Letecký test z aerodynamiky

Komplexný test 4 - letecký test
(30 otázok)

Otestujte si svoje znalosti v online leteckom teste Komplexný test 4. Po vyplnení testu stlačte tlačidlo "Vyhodnotiť test". Zobrazí sa Vám vyhodnotenie testu a Vaša úspešnosť. V prípade nesprávnych odpovedí sa dozviete riešenie. Pre správne fungovanie on-line testu musíte mať povolený javascript.

Otázka č. 1
Slovo vykonám znamená

rozumiem Vašej správe a budem podľa nej postupovať

áno

prijal som všetko z Vášho posledného vysielania

Otázka č. 2
Časti štartu sú

rozbeh, vzlet, stúpanie

rozbeh, odpútanie, rozlet, prechod, stúpanie

rozbeh, odpútanie, prechod, stúpanie

Otázka č. 3
Rámik zákrutomera sa vychyľuje

do zákruty

zo zákruty

rámik sa nevychyľuje, len ručička reaguje na uhlovú rýchlosť zatáčania

Otázka č. 4
Umelý horizont je letový prístroj určený na

sledovanie a meranie polohy lietadla v priestore

meranie veľkosti uhlových pohybov lietadla okolo zvislej osi

sledovanie a meranie časových zmien polohy lietadla vo vodorovnej rovine

Otázka č. 5
Osvedčenie letovej spôsobilosti lietadla

stráca svoju platnosť len v prípade uplynutia vyznačenej doby platnosti

stráca svoju platnosť len vyhlásením ŠLI

stráca svoju platnosť aj v prípade nedodržania predpísaných postupov obsluhy a údržby

Otázka č. 6
Pre loxodromu je charakteristické, že:

zviera s poludníkmi rôzne zemepisné smerníky.

nemá charakteristické znaky.

zviera s poludníkmi rovnaký zemepisný smerník.

Otázka č. 7
Krivka rovnakých rozdielov vzdialeností je:

hyperbola.

parabola.

loxodroma.

Otázka č. 8
Rovnica spojitosti predstavuje určitú formu zákona

zachovania energie

zachovania hmoty

akcie a reakcie

Otázka č. 9
Na diaľkový prenos je u otáčkomerov použitý prevažne

mechanický prenos s odstredivým systémom

hydraulický prenos s kvapalinovo-frikčným členom

elektrický prenos s magnetickým systémom

Otázka č. 10
Veľkosť horizontálnej rýchlosti pri stálej tiaži lietadla G = konšt. má vplyv na uhol nábehu. S jeho rastom rýchlosť

nemení sa

klesá

stúpa

Otázka č. 11
Z hľadiska stranovej stability rozoznávame 3 druhy pohybov, podľa ktorých posudzujeme stabilitu lietadla

tlmivo-klonivý pohyb, špirálový pohyb, stranové kmity lietadla

tlmivo-klonivý pohyb, špirálový pohyb, pozdĺžne kmity lietadla

klonivý pohyb, špirálový pohyb, stranové kmity lietadla

Otázka č. 12
Pozemný prístrojový čas (Instrument ground time) je:

prístrojový čas letu alebo pozemný prístrojový čas

časový úsek, v ktorom pilot uskutočňuje simulovaný let podľa prístrojov s použitím syntetického letového trenažéra, schváleného leteckým úradom

čas, ktorý uplynie od výjazdu lietadla z hangáru až do času, kedy lietadlo vzlietne z pristávacej plochy

Otázka č. 13
Ide o správne prednostné poradie správ, dopravovaných leteckou pohyblivou službou? Tiesňové, pilnostné, na zabezpečenie letov, o rádiovom zameraní, meteosprávy, o pravidelnosti letov.

áno

neviem

nie

Otázka č. 14
Anglický výraz inlet znamená v slovenčine:

bezdymová prevádzka

svetlica

sací otvor

Otázka č. 15
Dva majáky nachádzajúce sa blízko stredu trupu lietadla:

sa zapínajú za hmly alebo za zníženej viditeľnosti

sa zapínajú bezprostredne po zapnutí motorov a vypínajú sa tesne pred vypnutím motorov

sa zapínajú vždy pred zapnutím motorov a zostávajú zapnuté, kým sa motory nevypnú

Otázka č. 16
Výškomer zaparkovaného lietadla ukazoval večer výšku 350 ft, kým v ranných hodinách nasledujúceho dňa 400 ft. Príčinou bol

pokles tlaku vzduchu

vzostup tlaku vzduchu

nočný pokles teploty vzduchu

Otázka č. 17
Letecké rádiové a rádionavigačné zariadenia pracujú na princípe šírenia sa

ultrazvukových vĺn

elektromagnetických vĺn

akustických vĺn

Otázka č. 18
Zaťaženie letúna pri neustálenych letových režimoch je dané kombináciou

aerodynamických síl a ťahu pohonnej sústavy

aerodynamických síl, zaťažení od podvozku a hmotových síl

aerodynamických síl, ťahu pohonnej sústavy, hmotových síl a gyroskopických momentov

Otázka č. 19
Pri zameriavaní vysielača rámovou anténou sa anténa nastavuje do smeru

minimálneho príjmu

maximálneho príjmu

75% maximálneho príjmu

Otázka č. 20
Pri uložení ticha sú použité frázy

zastavte vysielanie

MAY DAY

zastavte vysielanie - MAY DAY

Otázka č. 21
Pri vykonaní sklzovej zákruty sa lietadlo vytáča (pozdĺžna os smeruje)

do zákruty

von zo zákruty

nevytáča sa

Otázka č. 22
Ukazovateľ gyroskopického prístroja na meranie kurzu lietadla sa nastavuje

nenastavuje sa

automaticky bez potreby nastavenia

tak, aby indikátor ukazoval kurz súhlasný s magnetickým kompasom

Otázka č. 23
Termoelektrické teplomery nie sú vhodné na meranie

teploty plynov v prúdovom motore

meranie teplôt hláv valcov

meranie teploty mazacích olejov

Otázka č. 24
168 NM je:

321,0 km

311,1 km

301,1 km

Otázka č. 25
Vodorovná chvostová plocha letúna zabezpečuje

vhodnú polohu ťažiska letúna, centráž

pozdĺžnu stabilitu a riaditeľnosť letúna

stranovú stabilitu a riaditeľnosť letúna

Otázka č. 26
Podľa Tabuliek na zemepisnej dĺžke 15o E je 18 h 30 min. Koľko hodín miestneho času je na zemepisnej dĺžke 5o W ?

19 h 50 min.

17 h 10 min.

19 h 10 min.

Otázka č. 27
Aerodynamickým skrútením krídla rozumieme

ohnutie konca krídla smerom dolu

postupnú zmenu uhlu nastavenia profilu od koreňa ku koncu krídla

použitie rôznych profilov (s rôznymi uhlami nulového vztlaku)

Otázka č. 28
Rýchlosť hovoru pri RTF spojení nemá prevyšovať

100 slov za minútu

50 slov za minútu

80 slov za minútu

Otázka č. 29
Geometrické skrútenie krídla je dané

uhlom medzi smerom nulového vztlaku v strede a na konci krídla

uhlom medzi tetivami v strede a na konci krídla

uhlom medzi danou rovinou a aerodynamickou osou krídla

Otázka č. 30
Na kompenzovanie kompasov sa používa

elektrické a mechanické zariadenie

magnetické ihlové alebo otočné kompenzačné zariadenie

elektrolytická alebo ortuťová libela