Letecký test z aerodynamiky

Komplexný test 45 - letecký test
(30 otázok)

Otestujte si svoje znalosti v online leteckom teste Komplexný test 45. Po vyplnení testu stlačte tlačidlo "Vyhodnotiť test". Zobrazí sa Vám vyhodnotenie testu a Vaša úspešnosť. V prípade nesprávnych odpovedí sa dozviete riešenie. Pre správne fungovanie on-line testu musíte mať povolený javascript.

Otázka č. 1
Aerodynamické prostriedky odľahčovania síl v riadení upravujú

veľkosť aerodynamickej sily na kormidle

závesový moment aerodynamických síl na kormidle

rozsah výchyliek kormidla

Otázka č. 2
Na meranie parametrov elektrickej siete na lietadle sa väčšinou používajú

voltmetre a ampérmetre

watmetre alebo iný ekvivalent na meranie výkonu

selsyny

Otázka č. 3
Medzi aké skupiny mierok máp radíme mapy: od 1:500 do 1:10 000 ?

malých mierok.

veľkých mierok.

stredných mierok.

Otázka č. 4
Služba medzi leteckými a lietadlovými stanicami alebo medzi lietadlovými stanicami navzájom - ide o definíciu nasledujúcej služby

letecká pevná služba

letecká rozhlasová služba

letecká pohyblivá služba

Otázka č. 5
Aký maximálny prúd je možné odberať zo siete športového lietadla s generátorom jednosmerného prúdu 600 W (U = 27,5 V)

0,208333333

0,416666667

20 A

Otázka č. 6
Priamy magnetický kompas s otočným systémom indikuje

všeobecný dotyčnicový vektor intenzity zemského magnetického poľa

vodorovnú zložku intenzity magnetického poľa Zeme v danom mieste

výslednicu vodorovnej a priečnej zložky intenzity zemského magnetického poľa

Otázka č. 7
Ľahké lietadlo je lietadlo do maximálnej vzletovej hmotnosti

5 600 kg

5 700 kg

5 800 kg

Otázka č. 8
Obmedzenie rýchlosti pre vychýlenie klapiek je zapríčinené

možnosťou poškodenia ovládania klapky

nedostatočnou tuhosťou klapky a možnosťou zmeny profilu

nárastom plošných aerodynamických síl a možnosťou zbortenia klapky s rastúcou rýchlosťou letu

Otázka č. 9
Potrubie a hadice v palivovej sústave slúžia na

naplnenie paliva do palivových nádrží

prepojenie jednotlivých častí palivového systému

čistenie pretekajúceho paliva

Otázka č. 10
Slovenský výraz pristávacie svetlá znamená v angličtine:

glide slope intercept point

landing lights

pylon

Otázka č. 11
Vyberte správnu skratku pre Lietadlo

ACL

ACFT

ACN

Otázka č. 12
Zemepisnú šírku vyjadrujeme:

stupňami od rovníka (od 0° do 90°).

stupňami od pólu.

kilometrami (km) od rovníka.

Otázka č. 13
Umelý horizont je gyroskopický prístroj

s tromi stupňami voľnosti a vodorovnou osou otáčania zotrvačníka

s dvomi stupňami voľnosti a zvislou osou otáčania

s tromi stupňami voľnosti a zvislou osou otáčania gyroskopu

Otázka č. 14
Náhle, aspoň dva dni trvajúce oteplenie nad 0 °C, ktoré sa vyskytlo po súvislom, viac dní trvajúcom období mrazov a snehovej pokrývke je:

zákal

odmäk

rosa

Otázka č. 15
Snímače vetromerných prístrojov slúžiacich na zabezpečovanie letectva sa umiestňujú nad úrovňou dráhy

6 m

10 m

6 m až 10 m

Otázka č. 16
Rušenie príjmu rádiového signálu na lietadle je spôsobené

atmosférickými poruchami

priemyselnými zdrojmi rušenia a prístrojmi a agregátmi na palube

atmosférickými poruchami, priemyselnými zdrojmi rušenia a agregátmi a prístrojmi na palube

