Letecký test z aerodynamiky

Komplexný test 12 - letecký test
(30 otázok)

Otestujte si svoje znalosti v online leteckom teste Komplexný test 12. Po vyplnení testu stlačte tlačidlo "Vyhodnotiť test". Zobrazí sa Vám vyhodnotenie testu a Vaša úspešnosť. V prípade nesprávnych odpovedí sa dozviete riešenie. Pre správne fungovanie on-line testu musíte mať povolený javascript.

Otázka č. 1
Pri príprave na navigačný let (z hľadiska leteckej navigácie) musí pilot pred letom:

mať platný pilotný preukaz.

preštudovať publikácie AIP a NOTAM a presvedčiť sa, že trať letu nezasahuje do stálych, ani pre danú dobu aktivovaných zakázaných a obmedzených priestorov.

preštudovať letovú príručku pre daný typ lietadla.

Otázka č. 2
Ako stanovíme priemernú výšku pre výpočet PVR, ak stúpanie začíname v 500 m?

od cestovnej výšky odrátame 500 m, získanú hodnotu delíme dvoma a pripočítame 500 m.

delíme cestovnú výšku dvoma a pripočítame 500 m.

delíme 500 m dvoma a pripočítame polovicu cestovnej výšky.

Otázka č. 3
Skratka MPH znamená:

km/h (= km.h-1)

SM/h (= SM.h-1)

NM/h (= NM.h-1)

Otázka č. 4
O zápise do slovenského leteckého registra vydá Štátna letecká inšpekcia

potvrdenie

registračné potvrdenie

osvedčenie

Otázka č. 5
Čas SEČ L je voči času UTC posunutý o:

- 1 h

+ 2 h

+ 1 h

Otázka č. 6
Pokiaľ ide o dohľadnosť, možno nasledujúcu leteckú poveternostnú správu LZIB 27010mps CAVOK 20/10 Q1020 NOSIG = interpretovať

dohľadnosť 10 km alebo viac

údaj o dohľadnosti nie je k dispozícii

dohľadnosť je viac ako 5 km

Otázka č. 7
Pre približný prevod km/h na m/s možno pri výpočtoch spamäti použiť vzťah:

km/h : 4 + 10%

km/h x 4 - 10%

km/h : 4 - 10%

Otázka č. 8
Trojfázové elektrické siete na lietadle majú toto napätie a frekvenciu

36 V / 400 Hz

380 V / 500 Hz

220 V nestabilizovanej frekvencie

Otázka č. 9
Rotačný menič je z hľadiska konštrukcie

podobný dynamu

rovnaký ako trojfázový alternátor

spotrebič na vstupe a zdroj žiadaného napätia na výstupe

Otázka č. 10
Aká je správna výška a teplota vzduchu 700 hPa hladiny podľa štandardnej atmosféry ICAO?

5000 ft, 5°C

3000 m, 0°C

10000 ft, -5°C

Otázka č. 11
Základnou vlastnosťou točiaceho sa zotrvačníka s tromi stupňami voľnosti je

sledovať pohyby lietadla v priestore

schopnosť merať uhlové rýchlosti pootočenia lietadla okolo niektorej osi

udržiavať v stálej polohe svoju os rotácie

Otázka č. 12
Direkčná pružina ako súčasť zákrutomeru slúži na

protipôsobenie direkčným momentom

nie je súčasťou mechanizmu prístroja

udržiavanie vodorovnej polohy rámika

Otázka č. 13
Polomer zákruty je obmedzený týmito faktormi

násobkom, cy max , maximálnym výkonom motorov

násobkom, náklonom, odporom lietadla

násobkom, cx max , maximálnym výkonom motorov

Otázka č. 14
Zemepisnú šírku vyjadrujeme:

stupňami od rovníka (od 0° do 90°).

stupňami od pólu.

kilometrami (km) od rovníka.

