Letecký test z aerodynamiky

Komplexný test 56 - letecký test
(30 otázok)

Otestujte si svoje znalosti v online leteckom teste Komplexný test 56. Po vyplnení testu stlačte tlačidlo "Vyhodnotiť test". Zobrazí sa Vám vyhodnotenie testu a Vaša úspešnosť. V prípade nesprávnych odpovedí sa dozviete riešenie. Pre správne fungovanie on-line testu musíte mať povolený javascript.

Otázka č. 1
Protipožiarne zariadenie ľahkého jednomotorového lietadla je prispôsobené na hasenie prípadného požiaru

palivovej inštalácie v trupe

palivovej inštalácie v motorovom priestore

nádrží v krídle

Otázka č. 2
Aké je percentuálne zastúpenie kyslíka v ovzduší vo výške 5500 m MSL?

0,105

0,78

0,21

Otázka č. 3
Nosník krídla zachytáva najmä

posúvajúce sily od zaťaženia v dotyčnicovej rovine

krútiace momenty od zaťaženia pri manévroch

ohybové momenty v normálnej rovine

Otázka č. 4
Praktický dosah lietadlovej rádiostanice je

do dvojnásobnej vzdialenosti za obzor

do vzdialenosti priamej viditeľnosti

do trojnásobnej vzdialenosti za obzor

Otázka č. 5
U staviteľnej vrtuli pri zvyšovaní rýchlosti letu sa uhol nastavenia vrtule

zväčšuje

zmenšuje

nemení

Otázka č. 6
Na akej frekvencii pracuje rádiomaják VOR?

150 - 1 750 kHz

108 - 118 kHz

112 - 118 MHz, a v pásme 108-112 MHz za určitých obmedzení.

Otázka č. 7
Meniče slúžia v lietadlovej elektrickej sieti na

zmenu napätia základnej elektrickej siete lietadla na inú, potrebnú na činnosť niektorých zariadení

zmenu (automatickú alebo ručnú) režimu činnosti pohonných jednotiek

zmenu mechanickej energie na energiu inú, napr. hydraulickú alebo pneumatickú

Otázka č. 8
Aký je LMT bodu ležiaceho na zemepisnej dĺžke 115o 30´ E, ak je jeho GMT = 6 h 15 min ?

13 h 57 min.

12 h 14 min.

12 h 25 min. keď: LMT - Local Mean Time, t.j. miestny stredný čas.

Otázka č. 9
Formulár SNOWTAM-u je publikovaný v AIP-e, časť:

FAL

SAR

AD

Otázka č. 10
Jeden feet [stopa] je: [prevod ft na m]

30,48 cm

30,33 cm

30,30 cm

Otázka č. 11
Ide o správne prednostné poradie správ, dopravovaných leteckou pohyblivou službou? Tiesňové, pilnostné, o rádiovom zameraní, na zabezpečenie bezpečnosti letov, meteosprávy, o pravidelnosti letov.

áno

nie

neviem

Otázka č. 12
V akom smere sa s výškou stáča vietor vo vrstve trenia na severnej pologuli?

v smere na západ

vpravo

vľavo

Otázka č. 13
Statický tlak je z hľadiska aerometrických prístrojov definovaný ako

tlak stĺpca vzduchu na hladine mora

tlak na povrchu dostatočne malého telesa, pohybujúceho sa rovnakou rýchlosťou ako prúdiace médium

kolmá zložka silového pôsobenia akéhokoľvek telesa na podložku

Otázka č. 14
Deviácia je spôsobená

magnetickými anomáliami (nepravidelnosťami)

nesúhlasom severného zemského a magnetického pólu

rušivými magnetickými vplyvmi magnetických materiálov na lietadle

Otázka č. 15
Identifikácia majáka NDB je uskutočňovaná:

vysielaním identifikačnej značky, skladajúcej sa z dvoch prípadne troch písmen morzeovej abecedy vysielanej rýchlosťou odpovedajúcou približne siedmim slovám za minútu. Poznávacia značka sa vysiela aspoň 1x za 30 sekúnd.

vysielaním dlhého tiahleho tónu po prelete rádiomajáka.

vysielaním identifikačnej značky oznamovanej formou syntetického hlasu.

Otázka č. 16
Aký je rozdiel medzi radiálom a magnetickým smerníkom rádiomajáka VOR?

radiál je magnetický smerník lietadla (QDR) a na palubnom prístroji je signalizovaný FROM, magnetický smerník (QDM) je smerník od lietadla k majáku a na palubnom prístroji je signalizovaný TO.

radiál aj magnetický smerník sú totožné výrazy.

radiál je smerník, ktorý vstupuje do majáka, magnetický smerník je ten, ktorý vystupuje z . rádiomajáka VOR.

