Letecký test z aerodynamiky

Komplexný test 124 - letecký test
(30 otázok)

Otestujte si svoje znalosti v online leteckom teste Komplexný test 124. Po vyplnení testu stlačte tlačidlo "Vyhodnotiť test". Zobrazí sa Vám vyhodnotenie testu a Vaša úspešnosť. V prípade nesprávnych odpovedí sa dozviete riešenie. Pre správne fungovanie on-line testu musíte mať povolený javascript.

Otázka č. 1
Vietor je:

rýchlosť vzduchu voči lietadlu.

premiestňovanie vzduchu v horizontálnom smere a udáva sa silou prúdenia vzduchu.

premiestňovanie vzduchu v horizontálnom smere a udáva sa smerom a rýchlosťou.

Otázka č. 2
Slúchadlá komunikačnej súpravy odkladáme po ukončení letu

na držiak alebo priamo na magnetický kompas

na inštalované držiaky

odnesieme z paluby lietadla

Otázka č. 3
Uhol nábehu zviera vektor nabiehajúceho prúdu vzduchu s

strednou hrivkou profilu

výslednou aerodynamickou silou

tetivou profilu

Otázka č. 4
Definícia: podmienky, týkajúce sa bezpečnosti lietadla alebo iného dopravného prostriedku, alebo bezpečnosti niektorých osôb na jeho palube alebo v dohľade, ktoré ale nevyžadujú okamžitú pomoc, je definícia

pilnosti

tiesne

prednosti letu

Otázka č. 5
Korekčné zariadenie smerového zotrvačníka slúži na

nastavovanie osi rotácie gyroskopu do vertikálnej polohy

nastavenie kolmosti vnútorného a vonkajšieho rámika v horizontálnom lete

vylúčenie vplyvu zotrvačných síl na prístroj

Otázka č. 6
Slovenský výraz pohon znamená v angličtine:

sideslip

propulsion

killer scout

Otázka č. 7
Slovo čakajte znamená

čakajte, zavolám Vás

čakajte a zavolajte neskôr

čakajte, nevypínajte rádio

Otázka č. 8
Anglický výraz external fuel tanks znamená v slovenčine:

námorná hliadka

kanón

prídavné vonkajšie nádrže

Otázka č. 9
Akonáhle veliteľ lietadla spozoruje nehodu, alebo že je iné lietadlo v tiesni, vynímajúc prípady kedy nie je schopný alebo by to ohrozilo bezpečnosť jeho letu, alebo že ďalšie sledovanie by bolo zbytočné, je povinný

oznámiť túto skutočnosť príslušnému úradu

vyčkávať v priestore nehody až do príchodu zástupcu prevádzkovateľa

nestratiť lietadlo v tiesni z dohľadu, určiť polohu lietadla v tiesni, oznámiť túto skutočnosť stanovisku riadenia letovej prevádzky alebo záchrannému koordinačnému stredisku a postupovať podľa ich pokynov

Otázka č. 10
Bod prechodu je bodom, kde dochádza k

odtrhnutiu medznej vrstvy

zmene laminárneho prúdenia v turbulentne

rozdeleniu nabiehajúceho prúdu na profil

Otázka č. 11
Slovenský výraz palivové čerpadlo znamená v angličtine:

fuel pump

flame detector sensor

guidance

Otázka č. 12
Musí pilnostná správa lietadla vykonávajúceho sanitný let obsahovať nasledujúce údaje: - volaciu značku lietadla, - polohu lietadla, - zamýšľanú trať, - vypočítané časy (vzletu, pristátia a pod.), - ďalšie informácie dôležité pre let.

áno

nie

podľa potreby

Otázka č. 13
Komponenta vetra je:

hodnota jeho smeru vyjadrená v stupňoch.

rozloženie smeru vetra do jeho pozdĺžnej a bočnej zložky, ktoré pilot potrebuje poznať, napríklad pri vzlete alebo pred pristátím na VPD.

smer a rýchlosť vetra sú jeho komponenty.

Otázka č. 14
Signál vysielaný nesmerovými rádiomajákmi NDB je modulovaný

fázovo

frekvenčne

amplitúdovo

Otázka č. 15
Rozdelenie leteckých máp je podľa Predpisu L-4 je urobené podľa:

mierky.

pôvodu.

šiestich fáz letu lietadla.

Otázka č. 16
Medzi metódy merania námrazy nepatrí

magnetická metóda

rádioaktívna metóda

pneumatická metóda

Otázka č. 17
Na ktorých mapách sú zakreslené izobary?

na výškových

na mapách s rovnakou zmenou tlaku

na prízemných

Otázka č. 18
Čas UTC je voči času SEČ posunutý o:

- 1 hod.

+ 1 hod.

- 2 hod.

Otázka č. 19
Vo volacej značke leteckej stanice letiskového stanoviska je názov

CONTROL

RADIO

VEŽA

Otázka č. 20
Anglický výraz landing gear znamená v slovenčine:

zhasnutie motora (pri preťažení)

podvozok

identifikačné osvetlenie

Otázka č. 21
O zápise do slovenského leteckého registra vydá Štátna letecká inšpekcia

potvrdenie

registračné potvrdenie

osvedčenie

Otázka č. 22
Do systému gyromagnetického a gyroindukčného kompasu nepatrí

indukčný vysielač s kompenzáciou deviačných vplyvov

gyroskopický vypínač korekcie

gyroskopický vysielač a magnetický diaľkový kompas

Otázka č. 23
Pre aerodynamickú podobnosť platia tieto základné kritériá

zhodnosť Re a rýchlosti pre skutočnosť a experiment

zhodnosť M a plochy pre skutočnosť a experiment

zhodnosť Re a M pre skutočnosť a modelovaný experiment

Otázka č. 24
Informácie, ktoré nezodpovedajú podmienkam na vydanie NOTAMu alebo publikovaniu v AIPe, ale vzťahujú sa na bezpečnosť letov, leteckej prevádzky alebo sa týkajú otázok technických, administratívnych alebo právnych, sú publikované v

leteckom obežníku

letovej príručke

leteckej príručke

Otázka č. 25
Slovo správne znamená

to je správne

povolenie na požadovaný úkon je schválené

rozumel som Vašej správe

Otázka č. 26
Stredné vlny sa vo dne šíria

priestorovou a povrchovou vlnou

priestorovou vlnou

povrchovou vlnou

Otázka č. 27
Veľmi dlhým vlnám prislúcha frekvencia a vlnová dĺžka

f: 300 - 3 000 kHz lambda: 1 000 - 100 m

f: 3 - 30 kHz lambda: 100 - 10 km

f: 300 - 3 000 MHz lambda: 1 - 0,1 m

Otázka č. 28
Klimatizačné zariadenie lietadiel lietajúcich v malých výškach zabezpečuje spravidla

len požadovanú teplotu vzduchu v kabíne

požadovanú teplotu a potrebný tlak vzduchu

požadovanú teplotu a vlhkosť vzduchu

Otázka č. 29
Najvýhodnejšie rozdelenie miestnych súčiniteľov vztlaku z hľadiska indukovaného odporu má

obdĺžnikové neskrútené krídlo

eliptické neskrútené krídlo

lichobežníkové neskrútené krídlo

Otázka č. 30
Neutrálny bod lietadla je bod, pre ktorý platí

súčiniteľ klopivého momentu je konštantný a nezávislý od uhlu nábehu

súčiniteľ klopivého momentu je nulový

je pôsobiskom vztlaku lietadla