Otázka č. 15
Ktoré zo zapojení sa najčastejšie používa v zapojení diaľkových tlakomerov?

sériové

môstikové

sériovo-paralelné

Otázka č. 16
Priečnu obratnosť lietadla posudzujeme podľa

účinku krídielok

účinku smerového kormidla

účinku výškového kormidla

Otázka č. 17
Slovenský výraz uhol nábehu znamená v angličtine:

agility

angle of attack

wing

Otázka č. 18
Pretrvávanie radiačnej hmly na danom letisku v zimnom polroku podporuje

oblačnosť a silný vietor

nerušené vyžarovanie tepla zemským povrchom a silná mechanická trubulencia

prízmená výrazná inverzia teploty vzduchu

Otázka č. 19
Slnko zapadá podľa Tabuľky pre 15o E v čase 20:12 SEČ L. Letíte do bodu KBT (22o 00´ E) kurzom 090o z VBT do KBT, ktorý sa nachádza vo vzdialenosti S=270 km, traťovou rýchlosťou W=180 km/h. Kedy najneskôr musíte vzlietnuť, aby ste pristáli najneskôr do západu slnka? Doba letu po okruhu je 2 x 5 min.

18 : 04 SEČ L

19 : 34 SEČ L

17 : 04 UTC

Otázka č. 20
Hlavný nosník jednonosníkového krídla je umiestnený

vo vystuženej nábežnej hrade krídla

v mieste najväčšej hrúbky profilu krídla

v odtokovej časti krídla s uchytením krídielok a klapiek

Otázka č. 21
V správe METAR sa v skupine vetra vyskytuje na miestach, určených nárazu vetra, trojmiestna informácia. Ide o

chybu v šifrovaní, lebo informácia o náraze vetra môže byť nanajvýš dvojmiestna

správu o vetre vo voľnom ovzduší a v takýchto správach môže byť hodnota nárazu vetra vyjadrená až trojmiestnym číslom

úplný súlad so šifrovaním nárazov prízemného vetra v prípade, že presiahne hodnotu 99, napr. uzlov, alebo kmh-1

Otázka č. 22
Pre výklzovú zákrutu platí konfigurácia orgánov riadenia

úmerné výchylky nožného a ručného riadenia

nadmerná výchylka nožného riadenia a malý náklon

veľký náklon a malá výchylka nožného riadenia

Otázka č. 23
MAY DAY je rádiotelefónny signál správy

pilnostnej

tiesňovej

správy na zaistenie bezpečnosti letu

Otázka č. 24
Mráz vo vrstve hrubej len niekoľko cm až niekoľko desiatok cm - vznikajúci radiačným ochladením je

prízemný mráz

poľadovica

ľadovica

Otázka č. 25
Vodorovné chvostové plochy majú na pozdĺžnu stabilitu lietadla

záporný vplyv

kladný vplyv

nemajú vplyv

Otázka č. 26
Návod na obsluhu a údržbu

poskytuje informácie pre obsluhujúci personál

poskytuje informácie dôležité pre posádku

je propagačným materiálom o lietadle

Otázka č. 27
Pri vykonávaní medzinárodných letov civilných lietadiel musia byť dodržované aj predpisy

o pohraničnej kontrole a colné a devízové predpisy

štátu, v ktorom bolo civilné lietadlo vyrobené

o uľahčovaní medzinárodného styku

Otázka č. 28
Slnko zapadá podľa Tabuľky pre 15o E v čase 20:12 SEČ L. Letíte do bodu KBT (22o 00´ E) kurzom 090o z VBT do KBT, ktorý sa nachádza vo vzdialenosti S=270 km, traťovou rýchlosťou W=180 km/h. Kedy najneskôr musíte vzlietnuť, aby ste pristáli najneskôr do západu slnka? Doba letu po okruhu je 2 x 5 min.

18 : 04 SEČ L

19 : 34 SEČ L

17 : 04 UTC

Otázka č. 29
Elektrické motory, používané na lietadlách, sú v porovnaní s pozemnými

principiálne zhodné, ale konštrukčne rozdielne (s ohľadom na podmienky činnosti)

principiálne a konštrukčne rozdielne

principiálne naprosto rozdielne

Otázka č. 30
U jednovodičovej elektrickej siete je ukostrený vždy

ľubovoľný pól batérie

kladný pól

záporný pól