Letecký test z aerodynamiky

Komplexný test 3 - letecký test
(30 otázok)

Otestujte si svoje znalosti v online leteckom teste Komplexný test 3. Po vyplnení testu stlačte tlačidlo "Vyhodnotiť test". Zobrazí sa Vám vyhodnotenie testu a Vaša úspešnosť. V prípade nesprávnych odpovedí sa dozviete riešenie. Pre správne fungovanie on-line testu musíte mať povolený javascript.

Otázka č. 1
Účinnosť je definovaná ako

pomer výkonu k príkonu

pomer príkonu k výkonu

súčin príkonu a výkonu

Otázka č. 2
Ide o správne prednostné poradie správ, dopravovaných leteckou pohyblivou službou? Tiesňové, pilnostné, na zabezpečenie letov, o rádiovom zameraní, meteosprávy, o pravidelnosti letov.

áno

neviem

nie

Otázka č. 3
Vyberte správnu skratku pre Odlet alebo Odletieť

CVF

DES

DEP

Otázka č. 4
Slovenský výraz možnosť tankovania vo vzduchu znamená v angličtine:

air refueling capability

internal fuel (tanks)

canopy seal

Otázka č. 5
Čo je to kruh neistoty?

je to kružnica na trati, ktorej sa pilot musí vyhnúť.

je to kružnica, v ktorej sa pri strate orientácie lietadlo najpravdepodobnejšie nachádza a jej polomer je približne 10% z uletenej vzdialenosti.

je to kružnica, kde údaj magnetického kompasu vykazuje neurčité informácie.

Otázka č. 6
Vyberte správnu skratku pre Odlet alebo Odletieť

CVF

DES

DEP

Otázka č. 7
Traťová rýchlosť [W] je:

rýchlosť lietadla na kurze letu.

rýchlosť lietadla vzhľadom na smer vetra.

absolútna rýchlosť lietadla voči zemskému povrchu.

Otázka č. 8
Riadidlá sú v priamom riadení

plochy vytvárajúce potrebnú aerodynamickú silu

mechanické prvky prevodu sily v riadení

mechanické prvky ovládania riadenia v kabíne

Otázka č. 9
Klapky sú pevnostne namáhané predovšetkým

silami ovládacích mechanizmov v uzamknutej polohe

závesovým momentom aerodynamických síl na vychýlenej klapke

energiou turbulentného prúdu v úplave za krídlom

Otázka č. 10
Medzi snímače tlakomerov nepatrí

tlakomerná membrána a vlnovec

tlakomerná trubica a krabica

pružný mechanický element a pružina

Otázka č. 11
Skupina máp mierok: od 1:200 000 do 1:1 000 000 a viac, patrí medzi mapy:

stredných mierok.

malých mierok.

veľkých mierok.

Otázka č. 12
Pitotova statická snímacia trubica sníma

podtlak a statický tlak

celkový a statický tlak

dynamický tlak a podtlak

Otázka č. 13
Plná výchylka ručičky CPI (zostupového ukazovateľa majáka ILS-u), predstavuje odchýlku od zostupovej roviny:

+ 2,5° (alebo viac).

plus-mínus 0,7° (alebo viac).

- 1,0° (alebo viac).

Otázka č. 14
Fráza ako počujete znamená

aká je čitateľnosť môjho vysielania?

rozumel ste mi správne?

počujete dobre?

Otázka č. 15
Anglický výraz in-flight damage znamená v slovenčine:

viacúčelový letún

hriadeľ

poškodenie počas letu

Otázka č. 16
Skrátenú volaciu značku lietadla možno použiť

podľa vlastného uváženia

kedykoľvek

až po skrátení leteckou stanicou

Otázka č. 17
Vyberte správnu skratku pre Letová informačná oblasť

FIR

FIC

FISA

Otázka č. 18
Chvostové plochy slúžia k zabezpečeniu

stability, riaditeľnosti, vyvážiteľnosti (z hľadiska momentovej rovnováhy k ťažisku)

stability hmotového vyváženia, vytvorenia vyvažovacích síl

stability kompenzácie vplyvu vertikálnych a horizontálnych poryvov

Otázka č. 19
Anglický výraz engine speed indicator / speedometer znamená v slovenčine:

riadiaci panel, prístrojová doska

otáčkomer

vzletová hmotnosť

Otázka č. 20
Anglický výraz endurance test znamená v slovenčine:

vytrvalostná letová skúška

doba chodu motora

zúženie krídla

Otázka č. 21
Mechanické brzdy podvozkových kolies menia kinetickú energiu pohybujúceho sa letúna na

mechanickú energiu pretáčania kolesa okolo osi

teplo čiastočne odvádzané do okolitej atmosféry

reakciu odvádzanú do podvozkovej nohy

Otázka č. 22
Kyslíkové systémy zabezpečujú

kyslík potrebný na správny chod motora vo väčších výškach letu

prívod kyslíka do pneumatického systému

kyslík na krátkodobý pobyt človeka vo väčších výškach letu

Otázka č. 23
Súčasťou skúšobného vysielania sú slová

skúška zariadenia

skúška vysielania

skúška rádia

Otázka č. 24
Pre približný prevod metrov na stopy (feet), možno pri výpočtoch spamäti použiť vzťah:

m x 0,3

m : 10 x 3

m x 3 + 10%

Otázka č. 25
Palivomery nevyužívajú ako metódu merania

turbínovú (tachometrickú) a dynamickú (klapkovú)

plavákovú alebo rádioizotopickú metódu

kapacitnú alebo hydrostatickú metódu

Otázka č. 26
Ohnutie konca krídla smerom nahor alebo dole má za účinok

zväčšenie vztlaku

zväčšenie odporu

zmenšenie indukovaného odporu

Otázka č. 27
Prevod rýchlosti vetra z uzlov na ms-1 vyjadruje vzťah

1 kt = 0,75 ms-1

1 kt = 0,5 ms-1

1 kt = 2 ms-1

Otázka č. 28
Ktoré charakteristické poveternostné javy sa viažu na studený front?

rozsiahla oblasť Ns s trvalými zrážkami a ustálený vietor

mohutná oblačnosť s výskytom Cb, prípadne aj s búrkami a výrazná zmena vetra

stredná oblačnosť, vrátane Ac len, občas aj mrholenie

Otázka č. 29
Zariadenie na zvýšenie vztlaku

zvyšuje dosiahnuteľné hodnoty vztlaku a rýchlosti

zvyšuje dosiahnuteľné hodnoty vztlaku a znižuje minimálnu rýchlosť letu

zabezpečuje zvýšenie vztlaku pri letoch vo veľkých výškach

Otázka č. 30
Akonáhle veliteľ lietadla spozoruje nehodu, alebo že je iné lietadlo v tiesni, vynímajúc prípady kedy nie je schopný alebo by to ohrozilo bezpečnosť jeho letu, alebo že ďalšie sledovanie by bolo zbytočné, je povinný

oznámiť túto skutočnosť príslušnému úradu

vyčkávať v priestore nehody až do príchodu zástupcu prevádzkovateľa

nestratiť lietadlo v tiesni z dohľadu, určiť polohu lietadla v tiesni, oznámiť túto skutočnosť stanovisku riadenia letovej prevádzky alebo záchrannému koordinačnému stredisku a postupovať podľa ich pokynov