Letecký test z aerodynamiky

Komplexný test 34 - letecký test
(30 otázok)

Otestujte si svoje znalosti v online leteckom teste Komplexný test 34. Po vyplnení testu stlačte tlačidlo "Vyhodnotiť test". Zobrazí sa Vám vyhodnotenie testu a Vaša úspešnosť. V prípade nesprávnych odpovedí sa dozviete riešenie. Pre správne fungovanie on-line testu musíte mať povolený javascript.

Otázka č. 1
Za základné rozdelenie letových vlastností považujeme delenie na

stabilitu s pevným a voľným riadením

stabilitu a riaditeľnosť

statickú a dynamickú stabilitu

Otázka č. 2
Jeden feet [stopa] je: [prevod ft na m]

0,3048 m

3,0480 m

33,2800 m

Otázka č. 3
V prípade, že bolo nadviazané uspokojivé spojenie, služba (stanovisko) sa vo volacej značke

nemôže vynechať

môže vynechať

musí vynechať

Otázka č. 4
Kritické Reynoldsovo číslo určuje polohu

miesta vzniku rázovej vlny

aerodynamického stredu krídla

bodu prechodu laminárneho prúdenia na turbulentné

Otázka č. 5
Klimatizačné zariadenie lietadiel lietajúcich v malých výškach zabezpečuje spravidla

len požadovanú teplotu vzduchu v kabíne

požadovanú teplotu a potrebný tlak vzduchu

požadovanú teplotu a vlhkosť vzduchu

Otázka č. 6
Rádiokomunikačné a rádionavigačné zariadenia pred spustením a pred vypnutím pohonnej jednotky

môže sa používať len rádiovýškomer

musia byť vypnuté

nesmú sa používať v režime vysielania

Otázka č. 7
Letecký personál v zmysle platných predpisov tvorí:

letová sposádka

letová posádka a ostatný personál

letová posádka civilných lietadiel a obslužný personál

Otázka č. 8
Altocumulus - Ac je:

oddelené oblaky v tvare vlákien, pruhov a menších plôch. Majú vláknitú štruktúru a hodvábny lesk.

sivá tmavá vrstva, vplyvom vypadávajúcich zrážok má neostré obrysy.

menšie či väčšie plochy bielej alebo sivej farby, ktoré sa skladajú z elementov tvaru valov - pásov, radov alebo jednotlivých oválnych elementov.

Otázka č. 9
Ako sa správne nazýva smer vetra "severozápadný" v skratkách ICAO:

NW

SE

SW

Otázka č. 10
Nosníkové krídlo je do trupu uchytené pomocou

závesov v koreňovej časti krídla

skrutkového spojenia

príruby

Otázka č. 11
Na ochranu elektrickej siete a spotrebičov pred preťažením a poruchou slúžia

tavné alebo automatické poistky

kontrolné a meracie prístroje (A/V meter)

systém svetelnej a zvukovej signalizácie preťaženia

Otázka č. 12
Pokiaľ sa nachádza ťažisko za NB je lietadlo

statické, pozdĺžne nestabilné

statické, pozdĺžne stabilné

pozdĺžne stabilné

Otázka č. 13
Striedavá elektrická sieť na palube lietadiel pracuje s týmito hodnotami napätia a frekvencie

220 V, 50 Hz

27 V, 500 Hz

36, resp. 115 V, 400 Hz

Otázka č. 14
Indukovaná rýchlosť vzniká vplyvom vyrovnávania tlakov pod a nad krídlom a ich výslednica má smer

zhora dole kolmo na tetivu

zhora dole kolmo na strednú krivku

zhora dole kolmo na nabiehajúci prúd

Otázka č. 15
Vplyv, ktorý zásadne ovplyvňuje činnosť kompasu s otočným systémom, je

inklinácia

devalvácia

deviácia

Otázka č. 16
Prevod v priamom riadení je konštrukčne riešený

elektrickou alebo hydraulickou sústavou

tuhými ťahadlami alebo ohybnými lanami

tuhými ťahadlami alebo hydraulickou sústavou

Otázka č. 17
Vyberte správnu skratku pre Opakujte, Opakujem

RPT

RV

RTE

Otázka č. 18
Advekčná hmla vzniká vtedy, ak

prúdi studený vzduch z mora na pobrežie

prúdi teplý vlhký vzduch nad chladným zemským povrchom

sa nočným vyžarovaním výrazne ochladí zemský povrch a od neho vzduch na teplotu rosného bodu

