Letecký test z aerodynamiky

Aerodynamika X64 - letecký test
(20 otázok)

Otestujte si svoje znalosti v online leteckom teste Aerodynamika X64. Po vyplnení testu stlačte tlačidlo "Vyhodnotiť test". Zobrazí sa Vám vyhodnotenie testu a Vaša úspešnosť. V prípade nesprávnych odpovedí sa dozviete riešenie. Pre správne fungovanie on-line testu musíte mať povolený javascript.

Otázka č. 1
Geometrickými charakteristikami profilu krídla sú

polomer nábežnej hrany, maximálna hrúbka, maximálne prehnutie, poloha maximálnej hrúbky, poloha maximálneho prehnutia, stredná krivka

hrúbka profilu, polomer nábežnej hrany, maximálna hrúbka profilu a jej poloha, maximálne prehnutie strednej krivky profilu a jeho poloha, stredná krivka, tetiva profilu

hrúbka profilu

Otázka č. 2
Základnými aerodynamickými charakteristikami profilu sú

tlakový spád, uhol nábehu, závislosť súčiniteľa odporu od uhla nábehu, maximálna hrúbka profilu

závislosť súčiniteľa vztlaku od uhla nábehu (vztlaková čiara), závislosť súčiniteľa vztlaku od súčiniteľa odporu s vyznačením hodnôt uhla nábehu (polára), závislosť súčiniteľa klopivého momentu od uhla nábehu (momentová čiara), rozloženie tlaku po hĺbke profilu

polára, vztlaková čiara, momentová čiara, tlakový spád, uhol nábehu, maximálna hrúbka

Otázka č. 3
Pôsobisko vztlaku profilu je bod

ku ktorému je priložený vztlak profilu

ku ktorému je súčiniteľ momentu nezávislý na uhle nábehu

okolo ktorého sa otáča profil pri torznom namáhaní krídla

Otázka č. 4
Odpor, ktorý vzniká pri obtekaní krídla konečného rozpätia delíme na

tvarový, trecí

tvarový, indukovaný, škodlivý

tvarový, trecí, indukovaný

Otázka č. 5
Geometrickými charakteristikami krídla sú

rozpätie, hĺbka, dĺžka strednej aerodynamickej tetivy, štíhlosť, zúženie, uhol šípu, uhol vzopätia a skrútenie krídla, plocha krídla

uhol nábehu, rozpätie, hĺbka, štíhlosť, šíp, zúženie, uhol vzopätia, plocha

plocha, uhol šípu, štíhlosť, dĺžka strednej aerodynamickej tetivy

Otázka č. 6
Uhol šípu je znázornený na obrázku

a

b

c

Otázka č. 7
Uhol vzopätia je znázornený na obrázku

a

b

c

Otázka č. 8
Geometrické skrútenie krídla je dané

uhlom medzi smerom nulového vztlaku v strede a na konci krídla

uhlom medzi tetivami v strede a na konci krídla

uhlom medzi danou rovinou a aerodynamickou osou krídla

Otázka č. 9
Aerodynamické skrútenie je dané

uhlom medzi tetivami profilov v strede a na konci krídla

uhlom medzi priečnou osou a aerodynamickou osou krídla

uhlom medzi smermi nulového vztlaku v strede a na konci krídla

Otázka č. 10
Správny príklad rozloženia indukovanej rýchlosti po rozpätí obdĺžnikového krídla pri kladnom uhle nábehu je na obrázku

a

b

c

Otázka č. 11
Rozloženie vztlaku na krídle je závislé od jeho pôdorysného tvaru. Pre obdĺžnikové krídlo je rozloženie na obrázku

a

b

c

Otázka č. 12
Prostriedky na zvýšenie vztlaku krídla sú

sloty, vztlakové klapky, interceptory, odsávanie medznej vrstvy

sloty, vztlakové klapky, odsávanie medznej vrstvy, vyfukovanie medznej vrstvy

spojlery, vztlakové klapky, sloty, interceptory, odsávanie a vyfukovanie medznej vrstvy

Otázka č. 13
Maximálne prehnutie profilu je maximálna vzdialenosť medzi

tetivou a hornou stranou profilu

strednou krivkou a hornou stranou profilu

strednou krivkou a tetivou

Otázka č. 14
Bod najmenšej klesavosti na rýchlostnej poláre leží

mierne pod bodom najlepšej klesavosti

mierne pred (nad) bodom najlepšej klesavosti

na dotyčnici k poláre, rovnobežne s osou y

Otázka č. 15
Najvýhodnejšie rozdelenie miestnych súčiniteľov vztlaku z hľadiska indukovaného odporu má

obdĺžnikové neskrútené krídlo

eliptické neskrútené krídlo

lichobežníkové neskrútené krídlo

Otázka č. 16
Najvýhodnejšie rozloženie miestnych súčiniteľov vztlaku z hľadiska letových vlastností má

lichobežníkové neskrútené krídlo

eliptické neskrútené krídlo

obdĺžnikové neskrútené krídlo

Otázka č. 17
Rozloženie vztlaku pre eliptické krídlo je na obrázku

a

b

c

Otázka č. 18
Vplyv blízkosti zeme na poláru lietadla je

zanedbateľný

posúva poláru do oblasti s menšími cx pre dané cy

posúva poláru do oblasti s väčšími cx pre dané cy

Otázka č. 19
Geometrickým skrútením krídla rozumieme

postupnú zmenu hrúbky profilov od koreňa ku koncu krídla

postupnú zmenu uhlu nastavenia profilu od koreňa ku koncu krídla

ohnutie konca krídla smerom nahor

Otázka č. 20
Zvýšená drsnosť povrchu obtekaného telesa vyvoláva posun bodu prechodu laminárnej medznej vrstvy

dopredu

dozadu

nevyvoláva