Letecký test z aerodynamiky

Komplexný test 46 - letecký test
(30 otázok)

Otestujte si svoje znalosti v online leteckom teste Komplexný test 46. Po vyplnení testu stlačte tlačidlo "Vyhodnotiť test". Zobrazí sa Vám vyhodnotenie testu a Vaša úspešnosť. V prípade nesprávnych odpovedí sa dozviete riešenie. Pre správne fungovanie on-line testu musíte mať povolený javascript.

Otázka č. 1
Ako stanovíme priemernú výšku (pri stúpaní a klesaní) lietadla pre výpočet PVR, ak lietadlo stúpa od zeme?

priemerná výška je výška okruhu plus cestovná výška delená dvoma.

je to polovica cestovnej výšky.

je to polovica cestovnej výšky plus výška okruhu.

Otázka č. 2
Príliš veľká hodnota tzv. sily na 10%-F10%

zhoršuje ovládateľnosť lietadla, sily do riadenia sú veľké

zlepšuje ovládateľnosť lietadla, sily do riadenia sú malé

riadenie je príliš ľahké a sily v riadení neinformujú dostatočne pilota o zmene letového režimu

Otázka č. 3
Klzák je

lietadlo ťažšie ako vzduch s pevnými nosnými plochami

lietadlo ťažšie ako vzduch, bezmotorové, s nosnými plochami nepohyblivými

lietadlo ťažšie ako vzduch, bezmotorové

Otázka č. 4
V prípade, že lietadlo, ktoré spozorovalo nehodu alebo lietadlo v tiesni, nemôže nadviazať spojenie s príslušným záchranným koordinačným strediskom alebo službou riadenia letovej prevádzky, odovzdá informácie

príslušnému úradu

Štátnej leteckej inšpekcii

niektorému lietadlu, ktoré je schopné udržovať spojenie

Otázka č. 5
Stredným vlnám prislúcha frekvencia a vlnová dĺžka

f: 30 - 300 kHz lambda: 10 - 1 km

f: 30 - 300 MHz lambda: 10 - 1 m

f: 300 - 3 000 kHz lambda: 1 000 - 100 m

Otázka č. 6
Z hľadiska leteckej navigácie sú na mapy kladené hlavne také požiadavky, aby boli:

konformné - (rovnakouhlové), t.j. uhlojavné.

ekvidištančné - (rovnakodĺžkové), t.j. dĺžkojavné.

ekvivalentné - (rovnakoplošné), t.j. plochojavné.

Otázka č. 7
Rámik zákrutomera sa vychyľuje

do zákruty

zo zákruty

rámik sa nevychyľuje, len ručička reaguje na uhlovú rýchlosť zatáčania

Otázka č. 8
Anglický výraz data link capability znamená v slovenčine:

nosná raketa

skupina lietadiel

možnosť komunikácie / zdieľanie dát

Otázka č. 9
Anglický výraz landing gear znamená v slovenčine:

zhasnutie motora (pri preťažení)

podvozok

identifikačné osvetlenie

Otázka č. 10
Meranie v barometrickom variometri sa deje na základe porovnania

statického tlaku a dynamického tlaku

statického tlaku a celkového tlaku

statického tlaku a tlaku v porovnávacom objeme (nádobe)

Otázka č. 11
Prístrojový čas letu je:

časový úsek, v ktorom riadi pilot lietadlo výhradne podľa prístrojov a bez orientácie podľa okolitého priestoru

časový úsek, v ktorom riadi pilot lietadlo podľa prístrojov i s orientáciou podľa okolitého priestoru

časový úsek, v ktorom riadi pilot lietadlo výhradne na základe orientácie podľa okolitého priestoru

Otázka č. 12
Jednotlivé články v akumulátorovej bateérií na lietadle sú obyčajne zapojené

v sérii

paralelne

sériovo-paralelne

Otázka č. 13
Slovenský výraz viacúčelový bojový letún znamená v angličtine:

live round

multirole fighter

canopy bow frame

Otázka č. 14
V ktorom ročnom období sa najčastejšie vyskytujú krúpy?

