Letecký test z aerodynamiky

Komplexný test 71 - letecký test
(30 otázok)

Otestujte si svoje znalosti v online leteckom teste Komplexný test 71. Po vyplnení testu stlačte tlačidlo "Vyhodnotiť test". Zobrazí sa Vám vyhodnotenie testu a Vaša úspešnosť. V prípade nesprávnych odpovedí sa dozviete riešenie. Pre správne fungovanie on-line testu musíte mať povolený javascript.

Otázka č. 1
Geometrickými charakteristikami profilu krídla sú

polomer nábežnej hrany, maximálna hrúbka, maximálne prehnutie, poloha maximálnej hrúbky, poloha maximálneho prehnutia, stredná krivka

hrúbka profilu, polomer nábežnej hrany, maximálna hrúbka profilu a jej poloha, maximálne prehnutie strednej krivky profilu a jeho poloha, stredná krivka, tetiva profilu

hrúbka profilu

Otázka č. 2
Vzdušná rýchlosť je:

rýchlosť vzduchu, ktorou sa pohybuje voči lietadlu

relatívna rýchlosť, ktorou sa lietadlo pohybuje voči vzduchu a závisí od aerodynamických vlastností lietadla a jeho hmotnosti.

rýchlosť vzduchovej hmoty, závislá na rozdiele tlakov v určitej oblasti.

Otázka č. 3
Zemepisná dĺžka je vyjadrená:

stupňami od nultého poludníka v smere pohybu hodinových ručičiek.

stupňami od pólu.

stupňami od nultého poludníka od 0° do 180° v smere na východ a západ.

Otázka č. 4
Zdrojom striedavého prúdu na lietadle je

alternátor

dynamo

akumulátorová batéria (napr. NiCd)

Otázka č. 5
Vyberte správnu skratku pre Služba je k dispozícii podľa potrieb prevádzky

HOL

HR

HO

Otázka č. 6
Anglický výraz safe area znamená v slovenčine:

zvýšená odolnosť voči preťaženiu

bezpečná zóna

koreň chvostovej plochy

Otázka č. 7
Pri približnom prevode km na NM možno pri výpočtoch spamäti použiť vzťah:

km : 2 + 10%

km x 2 - 20%

km : 2 - 10%

Otázka č. 8
Anglický výraz hot engine parts znamená v slovenčine:

zhasnutie motora (pri preťažení)

cvičná letecká puma

horúce časti motora

Otázka č. 9
Bod prechodu je bodom, kde dochádza k

odtrhnutiu medznej vrstvy

zmene laminárneho prúdenia v turbulentne

rozdeleniu nabiehajúceho prúdu na profil

Otázka č. 10
Ako stanovíme priemernú výšku (pri stúpaní a klesaní) lietadla pre výpočet PVR, ak lietadlo stúpa od zeme?

priemerná výška je výška okruhu plus cestovná výška delená dvoma.

je to polovica cestovnej výšky.

je to polovica cestovnej výšky plus výška okruhu.

Otázka č. 11
Použitím sieťových filtrov na palube lietadla odstránime rušenie, ktoré je spôsobené

atmosférickými poruchami

agregátmi a prístrojmi na palube

priemyselnými zdrojmi rušenia

Otázka č. 12
Letecká informačná príručka musí byť opravovaná buď výmenou listov alebo ručne

pravidelne 1x za rok

pravidelne 2x za rok

v takých časových intervaloch, ktoré zabezpečujú jej udržovanie v platnosti

Otázka č. 13
Potrubie a hadice v palivovej sústave slúžia na

naplnenie paliva do palivových nádrží

prepojenie jednotlivých častí palivového systému

čistenie pretekajúceho paliva

Otázka č. 14
Mapa v merítku 1:500 000, používaná vo všeobecnom (športovom) letectve pre porovnávaciu navigáciu (mapa bývalého Československa z r.1960) je zhotovená v projekcii:

Gauss-Krugerovej.

konformnej kužeľovej Lambertovej.

