Letecký test z aerodynamiky

Komplexný test 27 - letecký test
(30 otázok)

Otestujte si svoje znalosti v online leteckom teste Komplexný test 27. Po vyplnení testu stlačte tlačidlo "Vyhodnotiť test". Zobrazí sa Vám vyhodnotenie testu a Vaša úspešnosť. V prípade nesprávnych odpovedí sa dozviete riešenie. Pre správne fungovanie on-line testu musíte mať povolený javascript.

Otázka č. 1
Zrážky na teplotnom fronte sú predovšetkým

dažďové alebo snehové prehánky

mrholenie alebo trvalé zrážky

krúpy a búrkové zrážky

Otázka č. 2
Správne skrátenie volacej značky OM DLS je nasledovné

DLS

KLS

OLS

Otázka č. 3
Značka ZT znamená, že čas je udaný v:

UTC

SEČ

SEČ L

Otázka č. 4
Na veľkosť termoelektromotorickej sily termočlánku nemá vplyv

výber materiálov termočlánku a ich geometrické rozmery

kolísanie napätia palubnej elektrickej siete

rozdiel teplôt tzv. teplého a studeného konca termočlánku

Otázka č. 5
Pri paralelnom zapojení rezistrov (odporov) je výsledné napätie

rovnaké ako napätie zdroja

rozdelí sa podľa jednotlivých odporov v obvode

je menšie ako napätie zdroja

Otázka č. 6
Nastavovacie zariadenie na barometrickom výškomeri slúži na

ovládanie stupnice a ručiek a ich nastavenie na nulu

nastavenie hodnoty tlaku tej tlakovej hladiny, ktorú budeme brať ako počiatok merania

vylúčenie vplyvu teplôt na zmeny dĺžok súčastí prevodového mechanizmu a tým odchýlku indikácie od nuly

Otázka č. 7
V ktorej odpovedi je správne uvedený druh oblakov a zrážok, ktoré z neho vypadávajú?

Cu -mrholenie

Cb - krajinský trvalý dážď

Ns - trvalé zrážky

Otázka č. 8
Údaj otáčkomera je uvedený

v otáčkach za sekundu

počtom otáčok za dobu činnosti motora

otáčkami za minútu alebo v percentách

Otázka č. 9
Slovo príjem znamená

prijal som všetko z Vášho posledného vysielania

rozhovor je ukončený a neočakáva sa odpoveď

moje vysielanie skončilo, očakávam Vašu odpoveď

Otázka č. 10
Aby bolo lietadlo pozdĺžne stabilné musí platiť

ťažisko musí byť pred neutrálnym bodom lietadla

ťažisko musí byť za neutrálnym bodom lietadla

pôsobisko vztlaku lietadla musí byť pred ťažiskom

Otázka č. 11
Sériové, paralelné a môstikové zapojenia slúžia na spojovanie

elektrických prvkov, zdrojov, blokov

nerovnakých vodičov, rozvádzačov a ističov

prístrojov (vizuálnych) a ovládačov

Otázka č. 12
Termočlánky sa na lietadle používajú na

ako snímače napr. termoelektrických teplomerov

pohon pohonnej jednotky (pri športových lietadlách s pomocným elektromotorom)

dobíjanie palubných akumulátorov

Otázka č. 13
Sila je definovaná

sila F = v.t (m)

sila F = m.a (N)

sila F = m.g (N)

Otázka č. 14
Civilné svitanie alebo súmrak nastávajú, ak je slnko:

5° pod horizontom.

6° pod horizontom.

7° pod horizontom.

Otázka č. 15
Na diaľkový prenos je u otáčkomerov použitý prevažne

mechanický prenos s odstredivým systémom

hydraulický prenos s kvapalinovo-frikčným členom

elektrický prenos s magnetickým systémom

Otázka č. 16
Základnými aerodynamickými charakteristikami profilu sú

tlakový spád, uhol nábehu, závislosť súčiniteľa odporu od uhla nábehu, maximálna hrúbka profilu

závislosť súčiniteľa vztlaku od uhla nábehu (vztlaková čiara), závislosť súčiniteľa vztlaku od súčiniteľa odporu s vyznačením hodnôt uhla nábehu (polára), závislosť súčiniteľa klopivého momentu od uhla nábehu (momentová čiara), rozloženie tlaku po hĺbke profilu

polára, vztlaková čiara, momentová čiara, tlakový spád, uhol nábehu, maximálna hrúbka

Otázka č. 17
Odporový teplomer na svoju činnosť musí byť napojený

na palubnú elektrickú sieť

na vonkajší elekrický zdroj

nepotrebuje žiadny zdroj energie

Otázka č. 18
Jednotkou elektrického výkonu je

W ( wat)

kW/h (kilowat za hodinu)

kJ (kilojoule)

Otázka č. 19
1000 ft/min je približne: [prevod ft/min na m/s]

2 m/s

5 m/s

10 m/s

Otázka č. 20
Rýchlomer ako tlakomerný prístroj je

absolútny tlakomer

relatívny tlakomer

nie je vôbec tlakomerom

Otázka č. 21
Centrážou lietadla rozumieme polohu

neutrálneho bodu lietadla vyjadrenú v % strednej aerodynamickej tetivy

pôsobiska vztlaku, vyjadrenú v % strednej aerodynamickej tetivy

ťažiska lietadla, vyjadrenú v % strednej aerodynamickej tetivy

Otázka č. 22
Anglický výraz aerofoil znamená v slovenčine:

magnetické deklinácie

preferovaný motor

profil krídla

Otázka č. 23
Za čas letu sa u letúnov (Aeroplanes) považuje

celkový čas od okamihu, keď sa letún začal pohybovať za účelom vzletu, do okamihu, keď vysunul podvozok a chystá sa na pristátie

celkový čas od okamihu, keď letún zasunul podvozok a letí, do okamihu, keď vysunul podvozok a chystá sa na pristátie

celkový čas od okamihu, keď sa letún začal pohybovať za účelom vzletu, do okamihu, keď sa úplne zastaví po skončení letu

Otázka č. 24
Pre ktoré vlny sa stávajú prekážkou javy, ako sú hmla, dážď, sneh?

VKV

SV

UKV

Otázka č. 25
LMT (local meanse time) je:

miestny stredný slnečný čas.

miestny hviezdny čas.

pravý slnečný čas.

Otázka č. 26
Činnosť plavákových a kapacitných palivomerov ovplyvňuje zásadne táto chyba metódy

zmena hladiny paliva spôsobená pohybom lietadla

trenie a zadrhávanie mechanických súčastí

zmena množstva paliva v nádrži

Otázka č. 27
Slovo opakujte znamená

opakujte všetko (alebo časť správy) presne tak, ako ste ju prijal

opakujte volanie

opakujte všetko (alebo určitú časť správy)

Otázka č. 28
Čerpadlá v palivovej sústave zabezpečujú

plnenie nádrží palivovej sústavy

dodávku paliva s potrebným tlakom

odsávanie prebytočného paliva z palivovej sústavy motora

Otázka č. 29
Jeden km je: [prevod km na NM]

3,28 NM

0,5399 NM

1,852 NM

Otázka č. 30
Maximálnu rýchlosť stúpania dosiahne lietadlo, keď

prebytok výkonov pohonných jednotiek je minimálny

prebytok výkonov pohonných jednotiek je maximálny

prebytok výkonov je rovný 0