Otázka č. 17
Slovenský výraz staršie motory znamená v angličtine:

mature engines

surge

nacelle

Otázka č. 18
Aerodynamické prostriedky zvýšenia odporu sú

aerodynamické plôšky na kormidlách

brzdiace klapky na krídlach a brzdiace štítky na trupe

spoilery alebo interceptory kombinované s krídielkami

Otázka č. 19
Let po radiáli, alebo smerníku majáka VOR je:

ovplyvňovaný vetrom.

rušený nepriaznivými poveternostnými podmienkami.

je prakticky neovplyvňovaný, ak je zabezpečená optická viditeľnosť medzi rádiomajákom a lietadlom.

Otázka č. 20
Nasledujúce údaje vyjadrujú najmenšiu a najväčšiu hodnotu VIS v určitom čase na danom letisku. Rozhodnite, v ktorom prípade sa má do správy METAR zaradiť skupina o minimálnej dohľadnosti (VVVVDv)!

4000 m a 7 km

2700 m a 3000 m

6 km a 9 km

Otázka č. 21
Plniť do nádrží lietadla možno

akékoľvek letecké palivo

len palivo predpísané na daný typ lietadla, bez vody a mechanických nečistôt

len letecký benzín alebo letecký petrolej podľa druhu použitého motora

Otázka č. 22
Signály v letiskovej prevádzke - Pozemné vizuálne návesti
Ak je na návestnej ploche alebo na konci vzletovej a pristávacej dráhy alebo na vzletovom a pristávacom páse v používaní, horizontálne umiestnený doprava lomený šíp nápadnej farby, znamená to, že

s ohľadom na zlý stav prevádzkovej plochy alebo z akékoľvek inej príčiny, sa musí priblíženie a pristátie vykonávať osobitne opatrne

pristátie na dotyčnom letisku je zakázané a zákaz sa pravdepodobne predĺži.

zatáčky pred pristátím alebo po vzlete sa musia vykonávať doprava

Otázka č. 23
Pilot je povinný závadu zistenú po ukončení letu

odstrániť

nahlásiť technickému personálu po ukončení letu

oznámiť výrobcovi

Otázka č. 24
Základné hodnoty tlaku a teploty podľa MSA pre nulovú výšku sú

Po = 1013,25 hPa , To = 288,15 K

Po = 1013,25 hPa , To = 273,15 K

Po = 1013,25 Pa , To = 288,15 K

Otázka č. 25
Pre plné pochopenie stability popisujeme ju s riadením

pevným - ako statickú stabilitu

pevným a voľným

voľným - ako dynamickú stabilitu

Otázka č. 26
Volaciu značku lietadla možno tvoriť: - volacou značkou, zodpovedajúcou poznávacej značke lietadla, - rádiotelefónnym označením prevádzkovateľa lietadla, za ktorým nasledujú posledné štyri znaky poznávacej značky lietadla, - rádiotelefónnym označením prevádzkovateľa lietadla, za ktorým nasleduje označenie letu.

neviem

áno

nie

Otázka č. 27
Druh oblakov sa pri meteorologickom zabezpečovaní letectva zaraďuje do správ a informácií, keď ide o

búrkový oblak CB alebo o vežovitý kumulus TCU

nízky vrstevnatý oblak ST so základňou pod úrovňou prevádzkových miním daného letiska

akýkoľvek druh oblakov, ktoré je možné jednoznačne určiť

Otázka č. 28
Odborná komisia na vyšetrovanie nehôd musí zabezpečiť ochranu poškodeného lietadla alebo trosiek a nákladu pred ďalším poškodením a neprípustnou manipuláciou po dobu nevyhnutnú na účely

ochrany majetku proti krádežiam

vyšetrenia

spracovanie fotoobjektívnej dokumentácie

Otázka č. 29
Stanica, ktorej je správa lietadla v tiesni adresovaná, alebo prvá stanica, ktorá tiesňovú správu prijala musí: - okamžite potvrdiť tiesňovú správu, - prevziať riadenie spojenia, - odovzdať informáciu stanovisku letových prevádzkových služieb a prevádzkovateľovi, - uložiť ticho pre ostatné stanice na danom kmitočte.

áno

nie

podľa potreby

Otázka č. 30
Rádiomajáky NDB pracujú na frekvenciách:

108 - 118 MHz.

150 - 1 750 kHz.

120 - 400 kHz.