Merkátorovej.

Otázka č. 15
Palivová sústava je tvorená

nádržami, čističmi paliva a vstrekovacím zariadením

nádržami, potrubím, čističmi, kohútmi, čerpadlami a kontrolnými prístrojmi

nádržami, tlakovými akumulátormi a dopravnými čerpadlami

Otázka č. 16
Ionizácia jednotlivých vrstiev ionosféry s výškou

klesá

je nemenná

rastie

Otázka č. 17
Jeden feet [stopa] je: [prevod ft na m]

30,48 cm

30,33 cm

30,30 cm

Otázka č. 18
Rádiokomunikačné a rádionavigačné zariadenia pred spustením a pred vypnutím pohonnej jednotky

môže sa používať len rádiovýškomer

musia byť vypnuté

nesmú sa používať v režime vysielania

Otázka č. 19
Pre približný prevod km/h na m/s možno pri výpočtoch spamäti použiť vzťah:

km/h : 4 + 10%

km/h x 4 - 10%

km/h : 4 - 10%

Otázka č. 20
Vyberte správnu skratku pre Správa o pristátí

APR

ARR

BCN

Otázka č. 21
Pri navigačných výpočtoch počítame:

s pravou vzdušnou rýchlosťou.

s indikovanou vzdušnou rýchlosťou.

s opravenou vzdušnou rýchlosťou.

Otázka č. 22
Volaciu značku lietadla možno tvoriť: - volacou značkou, zodpovedajúcou poznávacej značke lietadla, - rádiotelefónnym označením prevádzkovateľa lietadla, za ktorým nasledujú posledné štyri znaky poznávacej značky lietadla, - rádiotelefónnym označením prevádzkovateľa lietadla, za ktorým nasleduje označenie letu.

neviem

áno

nie

Otázka č. 23
Kovové samonosné nádrže ľahkých lietadiel musia byť vybavené

dopravným čerpadlom zaisťujúcim dostatočný tlak v palivovej sústave

vzdušnením prepojeným s okolitou atmosférou a vnútornými prepážkami

systémom na rýchle vypustenie paliva

Otázka č. 24
Priehradovú konštrukciu trupu tvoria

priestorový nosník z prútov, vystužený nosným poťahom

pozdĺžne priečne a diagonálne prúty, poťah nenosný

zosilnený poťah a prepážky

Otázka č. 25
Najmenší potrebný ťah lietadla dostaneme pre taký súčiniteľ vztlaku, pri ktorom je aerodynamická jemnosť

rovná sa 1

najväčšia

najmenšia

Otázka č. 26
Signály v letiskovej prevádzke - Pozemné vizuálne návesti
Horizontálna biela činka, vyložená na návestnej ploche znamená, že

lietadlá musia pristávať a vzlietať len na vzletových a pristávacích dráhach a rolovať len na rolovacích dráhach

s ohľadom na zlý stav prevádzkovej plochy alebo z akékoľvek inej príčiny, sa musí priblíženie a pristátie vykonávať osobitne opatrne

lietadlá musia pristávať a vzlietať len na vzletových a pristávacích dráhach, avšak ostatné pohyby nemusia byť obmedzené len na vzletové a pristávacie alebo rolovacie dráhy

Otázka č. 27
Časti štartu sú

rozbeh, vzlet, stúpanie

rozbeh, odpútanie, rozlet, prechod, stúpanie

rozbeh, odpútanie, prechod, stúpanie

Otázka č. 28
Ideálnym plynom rozumieme plyn

nestlačiteľný, s vnútorným trením

stlačiteľný, s vnútorným trením

stlačiteľný, bez vnútorného trenia

Otázka č. 29
Anglický výraz fuselage znamená v slovenčine:

trup

výklenok pre podvozok

ochrana proti oslneniu

Otázka č. 30
Skupina máp mierok: od 1:200 000 do 1:1 000 000 a viac, patrí medzi mapy:

stredných mierok.

malých mierok.

veľkých mierok.