Letecký test z aerodynamiky

Komplexný test 59 - letecký test
(30 otázok)

Otestujte si svoje znalosti v online leteckom teste Komplexný test 59. Po vyplnení testu stlačte tlačidlo "Vyhodnotiť test". Zobrazí sa Vám vyhodnotenie testu a Vaša úspešnosť. V prípade nesprávnych odpovedí sa dozviete riešenie. Pre správne fungovanie on-line testu musíte mať povolený javascript.

Otázka č. 1
Zemské magnetické pole je v danom mieste určené

smerom zemepisného poludníka

smerom vektoru zemského magnetického poľa

výsledným vektorom magnetického poľa a Coriolisovho zrýchlenia na určitom mieste povrchu Zeme

Otázka č. 2
Kinematika priameho riadenia musí zabezpečiť

súčasné ovládanie jednotlivých kormidiel

nezávislosť a súčasnosť v ovládaní jednotlivých kormidiel

obmedzenie výchyliek kormidiel v závislosti na rýchlosti letu

Otázka č. 3
Ohnutie konca krídla smerom nahor alebo dole má za účinok

zväčšenie vztlaku

zväčšenie odporu

zmenšenie indukovaného odporu

Otázka č. 4
Šírenie veľmi krátkych vĺn je od prekážok

nezávislé

závislé od pozemných prekážok väčších ako /2

závislé od všetkých pozemných prekážok

Otázka č. 5
Pri lete vo väčších výškach je rýchlosť vo výške v porovnaní s rýchlosťou pri zemi

rovnaká

väčšia

menšia

Otázka č. 6
Ionizovaná vrstva, nazývaná vrstva D sa nachádza vo výške

250 - 300 km nad povrchom zeme

60 - 80 km nad povrchom zeme

150 - 250 km nad povrchom zeme

Otázka č. 7
Ak lietadlová stanica nie je schopná nadviazať spojenie s leteckou stanicou na určenom kmitočte

použije frázu vysielam naslepo

ostane na príjme

pokúsi sa o nadviazanie spojenia na inom kmitočte na danú trať

Otázka č. 8
Anglický výraz increased G tolerance znamená v slovenčine:

zvýšená odolnosť voči preťaženiu

podvozok

horúce časti motora

Otázka č. 9
Jednotlivé články v akumulátorovej bateérií na lietadle sú obyčajne zapojené

v sérii

paralelne

sériovo-paralelne

Otázka č. 10
Tzv. normálny tlak, t.j. tlak, ktorý je približne rovný priemernej hodnote tlaku vzduchu na hladine mora (pri teplote vzduchu 150 C na 450 z.š.) má hodnotu:

1000 hPa

1250 hPa

1013,25 hPa

Otázka č. 11
Hydraulický zámok

zabraňuje prívodu hydraulickej kvapaliny pri pohybe piestu v pracovnom valci

zabraňuje nežiadúcemu pohybu piestu v pracovnom valci hydraulickej sústavy pri určitej polohe

umožňuje plynulý prietok hydraulickej kvapaliny pracovným valcom

Otázka č. 12
Číslo 17 000 sa slovami vysiela

jeden sedem tisíc

sedemnásť tisíc

jeden sedem nula nula nula

Otázka č. 13
Slovenský výraz rýchlosť, obratnosť, živosť znamená v angličtine:

wingspan

nozzle

agility

Otázka č. 14
Slovo správne znamená

to je správne

povolenie na požadovaný úkon je schválené

rozumel som Vašej správe

Otázka č. 15
Korekčné zariadenie smerového zotrvačníka slúži na

nastavovanie osi rotácie gyroskopu do vertikálnej polohy

nastavenie kolmosti vnútorného a vonkajšieho rámika v horizontálnom lete

vylúčenie vplyvu zotrvačných síl na prístroj

Otázka č. 16
Anglický výraz airfoil znamená v slovenčine:

