Letecký test z aerodynamiky

Komplexný test 19 - letecký test
(30 otázok)

Otestujte si svoje znalosti v online leteckom teste Komplexný test 19. Po vyplnení testu stlačte tlačidlo "Vyhodnotiť test". Zobrazí sa Vám vyhodnotenie testu a Vaša úspešnosť. V prípade nesprávnych odpovedí sa dozviete riešenie. Pre správne fungovanie on-line testu musíte mať povolený javascript.

Otázka č. 1
Výškomer zaparkovaného lietadla ukazoval večer výšku 350 ft, kým v ranných hodinách nasledujúceho dňa 400 ft. Príčinou bol

pokles tlaku vzduchu

vzostup tlaku vzduchu

nočný pokles teploty vzduchu

Otázka č. 2
Kompenzácia kompasu je postup

určený na stanovenie chýb kompasu spôsobených rušivými zotrvačnými silami

určený na komplexné určenie chýb kompasu

smerujúci k stanoveniu a vylúčeniu vplyvu deviácie

Otázka č. 3
Správne skrátenie volacej značky OM DLS je nasledovné

DLS

KLS

OLS

Otázka č. 4
Súčasťou rozvodu celkového a statického tlaku na lietadle nie sú

odkaľovacie nádoby

vzduchový filter

rozdvojky a hadice rozvodu

Otázka č. 5
Meranie v barometrickom variometri sa deje na základe porovnania

statického tlaku a dynamického tlaku

statického tlaku a celkového tlaku

statického tlaku a tlaku v porovnávacom objeme (nádobe)

Otázka č. 6
Na kontrolu funkcie palivovej sústavy je ľahký cvičný letún vybavený ukazovateľmi

prietoku paliva v sústave a tlaku pred čerpadlom

množstva paliva v nádržiach a tlaku paliva za dopravným čerpadlom

prietoku paliva a tlaku paliva za čerpadlom

Otázka č. 7
Keď pilot po prelete orientačného bodu zistí znos, vráti sa na pôvodnú trať tak, že:

opraví kurz letu o uhol znosu a letí týmto novým kurzom.

opraví kurz lietadla o dvojnásobný uhol znosu a pripočíta 180°.

obráti pozdĺžnu os lietadla o dvojnásobný uhol znosu smerom k trati a letí novým kurzom rovnakú dobu, akú letel od orientačného bodu, nad ktorým bol ešte na trati.

Otázka č. 8
Vyberte správnu skratku pre Riadený okrsok

DOM

CTR

CPL

Otázka č. 9
Anglický výraz engine performance znamená v slovenčine:

výkon motora

letová spôsobilosť

prídavné útočné systémy

Otázka č. 10
Praktická presnosť v určení relatívneho smerníka pomocou rádiomajáka NDB je:

10°

Otázka č. 11
Staviteľný stabilizátor zaraďujeme medzi

aerodynamické odľahčenie

statické vyváženie

aerodynamické vyváženie

Otázka č. 12
Na zmeranie prúdu je ampérmeter zapojený do meraného obvodu

v sérii

paralelne

podľa možností a podmienok pripojenia prístrojov do obvodu (ľubovoľne)

Otázka č. 13
Na ovládanie vysokoúčinných kotúčových bŕzd sa spravidla používa

mechanický pákový prevod

hydraulický systém

pneumatický systém

Otázka č. 14
Najlepšie vystihuje tvar zemského telesa:

referenčná guľa.

referenčný elipsoid.

geoid.

Otázka č. 15
Tzv. stykovanie alebo vodivé prepojenie z hľadiska statickej elektriny pomocou stykovacích pásikov je dôležité z dôvodu

odstránenia rušenia komunikačných zariadení

dobrého vedenia elektrického prúdu aj do najvzdialenejších častí lietadla

odvedenia statickej elektriny z pohyblivých častí

Otázka č. 16
Nultý (základný) poludník prechádza cez:

Paríž.

New York.

Greenwich.

Otázka č. 17
Skupina SCT040CB v správe METAR znamená, že sa na danom letisku vyskytuje

5 až 7/8 búrkových oblakov s výškou základne 400 m

stratokumulus a predpokladá sa výskyt 4/8 kumulonimbov

1 až 4/8 búrkových oblakov s výškou základne 1200 m

Otázka č. 18
Starostlivosť o rozvoj slovenského civilného letectva prináleží

Slovenskej správe letísk

Ministerstvu dopravy, pôšt a telekomunikácii

Štátnej leteckej inšpekcii

Otázka č. 19
Priestorová navigácia umožňuje:

let po letových cestách, vrátane informácie o výške a čase.

let v priestore po letových cestách a aj letových líniách.

let lietadla po ľubovoľnej trati aj mimo schválených letových ciest a línií.

Otázka č. 20
V predpovedi TAF informácia PROB40 TEMPO TS znamená, že sa očakáva

s pravdepodobnosťou 80% postupný výskyt búrky

s pravdepodobnosťou 40% občasný výskyt búrky

s najväčšou pravdepodobnosťou občas búrka s výškou základne kumulonimbov 1200 m

Otázka č. 21
Smerový zotrvačník má byť pri rolovaní (z konštrukčného hľadiska)

odaretovaný

zaaretovaný

v ľubovoľom stave

Otázka č. 22
Medzi oblačnosť s mohutným vertikálnym vývojom radíme:

Ac - altocumulus

Cb - cumulonimbus

Cu - cumulus

Otázka č. 23
Polohová čiara je:

čiara, ktorá udáva polohový smerník lietadla.

geometrické miesto bodov, nad ktorými sa lietadlo s určitou pravdepodobnosťou v danom okamihu nachádza.

geometrické miesto bodov, ktoré nám v mape udávajú polohu lietadla.

Otázka č. 24
Pôsobisko vztlaku profilu je bod

ku ktorému je priložený vztlak profilu

okolo ktorého sa otáča profil pri torznom namáhaní krídla

ku ktorému je súčiniteľ momentu nezávislý na uhle nábehu

Otázka č. 25
Vyberte správne skrátenie nasledujúcej rádiotelefonickej volacej značky lietadla ČSA 444

ČSA 44

ČSA 4

nemožno krátiť

Otázka č. 26
Informácie pre prílet na letisko (napr. na LZIB) - sú publikované v AIP-e, časť:

FAL

AGA

AD

Otázka č. 27
Vietor, nameraný na letisku Sliač je 09008mps. Aký vietor možno očakávať vo výške asi 1000 m pri normálnych podmienkach a v ktorom smere od tohto letiska sa nachádza stred tlakovej níže?

12014mps, na juh

04006mps, na sever

27016mps, na západ

Otázka č. 28
Elektromagnetické vlny, ktoré nazývame dlhými vlnami sa šíria

povrchovými vlnami a priestorovými vlnami

povrchovými vlnami

priamymi vlnami

Otázka č. 29
Plná výchylka ručičky CPI (zostupového ukazovateľa majáka ILS-u), predstavuje odchýlku od zostupovej roviny:

+ 2,5° (alebo viac).

plus-mínus 0,7° (alebo viac).

- 1,0° (alebo viac).

Otázka č. 30
Stredné vlny sa vo dne šíria

priestorovou a povrchovou vlnou

priestorovou vlnou

povrchovou vlnou