Letecký test z aerodynamiky

Komplexný test 94 - letecký test
(30 otázok)

Otestujte si svoje znalosti v online leteckom teste Komplexný test 94. Po vyplnení testu stlačte tlačidlo "Vyhodnotiť test". Zobrazí sa Vám vyhodnotenie testu a Vaša úspešnosť. V prípade nesprávnych odpovedí sa dozviete riešenie. Pre správne fungovanie on-line testu musíte mať povolený javascript.

Otázka č. 1
Napätie mechanických zdrojov elektrickej energie je závislé od

konštrukcie, otáčok a zaťaženia

chladenia, umiestnenia na motore, rozvodu

počtu spotrebičov a ich spotrebe

Otázka č. 2
Môže sa v každom oblaku vyskytnúť námraza?

nemôže, lebo tvorenie sa námrazy závisí od teploty, od vodného obsahu oblaku a veľkosti kvapiek

môže, lebo všetky oblaky sa skladajú z vodných kvapiek

môže, lebo každý oblak pretína hladinu s nulovou teplotou vzduchu

Otázka č. 3
Čím je väčšia štíhlosť krídla, tým je

menší indukovaný odpor

väčší indukovaný odpor

väčší vztlak

Otázka č. 4
S poludníkmi zviera rovnaký zemepisný smerník:

ortodroma.

krivka rovnakých smerníkov.

loxodroma.

Otázka č. 5
Stanice leteckej pohyblivej služby používajú

stredoeurópsky čas

greenwichský čas

svetový koordinovaný čas

Otázka č. 6
Základné hodnoty tlaku a teploty podľa MSA pre nulovú výšku sú

Po = 1013,25 hPa , To = 288,15 K

Po = 1013,25 hPa , To = 273,15 K

Po = 1013,25 Pa , To = 288,15 K

Otázka č. 7
Maximálna vzletová hmotnosť lietadla

je hmotnosť lietadla pri vzlete

je najvyššia prípustná hmotnosť lietadla pri vzlete

je menšia ako maximálna pristávacia hmotnosť

Otázka č. 8
Spojovacie uzly priehradovej konštrukcie trupu dobre prenášajú

sústredené zaťaženia, na prenášanie plošných zaťažení sú nevhodné

plošné zaťaženia, na prenášanie sústredených zaťažení sú nevhodné

plošné aj sústredené zaťaženia

Otázka č. 9
Aké sily pôsobia na lietadlo pri rovnovážnych režimoch letu?

tiaž lietadla, odstredivá sila, celková aerodynamická sila, ťah pohonnej jednotky

tiaž lietadla, odstredivá sila, aerodynamická sila

tiaž lietadla, odstredivá sila, ťah pohonnej jednotky

Otázka č. 10
Jednofázové striedavé elektrické siete na lietadle majú napätie a frekvenciu

115 V / 400 Hz

220 V / 500 Hz

36 V / 50 Hz

Otázka č. 11
Aké je percentuálne zastúpenie kyslíka v ovzduší vo výške 5500 m MSL?

0,105

0,78

0,21

Otázka č. 12
Príliš veľká hodnota tzv. sily na 10%-F10%

zhoršuje ovládateľnosť lietadla, sily do riadenia sú veľké

zlepšuje ovládateľnosť lietadla, sily do riadenia sú malé

riadenie je príliš ľahké a sily v riadení neinformujú dostatočne pilota o zmene letového režimu

Otázka č. 13
Klimatizačné zariadenie lietadiel lietajúcich v malých výškach zabezpečuje spravidla

len požadovanú teplotu vzduchu v kabíne

požadovanú teplotu a potrebný tlak vzduchu

požadovanú teplotu a vlhkosť vzduchu

Otázka č. 14
Ionosféra je z hľadiska vodivosti

úplne nevodivá

dobre vodivá

čiastočne vodivá

Otázka č. 15
Označenie bodov, v ktorých sa meria RVR pozdĺž určitej RWY začínajúc od prahu prístrojovej dráhy je správne

A B C

TDZ MID END

END MID TDZ

Otázka č. 16
Ohnutie konca krídla smerom nahor nazývame

winglet

koncový oblúk

slot

Otázka č. 17
Chvostové plochy letúna

zabezpečujú požadované letové vlastnosti

zabezpečujú požadované letové vlastnosti a sú zdrojom pasívneho odporu

čiastočne vytvárajú potrebný vztlak

Otázka č. 18
Rádiokomunikačné a rádionavigačné zariadenia pred spustením a pred vypnutím pohonnej jednotky

môže sa používať len rádiovýškomer

musia byť vypnuté

nesmú sa používať v režime vysielania

Otázka č. 19
Čo je VOLMET?

trvalé vysielanie aktuálnych poveternostných informácií pozemnou stanicou pre lietadlá počas letu

predpoveď poveternostných podmienok na vybraných letiskách, formulovaná podľa meteorologického kódu

súbor stanovených údajov o letisku a poveternostných podmienkach, ovplyvňujúcich bezpečné pristátie

Otázka č. 20
Medzi aerodynamické odľahčenie síl v riadení patrí

rohové odľahčenie, osové odľahčenie, odľahčovacie plošky

osové odľahčenie, rohové odľahčenie, vyváženie

osové, rohové odľahčenie, statické vyváženie

Otázka č. 21
Ionizovaná vrstva, nazývaná vrstva D sa nachádza vo výške

250 - 300 km nad povrchom zeme

60 - 80 km nad povrchom zeme

150 - 250 km nad povrchom zeme

Otázka č. 22
Vo volacej značke leteckej stanice riadenia na odbavovacej ploche je názov

APRON

GROUND

APPROACH

Otázka č. 23
Letún je

lietadlo, ktoré vytvára vztlak na pevných plochách

lietadlo ťažšie ako vzduch s nepohyblivými nosnými plochami

motorové lietadlo ťažšie ako vzduch, u ktorého je vztlak potrebný k letu vyvodzovaný aerodynamickými silami na nosných plochách v danej konfigurácii nepohyblivými

Otázka č. 24
Transformátory bez ďalšieho zariadenia sú použiteľné len v sieti

striedavej

jednosmernej

záložnej (akumulátorovej)

Otázka č. 25
Pre minimálnu rýchlosť v zákrute platí, že je

rovnaká ako v horizontálnom priamočiarom lete

je väčšia ako v horizontálnom priamočiarom lete

je menšia ako v horizontálnom priamočiarom lete

Otázka č. 26
Automatický rádiokompas nám indikuje

smerník rádiomajáku

kurzový uhol rádiomajáku

kurzový uhol

Otázka č. 27
Palivomery merajú

špecifickú hmotnosť a objem paliva

prietok a spotrebu v jednotkách za čas

hmotnosť alebo výšku hladiny paliva v známom objeme

Otázka č. 28
Najviac namáhané konštrukčné uzly (závesné kovania, čapy, uchytenie pohonnej jednotky ...) sú spravidla

z ľahkých zliatin hliníka

z ocele

z kompozitových materiálov

Otázka č. 29
Akčný rádius je:

časový okamih na trati, za ktorý lietadlo doletí do kritického bodu.

vzdialenosť meraná na stanovenom smere trate, ktorú preletí lietadlo za predpokladaných poveternostných podmienok tam aj späť, v presne vopred vymedzenom čase.

polomer kruhu neistoty.

Otázka č. 30
Aerodynamickým vyvážením docieľujeme

dosiahnutie až nulovej sily v riadení pri určitom režime letu

odľahčenie sily na riadiacej páke plynule v celom rozsahu výchylky kormidla

elimináciu pôsobenia hmotových síl