nosná (aerodynamická) plocha

navádzanie strely

motor s turbodúchadlom

Otázka č. 17
Správa, rušiaca tiesňovú prevádzku a uloženie ticha obsahuje frázu

obdobie ticha ukončené

tiesňová prevádzka ukončená

MAY DAY ukončené

Otázka č. 18
Únik (chyba) polohy osi smerového zotrvačníka sa opravuje pomocou

približnej polohy lietadla v priestore

údajov odčítaných na magnetickom kompase v priamočiarom ustálenom lete

údajov o kurze lietadla získaných iným (napr. radarovým) zameraním

Otázka č. 19
Letovú posádku v zmysle platných predpisov tvorí:

každý, kto sa v čase incidentu nachádza na palube lietadla

technik údržby lietadiel, riadiaci letovej prevádzky, dispečer letovej prevádzky, operátor leteckej stanice

súkromný pilot letúnov, obchodný pilot letúnov, dopravný pilot letúnov, súkromný pilot vrtuľníkov, obchodný pilot vrtuľníkov, dopravný pilot vrtuľníkov, pilot vetroňov, pilot voľných balónov, letecký navigátor, palubný inžinier

Otázka č. 20
Ako pozemné zariadenie k ARK môže slúžiť

vysielač VOR

ľubovoľný rádiový vysielač pracujúci vo frekvenčnom pásme 150 - 1 750 kHz a nesmerový rádiomaják NDB

len nesmerový rádiomaják NDB

Otázka č. 21
Vo volacej značke leteckej stanice na výdaj odletových povolení je názov

CONTROL

APRON

DELIVERY

Otázka č. 22
Vztlak vznikajúci na profile pôsobí kolmo na

vektor nabiehajúceho nerozrušeného prúdu

tetivy

strednú krivku

Otázka č. 23
Musí pilnostná správa lietadla vykonávajúceho sanitný let obsahovať nasledujúce údaje: - volaciu značku lietadla, - polohu lietadla, - zamýšľanú trať, - vypočítané časy (vzletu, pristátia a pod.), - ďalšie informácie dôležité pre let.

áno

nie

podľa potreby

Otázka č. 24
Volaciu značku lietadla možno tvoriť: - volacou značkou, zodpovedajúcou poznávacej značke lietadla, - rádiotelefónnym označením prevádzkovateľa lietadla, za ktorým nasledujú posledné štyri znaky poznávacej značky lietadla, - rádiotelefónnym označením prevádzkovateľa lietadla, za ktorým nasleduje označenie letu.

neviem

áno

nie

Otázka č. 25
Informácie, ktoré nezodpovedajú podmienkam na vydanie NOTAMu alebo publikovaniu v AIPe, ale vzťahujú sa na bezpečnosť letov, leteckej prevádzky alebo sa týkajú otázok technických, administratívnych alebo právnych, sú publikované v

leteckom obežníku

letovej príručke

leteckej príručke

Otázka č. 26
Polárny vzduch - PV:

je vzduch, ktorý získal svoje vlastnosti v premenlivých anticyklónach miernych šírok medzi 40-700 z. š.

pochádza zo subtropických maxím okolo 30-40 rovnobežky, v lete môže pochádzať i z pevninských miním

pochádza z tlakových maxím nad ľadovou a snehovou pokrývkou severne od 70. rovnobežky

Otázka č. 27
Aká je správna výška a teplota vzduchu 700 hPa hladiny podľa štandardnej atmosféry ICAO?

5000 ft, 5°C

3000 m, 0°C

10000 ft, -5°C

Otázka č. 28
Činnosť magnetického kompasu s otočným systémom neovplyvňuje pôsobenie

inklinácie

zmeny atmosférického tlaku a teploty

deviácie

Otázka č. 29
Akčný rádius je:

časový okamih na trati, za ktorý lietadlo doletí do kritického bodu.

vzdialenosť meraná na stanovenom smere trate, ktorú preletí lietadlo za predpokladaných poveternostných podmienok tam aj späť, v presne vopred vymedzenom čase.

polomer kruhu neistoty.

Otázka č. 30
Veľkosť stabilizujúceho vplyvu vodorovných chvostových plôch (VCHP) danej vztlakovej účinnosti závisí na

ploche VCHP, vzdialenosti VCHP od ťažiska lietadla

uhle nábehu VCHP, ploche VCHP

ploche VCHP, vzdialenosti VCHP od NB