v každom ročnom období

v letnom období počas vertikálne vyvinutých Cb

predovšetkým v studenom období

Otázka č. 15
Dlhým vlnám prislúcha frekvencia a vlnová dĺžka

f: 30 - 300 kHz lambda: 10 - 1 km

f: 3 - 30 MHz lambda: 100 - 10 m

f: 3 - 30 kHz lambda: 100 - 10 km

Otázka č. 16
Ideálnym plynom rozumieme plyn

nestlačiteľný, s vnútorným trením

stlačiteľný, s vnútorným trením

stlačiteľný, bez vnútorného trenia

Otázka č. 17
Aký maximálny prúd je možné odberať zo siete športového lietadla s generátorom jednosmerného prúdu 600 W (U = 27,5 V)

0,208333333

0,416666667

20 A

Otázka č. 18
Čo je VOLMET?

trvalé vysielanie aktuálnych poveternostných informácií pozemnou stanicou pre lietadlá počas letu

predpoveď poveternostných podmienok na vybraných letiskách, formulovaná podľa meteorologického kódu

súbor stanovených údajov o letisku a poveternostných podmienkach, ovplyvňujúcich bezpečné pristátie

Otázka č. 19
Čo je pre porovnávaciu navigáciu najvhodnejšie z týchto orientačných čiar?

autostráda.

štátna hranica.

dvojkoľajová železničná trať.

Otázka č. 20
Agóna je:

čiara spájajúca miesta s rovnakou deklináciou

čiara spájajúca miesta s rovnakou presnosťou

čiara spájajúca miesta s nulovou deklináciou

Otázka č. 21
Ohmov zákon popisuje vzťah medzi

napätím, odporom a prúdom

napätím, odporom a vodivosťou

napätím, vodivosťou a prúdom

Otázka č. 22
Čističe v palivovej sústave

zabraňujú prietoku znečisteného paliva

odlučujú vodu a zachytávajú mechanické nečistoty z pretekajúceho paliva

odstraňujú nečistoty z paliva plneného do nádrže lietadla

Otázka č. 23
Venturiho trubica je snímač

statického tlaku voľného prúdu a dynamického tlaku

statického tlaku voľného prúdu a statického tlaku v zúženom priereze

statického tlaku v zúženom priereze a celkového tlaku

Otázka č. 24
Vypočítajte potrebné množstvo LPH, vrátane navigačnej zásoby (45´), pre trať A - B, ak, je dané: Vp = 160 km/h, S = 240 km. Uvažujte so spotrebou 38 l/h, a s letom po okruhu v trvaní 2 x 5´.

69 l

92 l

63 l

Otázka č. 25
Pri kritickom Machovom čísle dochádza

ku vzniku rázovej vlny na nábežnej a odtokovej hrane

na profile k takému urýchleniu prúdu vzduchu, že jeho miestna rýchlosť dosiahne rýchlosť zvuku a vznikne slabá priama rázová vlna

ku vzniku rázovej vlny na nábežnej hrane

Otázka č. 26
Super krátkym vlnám prislúcha frekvencia a vlnová dĺžka

300 - 3 000 kHz lambda : 1 - 0,1 m

300 - 3 000 MHz lambda : 10 - 1 m

3 - 30 GHz lambda : 10 - 1 cm

Otázka č. 27
AIP SUPPLEMENT (AIP SUP) nahradzuje:

NOTAM II. triedy po 31. máji 1990.

NOTAM I. triedy.

NOTAM I. triedy série A a C.

Otázka č. 28
Mapa v merítku 1:500 000, používaná vo všeobecnom (športovom) letectve pre porovnávaciu navigáciu (mapa bývalého Československa z r.1960) je zhotovená v projekcii:

Gauss-Krugerovej.

konformnej kužeľovej Lambertovej.

Merkátorovej.

Otázka č. 29
Letová príručka lietadla

poskytuje informácie pre obsluhujúci personál

poskytuje informácie dôležité pre posádku

je propagačným materiálom o lietadle

Otázka č. 30
Vztlaková čiara profilu je závislosť

cY od uhla nábehu

cY od cX

cX od uhla nábehu