je voči času UTC posunutý o:

+ 2 hod.

0 hod.

+ 1 hod.

Otázka č. 14
Vyberte správnu skratku pre Odlet alebo Odletieť

CVF

DES

DEP

Otázka č. 15
Termoelektrické teplomery využívajú na svoju činnosť

efekt, súvisiaci so zmenou odporu materiálu s teplotou

fotoelektrický jav (pri výbere vhodných kovov)

tzv. termoelektrický jav

Otázka č. 16
Vztlak vznikajúci na profile pôsobí kolmo na

vektor nabiehajúceho nerozrušeného prúdu

tetivy

strednú krivku

Otázka č. 17
Deviácia je spôsobená

magnetickými anomáliami (nepravidelnosťami)

nesúhlasom severného zemského a magnetického pólu

rušivými magnetickými vplyvmi magnetických materiálov na lietadle

Otázka č. 18
Časové meškanie, ako hlavná chyba variometra, je spôsobené

relatívne malými zmenami statického tlaku

trením v uložení osí a prevodov

kapilárou a kapilárnym prúdením cez ňu

Otázka č. 19
Rad červených zábleskov, zameraných na dotyčné lietadlo na zemi znamená:

Opustite pristávaciu plochu

Rolovanie povolené

Vzlet povolený

Otázka č. 20
Vyberte správnu skratku pre Riadený okrsok

DOM

CTR

CPL

Otázka č. 21
Skupina VV003 v správe METAR sa správne dešifruje

dohľadnosť na danom letisku má hodnotu 30 m

oblohu nie je možné rozoznať a vertikálna dohľadnosť má hodnotu 90 m

dohľadnosť má nulovú hodnotu a takýto stav sa udrží ešte aspoň 3 hodiny

Otázka č. 22
Čo sa rozumie pod označením TAF?

pristávacia predpoveď

aktuálne počasie na letisku

letisková predpoveď

Otázka č. 23
Tiaž (sila tiaže) je definovaná

G = m.g (N)

G = m.v (m.kg.s-1)

G = m. (kg.m)

Otázka č. 24
Zemepisnú šírku vyjadrujeme:

stupňami od rovníka (od 0° do 90°).

stupňami od pólu.

kilometrami (km) od rovníka.

Otázka č. 25
Zosilnená prepážka trupu plní funkciu

ako prepážka tvarová a navyše prenáša sústredené zaťaženie od pripojeného uzla

pri prenášaní sústredených zaťažení

pri stabilizácii priečneho tvaru trupu a v miestnom odvádzaní plošných síl od pripojeného poťahu

Otázka č. 26
Druhý pilot (Co-pilot) je

člen posádky s príslušným preukazom spôsobilosti, ktorý je počas času letovej služby poverený povinnosťami potrebnými na vykonanie letu

držiteľ preukazu spôsobilosti pilota, vykonávajúci na palube lietadla iné pilotné činnosti ako činnosti veliteľa lietadla s výnimkou pilota, ktorý je na palube lietadla iba vo funkcii žiaka alebo pilota vo výcviku

člen posádky s príslušným preukazom spôsobilosti, ktorý je počas času letovej služby poverený obsluhou členov kabíny

Otázka č. 27
Rad bielych zábleskov, zameraných na dotyčné lietadlo na zemi znamená:

Vráťte sa na miesto odkiaľ ste vyšli

Opustite pristávaciu plochu

Stojte

Otázka č. 28
Rýchlosť hovoru pri RTF spojení nemá prevyšovať

100 slov za minútu

50 slov za minútu

80 slov za minútu

Otázka č. 29
Číslo (nie frekvencia) 100,725 sa slovami vysiela

jeden sto čiarka sedem dva päť

jeden nula nula čiarka sedem dva päť

sto čiarka sedemstodvadsať päť

Otázka č. 30
Na mapách v kužeľovom zobrazení, pri meraní zemepisného smerníka trate (pri väčších vzdialenostiach) meriame tento zemepisný smerník:

počiatočnom bode trate.

koncovom bode trate a pripočítame 180°.

v strede letenej trate.