Otázka č. 19
V striedavej elektrickej sieti sa na lietadle okrem napätia a prúdu ešte meria

striedavý odpor

výkon zdroja napätia

kmitočet

Otázka č. 20
Na ochranu elektrickej siete a spotrebičov pred preťažením a poruchou slúžia

tavné alebo automatické poistky

kontrolné a meracie prístroje (A/V meter)

systém svetelnej a zvukovej signalizácie preťaženia

Otázka č. 21
Odborná komisia na vyšetrovanie nehôd musí zabezpečiť ochranu poškodeného lietadla alebo trosiek a nákladu pred ďalším poškodením a neprípustnou manipuláciou po dobu nevyhnutnú na účely

ochrany majetku proti krádežiam

vyšetrenia

spracovanie fotoobjektívnej dokumentácie

Otázka č. 22
Aké nebezpečie hrozí počas vzletu v priestore mohutnej prízemnej inverzie teploty pri maximálnej vzletovej hmotnosti?

pokles nosnosti lietadla s výškou vďaka zmenšovaniu hustoty vzduchu s výškou a okrem toho hrozí aj strih vetra

termická turbulencia v dôsledku vzostupu teploty vzduchu s výškou

nehrozí žiadne nebezpečie, inverzia teploty skôr napomáha bezpečnému vzletu

Otázka č. 23
Umelý horizont je letový prístroj určený na

sledovanie a meranie polohy lietadla v priestore

meranie veľkosti uhlových pohybov lietadla okolo zvislej osi

sledovanie a meranie časových zmien polohy lietadla vo vodorovnej rovine

Otázka č. 24
Polohoznaky s diaľkovým prenosom používajú prevažne ako snímače

prenumatické, mechanické a rádioaktívne členy

potenciometre, indukčné vysielače, selsyn

tlakomerné krabice, gyroskopy, bimetalické snímače

Otázka č. 25
Priame riadenie umožňuje ovládať kormidlá

hydraulickými silovými mechanizmami

elektrickou sústavou

mechanickým prevodom

Otázka č. 26
Závady vzniknuté na lietadle počas prevádzky

odstraňuje obsluhujúci personál

odstraňuje posádka lietadla

odstraňuje kvalifikovaná osoba - technik

Otázka č. 27
Zosilnená prepážka trupu plní funkciu

ako prepážka tvarová a navyše prenáša sústredené zaťaženie od pripojeného uzla

pri prenášaní sústredených zaťažení

pri stabilizácii priečneho tvaru trupu a v miestnom odvádzaní plošných síl od pripojeného poťahu

Otázka č. 28
Slovenskú štátnu príslušnosť majú

všetky lietadlá prevádzkované slovenskými prevádzkovateľmi

všetky civilné lietadlá umiestnené v SR

civilné lietadlá zapísané v slovenskom leteckom registri

Otázka č. 29
Vypočítajte potrebné množstvo LPH, vrátane navigačnej zásoby (45´), pre trať Prešov- Lučenec, ak je dané: Vp = 180 km/h, S = 140 km. Uvažujte so spotrebou 40 l/h, a s letom po okruhu v trvaní 2 x 5´.

40 l

68 l

33 l

Otázka č. 30
Ktoré z uvedených údajov zahrňuje definícia medzinárodnej štandardnej atmosféry ICAO?

relatívna vlhkosť 100%, gradient teploty 1°C/100 m, tlak vzduchu v MSL 760 Torr, teplota vzduchu na MSL 15°C

tlak vzduchu na MSL 1013,2 hPa, teplota vzduchu na MSL 15°C, relatívna vlhkosť 0%, teplotný gradient 0,65°C/100 m

teplota vzduchu na MSL 15°C, relatívna vzhlkosť 50%, gradient teploty 0,65°C/100 m, tlak vzduchu na MSL 29,92 in