Letecký test z aerodynamiky

Komplexný test 6 - letecký test
(30 otázok)

Otestujte si svoje znalosti v online leteckom teste Komplexný test 6. Po vyplnení testu stlačte tlačidlo "Vyhodnotiť test". Zobrazí sa Vám vyhodnotenie testu a Vaša úspešnosť. V prípade nesprávnych odpovedí sa dozviete riešenie. Pre správne fungovanie on-line testu musíte mať povolený javascript.

Otázka č. 1
Anglický výraz smokeless operation znamená v slovenčine:

bezdymová prevádzka

prúdový pohon

protiopatrenia, obrana

Otázka č. 2
Aerodynamické skrútenie je dané

uhlom medzi tetivami profilov v strede a na konci krídla

uhlom medzi priečnou osou a aerodynamickou osou krídla

uhlom medzi smermi nulového vztlaku v strede a na konci krídla

Otázka č. 3
Mechanická práca je definovaná

práca A = F.t (N.s)

práca A = F.v (M.n.s-1)

práca A = F.s (J)

Otázka č. 4
Bod prechodu je bodom, kde dochádza k

odtrhnutiu medznej vrstvy

zmene laminárneho prúdenia v turbulentne

rozdeleniu nabiehajúceho prúdu na profil

Otázka č. 5
Slnečný čas je odvodený zo:

zdanlivého pohybu slnka po oblohe.

zdanlivého pohybu hviezd na oblohe.

z pohybu Zeme po ekliptike.

Otázka č. 6
Jeden MPH je: [prevod MPH na km/h]

1,609 km/h

1,852 km/h

3,280 km/h

Otázka č. 7
Ionizovaná vrstva E má hustotu iónov

závislú od denného chodu s veľkými výkyvmi

závislú od denného chodu s malými výkyvmi

nezávislú od denného chodu

Otázka č. 8
Aerodynamický stred profilu je bod, pre ktorý platí, že

pri rôznych uhloch nábehu je výsledný aerodynamický moment k tomuto bodu stály

pri rôznych uhloch nábehu je výsledný aerodynamický moment k tomuto bodu nulový

pri rôznych uhloch nábehu je výsledný súčiniteľ klopivého momentu stály a je rovný aerodynamickému momentu pri uhle alfa rovná sa 0

Otázka č. 9
Signál vysielaný nesmerovými rádiomajákmi NDB je modulovaný

fázovo

frekvenčne

amplitúdovo

Otázka č. 10
Číslo 17 000 sa slovami vysiela

jeden sedem tisíc

sedemnásť tisíc

jeden sedem nula nula nula

Otázka č. 11
Prevod v priamom riadení je konštrukčne riešený

elektrickou alebo hydraulickou sústavou

tuhými ťahadlami alebo ohybnými lanami

tuhými ťahadlami alebo hydraulickou sústavou

Otázka č. 12
Aerodynamický stred profilu je bod, pre ktorý platí, že

pri rôznych uhloch nábehu je výsledný aerodynamický moment k tomuto bodu stály

pri rôznych uhloch nábehu je výsledný aerodynamický moment k tomuto bodu nulový

pri rôznych uhloch nábehu je výsledný súčiniteľ klopivého momentu stály a je rovný aerodynamickému momentu pri uhle alfa rovná sa 0

Otázka č. 13
Vo volacej značke leteckej stanice oblastnej služby riadenia je názov

APPROACH

DELIVERY

CONTROL

Otázka č. 14
Pri skúšobných vysielaniach slová Chvíľami nečitateľné označujú stupeň čitateľnosti

4

1

2

Otázka č. 15
Komponenta vetra je:

hodnota jeho smeru vyjadrená v stupňoch.

rozloženie smeru vetra do jeho pozdĺžnej a bočnej zložky, ktoré pilot potrebuje poznať, napríklad pri vzlete alebo pred pristátím na VPD.

smer a rýchlosť vetra sú jeho komponenty.

Otázka č. 16
Číslo 25 400 sa slovami vysiela

dva päť štyri nula nula

dva päť tisíc štyri sto

dva päť tisíc štyri nula nula

Otázka č. 17
Slovenský výraz letová hodina znamená v angličtine:

flight hour

altitude system

avionics

Otázka č. 18
Východ alebo západ slnka nastáva v okamihu, keď stred slnka je na morskom horizonte:

12°

Otázka č. 19
Vypočítajte západ slnka pre letisko nachádzajúce sa na 21o 45´E, keď podľa Tabuľky na 15o E slnko zapadá o 18 : 46 h.

18 : 19 h

18 : 20 h

19 : 11 h

Otázka č. 20
Ak jednoduchý rýchlomer ukazuje určitú rýchlosť vo výške, je táto vzhľadom na rýchlosť lietadla voči zemi

menšia

väčšia

nemení sa

Otázka č. 21
Plniť do nádrží lietadla možno

akékoľvek letecké palivo

len palivo predpísané na daný typ lietadla, bez vody a mechanických nečistôt

len letecký benzín alebo letecký petrolej podľa druhu použitého motora

Otázka č. 22
Najvýhodnejšie rozdelenie miestnych súčiniteľov vztlaku z hľadiska indukovaného odporu má

obdĺžnikové neskrútené krídlo

eliptické neskrútené krídlo

lichobežníkové neskrútené krídlo

Otázka č. 23
Kritériom pozdĺžnej ovládateľnosti je tzv. sila na 10%-F10%. Je to sila, ktorou musíme zapôsobiť na riadiacu páku, aby lietadlo prešlo z vyváženého letu na

rýchlosť letu o 10% väčšiu alebo menšiu

uhol nábehu o 10% väčší alebo menší

uhol sklonu dráhy letu o 10% väčší alebo menší

Otázka č. 24
Gyromagnetické a gyroindukčné kompasy sú používané, pretože sa

touto kombináciou zlepšujú vlastnosti magnetického alebo indukčného kompasu

týmto spojením zlepšujú vlastnosti navigačných gyroskopov

takto dosiahlo zlepšenie čitateľnosti spoločného ukazovateľa oboch zariadení

Otázka č. 25
Inklináciu spôsobuje

zvislá zložka vektora magnetického poľa Zeme v danom mieste

vodorovná zložka tohoto vektora

nesúhlas zemského geografického a magnetického pólu

Otázka č. 26
Pre približný prevod NM na km možno pri výpočtoch spamäti použiť vzťah:

NM : 2 - 10%

NM x 2 - 20%

NM x 2 - 10%

Otázka č. 27
Pristátie lietadla má tieto časti

kĺzanie, prechod, výdrž, dosadnutie, dojazd

kĺzanie, prechod, výdrž, dosadnutie

kĺzanie, prechod, dosadnutie, dobeh

Otázka č. 28
Magnet ako taký je charakteristický

pólmi a magnetickým poľom

dĺžkou, prierezom a farbou

orientáciou voči zemepisným svetovým stranám

Otázka č. 29
V Leteckých obežníkoch - (AIC), sa uverejňujú informácie:

ktorých znalosť je všeobecne prospešná a užitočná ako pre lietajúcich, tak aj pre pozemných zamestnancov a ostatných pracovníkov civilného letectva.

ktorých znalosť je všeobecne užitočná a prospešná pre riadiacich letovej prevádzky.

ktorých znalosť je všeobecne užitočná a prospečná pre pilotov.

Otázka č. 30
Krivka rovnakých súčtov vzdialeností je:

loxodroma.

elipsa.

radiodroma.