Otázka č. 17
Do systému gyromagnetického a gyroindukčného kompasu nepatrí

indukčný vysielač s kompenzáciou deviačných vplyvov

gyroskopický vypínač korekcie

gyroskopický vysielač a magnetický diaľkový kompas

Otázka č. 18
Slovenský výraz zameriavací senzor znamená v angličtine:

airframe

targeting sensor

air-to-fuel ratio

Otázka č. 19
Čo znamená v meteorologickej správe pre letectvo skratka BKN (broken)?

obloha je úplne pokrytá oblakmi

pokrytie oblohy od 5/8 do 7/8

pokrytie oblohy kolíše od bezoblačna do úplného pokrytia oblohy

Otázka č. 20
Celkový tlak je z hľadiska aerometrických prístrojov definovaný ako

je rovný dynamickému tlaku

súčet statického a dynamického tlaku

rozdiel statického a dynamického tlaku

Otázka č. 21
Slovenský výraz horák znamená v angličtine:

altitude test

burner

fuel flow

Otázka č. 22
Signály v letiskovej prevádzke - Pozemné vizuálne návesti
Skupina dvoch číslic umiestnená zvisle na letiskovej riadiacej veži alebo blízko nej ukazuje

plochu uzavretú pre pohyby lietadiel

smer, ktorý sa má použiť na pristátie alebo vzlet lietadla. Určený smer musí byť rovnobežný s driekom T a kolmý na jeho priečne rameno

lietadlám na prevádzkovej ploche smer vzletu vyjadrený v desiatkach stupňov k najbližšej desiatke stupňov magnetického kompasu

Otázka č. 23
Nastavovacie zariadenie na barometrickom výškomeri slúži na

ovládanie stupnice a ručiek a ich nastavenie na nulu

nastavenie hodnoty tlaku tej tlakovej hladiny, ktorú budeme brať ako počiatok merania

vylúčenie vplyvu teplôt na zmeny dĺžok súčastí prevodového mechanizmu a tým odchýlku indikácie od nuly

Otázka č. 24
Vplyv, ktorý zásadne ovplyvňuje činnosť kompasu s otočným systémom, je

inklinácia

devalvácia

deviácia

Otázka č. 25
Pre približný prevod m/s na km/h možno pri výpočtoch spamäti použiť vzťah:

m/s x 4 - 10%

m/s : 4 - 10%

m/s x 4 +10%

Otázka č. 26
Veľmi krátkym vlnám prislúcha frekvencia a vlnová dĺžka

f: 30 - 300 MHz lambda: 10 - 1 m

f: 30 - 300 kHz lambda: 10 - 1 km

f: 300 - 3 000 MHz lambda: 1 - 0,1 m

Otázka č. 27
Formulár SNOWTAM-u je publikovaný v AIP-e, časť:

FAL

SAR

AD

Otázka č. 28
Čas letu vetroňa (Sailplane) je:

celkový čas letu vetroňa, vrátane jeho vlečenia, od okamihu, keď sa vetroň začne pohybovať s cieľom uskutočniť vzlet, až po okamih, keď sa počas pristávania prvýkrát dotkne zeme

čas letu vetroňa, od okamihu, keď sa vetroň začne pohybovať s cieľom uskutočniť vzlet, až po okamih, keď sa zastaví po skončení letu, čas vlečenia sa do času letu nezapočítava

celkový čas letu vetroňa, vrátane jeho vlečenia, od okamihu, keď sa vetroň začne pohybovať s cieľom uskutočniť vzlet, až po okamih, keď sa zastaví po skončení letu

Otázka č. 29
Velitelia civilných lietadiel, okrem samostatných letov žiaka - pilota vo výcviku, môžu byť len výkonní letci s kvalifikáciou

pilota

kapitána lietadla

inštruktora

Otázka č. 30
Východ alebo západ slnka nastáva v okamihu, keď stred slnka je na morskom horizonte:

12°